4D WAND INFO

Br: 639, 25.11.2025.
 

Povratak na listu

OBAVEZE ZA KORISNIKE KOJI UVODE U POSLOVANJE MALOPRODAJU (FISKALIZACIJA 1.0)

FISKALIZACIJA 1.0

Brojni korisnici 4D Wanda imali su praksu da iz modula Veleprodaja kreiraju račune za kupce građane. Takvi računi su se fiskalizirali, ali ako je račun izdan sa sredstvom plaćanja transakcijski račun, sukladno trenutno važećim Zakonom o fiskalizaciji, nisu išli na fiskalizaciju. Dakle, fiskalizacija se odrađivala po sredstvu plaćanja, neovisno o tome u kojem su se modulu 4D Wanda radili računi. Opisani način rada funkcionirat će do kraja godine.

Drugi brojni korisnici su imali praksu te su iz modula Maloprodaja izdavali račune pravnim osobama, s učestalom praksom da za sredstvo plaćanja odabiru virman, pa taj račun nije išao na fiskalizaciju.

S početkom 2026. godine dolazi do primjene Fiskalizacije 2.0 koja podrazumijeva obavezu fiskaliziranja i slanja eRačuna između pravnih subjekata, a svi računi fizičkim osobama, neovisno o sredstvu plaćanja, fiskaliziraju se s fiskalizacijom 1.0.

Korisnici koji se prvi put susreću s Fiskalizacijom 1.0 moraju osigurati neke preduvjete da bi uredno i po zakonu mogli fiskalizirati račune. Dakle, ako ćete postati obveznik Fiskalizacije računa u krajnjoj potrošnji od 01.01.2026. godine, neovisno o načinu naplate - novčanice, kartice, transakcijski račun i ostalo, svakako pročitajte sljedeće:

korisnici koji žele prodavati kupcima koji su fizičke osobe, sukladno Zakonu o fiskalizaciji, moraju fiskalizirati račune Fiskalizacijom 1.0, što konkretno znači da u 4D Wandu to trebaju raditi kroz modul Maloprodaja;

korisnici trebaju osigurati digitalni aplikativni certifikat za fiskalizaciju kod FINA-e. Procedura pribavljanja certifikata i njegove implementacije u 4D Wand opisana je u 4D Wand Info Br.277 i 4D Wand Info Br.278 (moguće je da neke slike ili procedure ne odgovaraju trenutnoj situaciji budući da su 4D Wand Info iz 2012. godine), ali bit će sve jasno;

korisnici trebaju osigurati zadovoljavajuću Internet vezu;

neophodno je donijeti interni akt u kojem se definiraju pravila sljednosti numeričkih brojeva računa, poslovne prostore i njihove oznake, oznake naplatnih uređaja… (više u 4D Wand Info Br.269 i 4D Wand Info Br.272);

neophodno je prijaviti poslovni prostor Putem sustava ePorezna;

unijeti OIB-e operatera koji izdaju račune i povezati ih s korisnicima iz modula Korisnici i prava pristupa 4D Wand Info Br.270;

korisnici trebaju istaći na vidnom mjestu obavijest o obvezi izdavanja računa u poslovnom prostoru;

korisnici trebaju posjedovati ovjerenu knjigu uvezanih računa u slučaju kvara naplatnog uređaja. Knjiga se ovjerava putem sustava ePorezna. Nije potrebna knjiga uvezanih računa ako obveznik fiskalizacije prestaje raditi u slučaju kvara.

Kao i uvijek, slobodno nam se obratite redovnim kanalima komunikacije.

Napominjemo da ovo vrijeme intenzivnih zakonskih promjena i učestalog objavljivanja novosti, može dovesti do toga da neke informacije, tekstovi, slike, naputci…, zbog dinamike izmjena, mogu biti zastarjele i drugačije predstavljene. Jednostavno, reagiramo odmah i prilagođavamo se u hodu, prvenstveno vođeni novim saznanjima i činjenicama.

 

 


*** Napomena - upute se mogu razlikovati u slikama i tekstu od sadržaja koji se nalazi na vašem računalu, ovisno o inačici 4D Wanda koju trenutno koristite. Posljedica je to stalnog razvoja i nadogradnje 4D Wanda, a koji iz objektivnih razloga dinamikom ne prati i nadogradnja modula Upute. Posebno se to odnosi na zamjenu službene valute RH kuna (kn) u euro (€) i njen prikaz u uputama.