logo 4th Dimension d.o.o.

Fiskalizacija 2.0 – Što donosi nova faza digitalizacije poslovanja?

Objavljeno:23.05.2025.


Zbog čestih pitanja korisnika 4D Wanda, donosimo najvažnije informacije o nadolazećoj Fiskalizaciji 2.0. Iako još nema konačne zakonske osnove, sve se temelji na prijedlogu Zakona o fiskalizaciji koji je Vlada RH usvojila 24. travnja 2025. Sve informacije u ovom tekstu su informativnog karaktera i temelje se na trenutno dostupnim podacima.

4D Wand i zakonske promjene
Kao i do sada, 4D pomno prati sve zakonske izmjene i nastoji unaprijed pripremiti sve potrebno kako bi korisnici sa stupanjem Zakona na snagu mogli nastaviti s neometanim radom. Rokovi su definirani i vjerujemo da će biti dovoljno vremena za testiranje novih procedura i njihovu ispravnu primjenu.
Važno je naglasiti da je obaveza svakog korisnika 4D Wanda da detaljno prouči zakonske osnove, prati nove informacije i ostane informiran tijekom cijelog procesa izrade i primjene Fiskalizacije 2.0.

Što je Fiskalizacija 2.0?
Fiskalizacija 2.0 podrazumijeva automatiziranu programsku dostavu podataka iz računa/e-računa Poreznoj upravi u realnom vremenu. Prijedlog Zakona o fiskalizaciji uvodi procedure izdavanja e-računa i proširuje fiskalizaciju na B2B segment (Business to Business).
Trenutno je obaveza dostavljanja e-računa propisana samo za javnu nabavu (B2G – Business to Government).
Najveća novost je obveza izdavanja i primanja e-računa (tzv. Fiskalizacija 2.0), a Zakon bi trebao stupiti na snagu 1. rujna 2025. i primjenjivao bi se od 1. siječnja 2026.

Ključni rokovi:
  • 1. rujna 2025. – početak provedbe pripremnih radnji za fiskalizaciju e-računa i testiranje pristupnih točaka
  • 1. siječnja 2026. – obveza izdavanja i zaprimanja e-računa za porezne obveznike u sustavu PDV-a, kao i za trgovačka društva, obrtnike, slobodna zanimanja, tijela državne uprave… koji nisu u sustavu PDV-a (za zaprimanje)
  • 1. siječnja 2027. – obveza izdavanja e-računa za trgovačka društva, obrtnike, slobodna zanimanja, tijela državne uprave… koji nisu u sustavu PDV-a
Što se mijenja?
Finalizacijom projekta Fiskalizacija 2.0, Republika Hrvatska ulazi u novu fazu digitalizacije poslovanja koja podrazumijeva obveznu razmjenu i fiskalizaciju e-računa. To znači da će svi poslovni subjekti biti obavezni izdavati i primati e-račune, a podaci će se automatski dostavljati Poreznoj upravi.
Jedna od većih novosti je i najavljena obaveza povezivanja liste roba i usluga s Klasifikacijom proizvoda po djelatnostima Republike Hrvatske, 2025 (KPD). 4D već ima razrađen scenarij kako bi korisnicima omogućio pretraživanje registra i što jednostavnije povezivanje roba i usluga, ali korisnici moraju biti svjesni da ih čeka dosta ručnog rada oko povezivanja.

Informiranost i priprema
4D će, kao i kod svih važnih zakonskih promjena, redovito i pravovremeno informirati korisnike o svim operativnim radnjama koje će biti potrebno odraditi u 4D Wandu. Porezna uprava također kontinuirano objavljuje novosti i odgovore na najčešća pitanja na svojoj službenoj stranici.

Zaključak
Još jednom apeliramo na korisnike 4D Wanda da se na vrijeme upoznaju sa zakonskim odredbama i pripreme za uspješno uvođenje Fiskalizacije 2.0. 4D će i dalje biti vaš partner u digitalizaciji poslovanja i pravovremeno vas voditi kroz sve promjene koje slijede.


© 2008-2025, 4th Dimension d.o.o.
  • Dane Duića 5, 10000 Zagreb, Hrvatska
  • Telefon: (+385 1) 6312 600