logo 4th Dimension d.o.o.

Knjigovodstveni sustavi za mala poduzeća


Knjigovodstvo​ ​je​ ​neophodno​ ​u​ ​bilo​ ​kojem​ ​poslu​ ​i​ ​u​ ​bilo​ ​kojem​ ​poduzeću​ ​neovisno​ ​o​ ​njegovoj veličini.​ ​No,​ ​kada​ ​je​ ​riječ​ ​o​ ​​knjigovodstvenim​ ​sustavima​ ​za​ ​mala​ ​poduzeća,​​ ​često​ ​se​ ​smatra da​ ​softveri​ ​nisu​ ​potrebni​ ​te​ ​da​ ​iziskuju​ ​dodatan​ ​i​ ​nepotreban​ ​trošak.​ ​U​ ​nastavku​ ​našeg​ ​bloga pročitajte​ ​zašto​ ​to​ ​nije​ ​točno.

PREDNOSTI​ ​KNJIGOVODSTVENOG​ ​SUSTAVA​ ​ZA​ ​MALA​ ​PODUZEĆA

Knjigovodstvo​ ​uključuje​ ​brojne​ ​stavke​ ​od​ ​upravljanja​ ​kreditima,​ ​zaduženjima,​ ​plaćama,​ ​ali​ ​ono što​ ​je​ ​najvažnije​ ​-​ ​ima​ ​​ključnu​ ​ulogu​ ​u​ ​donošenju​ ​poslovnih​ ​odluka​.​ ​Poslovne​ ​odluke donosimo​ ​svi,​ ​bez​ ​obzira​ ​na​ ​veličinu​ ​poslovanja,​ ​zar​ ​ne?​ ​A​ ​kvalitetnije​ ​poslovne​ ​odluke donosimo​ ​upravo​ ​uz​ ​pomoć​ ​knjigovodstvenog​ ​sustava.

Lakše​ ​evidentiranje​ ​i​ ​računanje​ ​svih​ ​ulaznih​ ​i​ ​izlaznih​ ​računa,​ ​utvrđivanje​ ​neučinkovitosti​ ​te lakše​ ​praćenje​ ​pogrešaka​ ​i​ ​stvaranje​ ​proračuna​ ​visoke​ ​preciznosti​ ​samo​ ​su​ ​neke​ ​od​ ​​prednosti koje​ ​su​ ​jednake​​ ​​bez​ ​obzira​ ​na​ ​veličinu​ ​poslovnog​ ​subjekta.

Za​ ​mnoga​ ​mala​ ​poduzeća​ ​knjigovodstveni​ ​sustav​ ​može​ ​biti​ ​spas​ ​u​ ​obliku​ ​skraćivanja​ ​vremena za​ ​ručne​ ​izračune,​ ​izrade​ ​izvještaja​ ​ili​ ​slanja​ ​računa​ ​koja​ ​su​ ​kroz​ ​knjigovodstveni​ ​sustav​ ​mogući putem​ ​e-Računa.

Ako​ ​su​ ​svi​ ​podaci​ ​uneseni​ ​točno,​ ​vjerojatnost​ ​za​ ​nastajanje​ ​pogreška​ ​je​ ​izuzetno​ ​mala.​ ​Također, opsežna​ ​pohrana​ ​podataka​ ​u​ ​sustav​ ​omogućuje​​ ​pristup​ ​sadašnjim​ ​i​ ​povijesnim​ ​podacima​ ​​uz samo​ ​nekoliko​ ​klikova.

Također,​ ​još​ ​neke​ ​od​ ​brojnih​ ​prednosti​ ​koje​ ​je​ ​potrebno​ ​spomenuti​ ​su​ ​​olakšano​​ ​i​ ​​preciznije​:
  • stvaranje​ ​proračuna,
  • planiranje​ ​troškova,
  • utvrđivanje​ ​troškova​ ​i​ ​prihoda,
  • utvrđivanje​ ​profitabilnosti,
  • odabir​ ​specifičnih​ ​modula​ ​za​ ​razne​ ​djelatnosti,
  • kreiranje​ ​izvještaja.

KAKO​ ​IZABRATI​ ​PRAVE​ ​MODULE​ ​​ ​ZA​ ​SVOJE​ ​MALO​ ​PODUZEĆE?

Mali​ ​poduzetnici​ ​prilično​ ​su​ ​zauzeti​ ​jer​ ​imaju​ ​više​ ​funkcija​ ​koje​ ​trebaju​ ​obavljati​ ​u​ ​poduzeću. Pravilan​ ​odabir​ ​knjigovodstvenog​ ​sustava​ ​za​ ​malo​ ​poduzeće,​ ​kao​ ​i​ ​izbor​ ​najboljih​ ​modula​ ​tog softvera​ ​pomaže​ ​da​ ​se​ ​​fokus​ ​kvalitetnije​ ​preusmjeri​ ​na​ ​druge,​ ​“važnije”​ ​stavke​ ​poslovanja.

Koraci​ ​za​ ​pravilan​ ​izbor​ ​knjigovodstvenog​ ​softvera:
  1. Zapitati​ ​se​ ​koja​ ​je​ ​veličina​ ​moje​ ​tvrtke.
  2. Jasno​ ​odrediti​ ​koji​ ​mi​ ​je​ ​budžet​ ​dostupan.
  3. Identificirati​ ​koju​ ​tehnologiju​ ​posjedujem​ ​i​ ​koja​ ​mi​ ​je​ ​tehnologija​ ​realno​ ​dostupna.
  4. Je​ ​li​ ​dnevni​ ​unos​ ​podataka​ ​ono​ ​što​ ​netko​ ​od​ ​mojih​ ​djelatnika​ ​ili​ ​ja​ ​sam​ ​možemo​ ​ostvariti, odnosno​ ​hoćemo​ ​li​ ​ga​ ​uspjeti​ ​pravilno​ ​koristiti​ ​kako​ ​bi​ ​donio​ ​očekivanu​ ​korist.
  5. Identificirati​ ​koji​ ​su​ ​faktori​ ​kompatibilnosti​ ​poduzeća​ ​sa​ ​softverom,​ ​odnosno​ ​koji​ ​mi moduli​ ​softvera​ ​odgovaraju.
Preporuka​ ​prije​ ​samog​ ​izbora​ ​knjigovodstvenog​ ​softvera​ ​je​ ​​isprobavanje​ ​demo​ ​(besplatne) verzije​,​ ​a​ ​zašto​ ​je​ ​to​ ​važan​ ​korak​ ​možete​ ​pročitati​ ​u​ ​našem​ ​prijašnjem​ ​blogu​ ​o​ ​​važnosti testiranja​ ​računovodstvenog​ ​softvera​​ ​prije​ ​konačnog​ ​odabira.

Svaki​ ​knjigovodstveni​ ​sustav​ ​ima​ ​svoja​ ​svojstva​ ​i​ ​module,​ ​a​ ​kako​ ​bi​ ​se​ ​odabrao​ ​najbolji​ ​treba detaljno​ ​obratiti​ ​pozornost​ ​na​ ​ono​ ​​što​ ​određeni​ ​sustavi​ ​nude​​ ​i​ ​što​ ​je​ ​vama​ ​za​ ​vašu​ ​djelatnost potrebno.

Na​ ​primjer,​ ​ako​ ​se​ ​bavite​ ​prodajom​ ​za​ ​vas​ ​osim​ ​uobičajenih​ ​funkcija​ ​poput​ ​evidencija​ ​podataka, računovodstvenih​ ​transakcija,​ ​knjiženja​ ​i​ ​kreiranja​ ​izvještaja​ ​od​ ​velike​ ​će​ ​važnosti​ ​biti​ ​modul​ ​za veleprodaju​ ​i​ ​maloprodaju.​ ​Program​ ​za​ ​veleprodaju​ ​ili​ ​maloprodaju​ ​obuhvaća​ ​transakcije​ ​robom i​ ​uslugama​ ​uz​ ​koje​ ​možete​ ​pokriti​ ​svoje​​ ​cjelokupno​ ​poslovanje​.​ ​Takav​ ​modul​ ​nudi​ ​brojne komercijalne,​ ​robno-materijalne​ ​i​ ​financijske​ ​funkcionalnosti.

ZAKLJUČAK

Kako​ ​se​ ​susrećemo​ ​s​ ​velikim​ ​brojem​ ​razne​ ​dokumentacije​ ​poput​ ​faktura,​ ​ponuda​ ​i​ ​mjesečnih izvješća,​ ​već​ ​u​ ​samom​ ​startu​ ​možemo​ ​reći​ ​da​ ​je​ ​informacijski​ ​knjigovodstveni​ ​sustav​ ​odlično rješenje​ ​za​ ​​vođenje​ ​cjelokupne​ ​dokumentacije​ ​na​ jednom​ ​mjestu.​​ ​Takav​ ​nam knjigovodstveni​ ​sustav​ ​omogućuje​ ​kvalitetnije​ ​donošenje​ ​poslovnih​ ​odluka​ ​te​ ​skraćuje​ ​vrijeme zbog​ ​čega​ ​se​ ​možemo​ ​posvetiti​ ​drugim​ ​poslovnim​ ​aktivnostima.

Kada​ ​još​ ​gore​ ​navedenim​ ​i​ ​značajnim​ ​prednostima​ ​dodamo​ ​i​ ​brojne​ ​druge​ ​funkcije knjigovodstvenih​ ​sustava​ ​(koje​ ​dolaze​ ​sa​ ​specifičnim​ ​modulima),​ ​možemo​ ​reći​ ​da​ ​će​ ​bez​ ​obzira na​ ​veličinu​ ​poduzeća​ ​knjigovodstveni​ ​sustav​ ​zasigurno​ ​ostvariti​ ​veću​ ​produktivnost​ ​te​ ​donijeti​ ​i brojne​ ​prednosti​ ​samom​ ​poduzeću.

Ako​ ​ste​ ​u​ ​potrazi​ ​za​ dobrim ​knjigovodstvenim​ ​softverom​ ​za​ ​svoje​ ​malo​ ​ili​ ​srednje​ ​poduzeće, pogledajte​ ​što​ ​vam​ ​sve​ ​nudi​ ​naš​ ​​4D​ ​Wand​ ​knjigovodstveni​ ​sustav​.
Naslovna
Ostali članci
© 2008-2018, 4th Dimension d.o.o.
  • Dane Duića 5, 10000 Zagreb, Hrvatska
  • Telefon: (+385 1) 6312 600
  • Fax: (+385 1) 6312 610