Otvaranje nove tvrtke
U 4D Wand-u je moguće voditi uz matičnu tvrtku i neograničen broj drugih tvrtki, neovisno o tome da li je korisnik knjigovodstveni servis ili ima više sestrinskih tvrtki. Korisnik sam otvara nove tvrtke i one imaju status *sestrinskih tvrtki, osim ako se radi o knjigovodstvenim servisima. Budući da su licence konkurentne tj. nisu vezane za tvrtku, računalo ili korisnika sve otvorene tvrtke koriste iste licence, ovisno kupljenom broju istih.
* Sestrinske tvrtke imaju poseban i specifičan status po pitanju podrške. Naime, budući da su sestrinske tvrtke 4D Wand dobile za 0 (nula) kn podrška za njih se naplaćuje po standardnom cjeniku. Opširnije pojašnjenje potražite u 4D Wand Info-u Br.145.
|
Pozivom tipke Otvaranje nove tvrtke otvorit će se forma Otvaranje nove tvrtke za vođenje knjigovodstva koju je potrebno popuniti. Naziv grupe korisnika: Ako koristite više grupa korisnika tj. tvrtke grupirate na neki svoj način, iz registra grupe korisnika odaberite grupu u koju želite smjestiti novu tvrtku. Naziv poduzeća: Upišite puni naziv. Isti će se pojavljivati kada birate tvrtku u kojoj želite raditi. Porezni broj: Upišite OIB tvrtke Naziv foldera za podatke: Polje će se automatski popuniti OIB-om s prethodnog polja i u njemu će se, nakon kreiranja, nalaziti podaci/baze te tvrtke. Ako želite naziv foldera preimenovati kako to radimo mi (nije uvjet ali radi lakšeg snalaženja u korisnikovim podacima koristimo takav način) koristite oblik kakav je naveden u primjeru (1_Zeleno, 1_BoljeJeCrno, 1_SamoVeselo...). Dakle, upisuje se vodeći broj 1, donja crta i skraćeni naziv tvrtke. U nazivu foldera izbjegavajte razmake, kose crte i specijalne znakove npr. vitičaste zagrade i sl.
***Izuzetno važno: Nikad, ali ono nikad..., nakon kreiranja nove tvrtke ne mijenjajte naziv foldera, ni ovdje na formi niti kada kroz file explorer pronađete kreirani folder. Mijenjanje jednog ili drugog rezultirat će nestankom tvrtke s popis tvrtki kod izbora tvrtke u kojoj namjeravate raditi.
|
IZVJEŠTAJI... Ispisi izvještaja i izgled dokumenata u 4D Wandu može biti prilagođen zahtjevima pojedine tvrtke ili već prethodno prilagođene izvještaje može koristiti više tvrtki u sustavu. Prilikom otvaranja nove tvrtke moguće je definirati hoće li nova tvrtka imati vlastite prilagođene ispise ili će imati zajedničke prilagođene ispise kao neka druga tvrtka. Stoga su kod otvaranja nove tvrtke ponuđene sljedeće mogućnosti:
Kreiranje nove datoteke za izvještaje: - odabirom ove opcije 4D Wanda, za novu tvrtku ćete kreirati prazne postavke prilagođenih ispisa dokumenta, izvještaja, virmana, naljepnica i slično. Odnosno počet će se koristiti "tvornički" predefinirane postavke za ispise izvještaja iz 4D Wanda. Kopiranje postojećih izvještaja: - odabirom ove opcije 4D Wand će u novu tvrtku koju otvarate prekopirati postavke lokaliziranih ispisa, virmana, naljepnica i slično iz tvrtke iz koje ste pozvali proces otvaranja. Naknadne izmjene u polaznoj tvrtki neće se automatski reflektirati na novo otvorenu tvrtku, a niti obratno. Rezultat ovakvog odabira su dvije potpuno odvojene datoteke u kojima se čuvaju prilagođeni ispisi izvještaja i u slučaju potrebe trebat će odvojeno prilagođavati izvještaje u jednoj i drugoj tvrtki. Zadržavanje reference kao na trenutno aktivnoj tvrtki: - odabirom ove opcije zadajete u 4D Wandu da nova tvrtka gleda iste postavke lokaliziranih ispisa kakve ima tvrtka iz koje se otvara nova tvrtka. Znači, ako tvrtka iz koje otvarate novu tvrtku nema vlastite postavke izvještaja, nego je i na njoj zadano da koristi postavke za ispis definirane na nekoj drugoj tvrtki, onda odaberite ovu opciju. Ova opcija se preporučuje knjigovodstvenim servisima kako bi lokalizirane postavke bile centralizirane. Odabirom ove opcije izbjegava se potreba da se neka promjena mora napraviti na onoliko mjesta koliko je otvorenih tvrtki. Jednostavno, promjena se radi na jednom mjestu na kojem su definirane postavke ispisa izvještaja, a odmah je vidljiva na svim otvorenim tvrtkama. Kreiranje reference na trenutno aktivnu tvrtku: - odabirom ove opcije zadajete u 4D Wandu da nova tvrtka koristi lokalizirane postavke definirane na tvrtki iz koje otvarate novu tvrtku.
PODACI KOJI ĆE SE KOPIRATI... Kod otvaranja nove tvrtke moguće je kopirati niz podataka iz trenutno aktivne tvrtke (upravo one iz koje ste pozvali proces otvaranja) u novu tvrtku.
Kako je vidljivo na samoj formi moguće je označiti: Kopiranje kontnog plana, Kopiranje šablona za automatsko knjiženje, Kopiranje podataka za obračun plaća, Kopiranje grupa osnovnih sredstava, Kopiranje udaljenosti između gradova u putnim nalozima. Ove stavke su unaprijed označene jer se radi o elementima koji su uobičajeno korisni za sve tvrtke koje vodite. Naravno, omogućeno je i isključivanje pojedinih stavki ako to želite. Kopiranje komitenata, osoba i telefonskih brojeva: - uključivanjem ove kvačice svi komitenti iz tvrtke iz koje ste pozvali otvaranje nove tvrtke bit će kopirani u novu tvrtku. Vodite računa da naknadna sinkronizacija komitenata nije moguća. Baze će biti iste samo u trenutku otvaranja nove tvrtke a kasnije izmjene se projiciraju svaka na svoju bazu. Kopiranje artikala i usluga: - uključivanjem ove kvačice svi artikli i usluge iz tvrtke iz koje ste pozvali otvaranje nove tvrtke bit će kopirani u novu tvrtku. Vodite računa da naknadna sinkronizacija artikala i usluga nije moguća. Baze će biti iste samo u trenutku otvaranja nove tvrtke a kasnije izmjene se projiciraju svaka na svoju bazu. Sve registre vrati na osnovne postavke: - Uključivanjem ove opcije nova tvrtke će se otvoriti s unaprijed definiranim, osnovnim registrima.
Tvrtke i prava pristupa
Za sve korisnike 4D Wand-a koji vode više od jedne tvrtke i imaju više od jednog zaposlenog, definiranje tko smije u koju tvrtku je osnova sigurnosti. Upravo tome služi alat Tvrtke i prava pristupa koji se može pozvati s glavnog izbornika 4D Wand-a pozivom ikone Alat --> Tvrtke i prava pristupa ili pozivom s forme prilikom odabira radne tvrtke.
Klikom na nju, otvara se forma u kojoj je na jednostavan način moguće svakom djelatniku odrediti koju će tvrtku vidjeti i time omogućiti ulazak u istu.
Forma setiranja tvrtki i prava pristupa podijeljena je na četiri stupca. U prvom stupcu se definiraju (Unos, Izmjena, Brisanje) grupe tvrtki (naravno, ako za tim postoji potreba). U drugom stupcu je popis tvrtki a u trećem popis foldera u kojima se nalaze podaci. Posljednji, četvrti je popis djelatnika s pripadajućim oznakama pomoću kojih se određuje u koju tvrtku može taj djelatnik ulaziti.
Pozicioniranjem na određenu tvrtku, a potom odabirom pojedinog djelatnika te stavljanjem oznake uz njegovo korisničko ime (klikom na ikonu za jednostruko označavanje u gornjem lijevom kutu ili dvostrukim klikom miša na korisničko ime), tom korisniku će ta tvrtka postati vidljiva (na Izboru tvrtke i godine) te omogućen ulazak u nju.
S obzirom na to da se radi o dosta osjetljivom administriranju 4D Wanda, a kojim se definiraju neka od temeljnih prava rada u 4D Wandu, ulazak u navedeni module je omogućen pod pretpostavkom da imate razinu pristupa 1 i da vam je uključeno pravo (u modulu Korisnici i prava pristupa) 4D Wand: Definiranje tvrtki i prava pristupa.
Padajući izbornici:
Grupe tvrtki - standardni i sveprisutni Unos, Izmjena i Brisanje Tvrtke - ako želite kopirati prava ili ne/uključiti prava svima koristite ovaj izbornik Korisnik - uključivanje/isključivanje prava na grupe tvrtki, na sve tvrtke i sl. Ispis - popis prava po tvrtkama, grupama i sl.
•Izbor tvrtke
•Izbor godine
*** Napomena - Kod unosa novog djelatnika u modulu Korisnici i prava pristupa, nakon dodjeljivanja prava, svakako je potrebno definirati u koje tvrtke taj djelatnik smije ulaziti.
*** Napomena - upute se mogu razlikovati u slikama i tekstu od sadržaja koji se nalazi na vašem računalu, ovisno o inačici 4D Wanda koju trenutno koristite. Posljedica je to stalnog razvoja i nadogradnje 4D Wanda, a koji iz objektivnih razloga dinamikom ne prati i nadogradnja modula Upute. Posebno se to odnosi na zamjenu službene valute RH kuna (kn) u euro (€) i njen prikaz u uputama.
|
|