logo 4th Dimension d.o.o.

NEPRAVILNOST U RADU ŠABLONA V.21.09.15.1

Objavljeno: 15.09.2021.


NEPRAVILNOST U RADU ŠABLONA (V.21.09.15.1) – UZROCI, POSLJEDICE, RJEŠENJE + ISPRIKA

Razvoj i želja da se udovolji korisnicima, kako bi se posljedično poboljšalo iskustvo u radu s 4D Wandom, ubrzali procesi, vizualno dotjerali detalji…, ponekad dovede do neželjenih situacija tj. kako to informatička struka popularno zove: bug-ova.

Naš organizacijski sustav koji započinje programiranjem a završava testiranjem, gdje poseban tim ljudi permanentno radi na otkrivanju bug-ova, u rijetkim situacijama jednostavno popusti. Na žalost, ponekad nije moguće pretpostaviti i simulirati sve procese koji se mogu naći u operativnom radu korisnika 4D Wanda, kao što ponekad zbog kompleksnosti samog sustava nije moguće sagledati sve procese na koje se reflektira nova izmjena.

Što se dogodilo u inačici programa V.21.09.15.1?

U principu ništa bitno i značajno za poslovanje korisnika 4D Wanda i to je ono najvažnije. Korisnici su uredno mogli izvršavati sve bitne i manje bitne poslovne procese. Problem su imali samo oni korisnici koji su pokušali nešto knjižiti u modulu Financijsko knjigovodstvo. Naime, nepravilnost koja nam se potkrala manifestirala se neispravnim radom šablona (shema knjiženja) što su korisnici odmah primijetili i obavijestili nas o tome.

Nekoliko bitnih slučajnosti se poklopilo kod izdavanja ove inačice (Obrazac RAD-1, konverzija podataka, 4D Wand Info…vjerojatno ste čuli za Murphya i njegov zakon!) te je istu tijekom poslijepodneva i ranih jutarnjih sati skinulo preko 150 korisnika. Ukupna brojka je bila i viša no donekle nas je utješila činjenica da svi koji imaju problematičnu inačicu nisu imali modul Financijsko knjigovodstvo.

Posljedice

Kako to obično i biva, situacija se dodatno komplicirala (opet Murphy) na način da smo odmah po prijavi pristupili analizi te došli do zaključka kako samo izdavanje nove inačice neće popraviti situaciju koja je nastala konverzijom baza i da ćemo morati nazvati svakog korisnika od njih 150 posebno, spojiti se na njegovo računalo/server, tražiti backup koji je napravljen prije skidanja nove inačice kako bismo iz njega vratili samo datoteku sa šablonama za knjiženje (shabloni.tps) te na koncu ponovo pokrenuti konverziju podataka.

Na sreću, uz apsolutni angažman svih djelatnika (nije bilo ni gableca), do 16 sati smo uspjeli odraditi sve što smo si postavili kao cilj. Navedenu proceduru smo odradili u svim tvrtkama i time osigurali nesmetan nastavak rada tj. ispravno knjiženje u modulu Financijsko knjigovodstvo.

U toku intervencije, osim nekoliko sporadičnih slučajeva, pokazalo se da su sva naša upozorenja o spremanju sigurnosnih kopija urodila plodom i da su korisnici imali spreman backup, što je apsolutno za svaku pohvalu. Osim pohvale za backup posebno ističemo spremnost korisnika da pomognu kao i razumijevanje za nastalu situaciju koje su iskazali tijekom intervencije.

Isprika

Bilo bi najlakše napisati „Tko radi taj i griješi“. Nama, koji radimo isključivo na tome da korisnik ne smije biti ni na koji način oštećen i koji se posebno trudimo da korisnik ne smije stajati ni trenutak zbog 4D Wanda, teško padaju ovakve situacije pa navedena izjava više zvuči kao floskula i skidanje odgovornosti. Upravo zbog toga, budite uvjereni da ćemo poduzeti sve moguće korake kako se više ne bi doveli u ovakvu situaciju i kako ćemo nakon detaljne analize uzroka uložiti maksimalan trud da više nikada ne proizvedemo ovako radikalan bug.

Da se ne zavaravamo. U budućnosti će sigurno biti bug-ova i to je neminovnost. Ono na što možemo utjecati i na čemu ćemo u budućnosti i dalje ustrajno i svakodnevno raditi je maksimalno ograničavanje njihova utjecaja na organizacijski i operativni rad korisnika.

Na koncu, svim tvrtkama i pojedincima koji su skinuli inačicu 4D Wanda V.21.09.15.1 najiskrenije se ispričavamo na prouzročenim poteškoćama u radu i tome što je njihova tvrtka morala stajati dok ispravimo grešku za koju je krivac isključivo naša tvrtka.


© 2008-2024, 4th Dimension d.o.o.
  • Dane Duića 5, 10000 Zagreb, Hrvatska
  • Telefon: (+385 1) 6312 600