4D WAND INFO

Br: 502, 05.10.2020.
 

Povratak na listu

!!! POSEBNO VAŽNO !!!

!!! POSEBNO VAŽNO !!!

U sklopu permanentnog razvoja 4D Wanda za uspješnu implementaciju novih procesa s vremena na vrijeme neophodna je konverzija baza podataka.

 

Kao prvo napravite BackUp ili kako bi rekli na našem – na kvalitetan način kreirajte rezervne kopije. Tek nakon što ste napravili BackUp, skinite novu verziju i pozovite 4D Wand...

Ovaj 4D Wand Info šaljemo u sklopu priprema za novu verziju 4D Wanda koja u sebi sadrži niz unapređenja. Unapređenja su prvenstveno programerske, korisniku nevidljive prirode, ali će bitno poboljšati stabilnost i pouzdanost rada samog sustava. Da bi se promjene aplicirale na baze podataka neophodna je konverzija tih baza.
Svi korisnici koji su napravili 4D Fresh i prelaze s trenutne verzije na verziju 20.10.05.1 ili veću, trebaju posebno obratiti pozornost da prelazak trebaju napraviti na kraju radnog vremena i pod strogom kontrolom . Konverzija može potrajati i isto bi mogao biti problem korisnicima koji imaju velike baze.
Drugim riječima, ako korisnik pusti osvježavanje novom verzijom, te nakon osvježavanja pozove 4D Wand, može se desiti da će na sat ili dva zaustaviti redovni rad svih korisnika u sustavu.
Da se isto ne bi desilo, molimo korisnike da izaberu pažljivo trenutak osvježavanja (ako ste veliki sustav, najbolje izvan radnog vremena), pozovu 4D Fresh, a nakon uspješnog skidanja nove inačice pozovu 4D Wand i promatraju da li se sve dešava korektno, odnosno hoće li konverzija prijaviti neke nepravilnosti. U slučaju bilo kakvih problema, a s obzirom na to da će se proces najvjerojatnije vršiti izvan radnog vremena, molimo nazovite na 091/3665-366 i sve eventualne probleme ćemo riješiti zajedno.
Prije pokretanja konverzije, pod pretpostavkom da u tom trenutku nitko nije u 4D Wandu (provjeru izvršite pozivom s glavnog izbornika 4D Wanda tipke Alat a Pregled licenci a Aktivni 4D programi), svakako odaberite što će se konvertirati. Naša je preporuka da odaberete prvu opciju tj. Konverziju svih podataka svih firmi (na slici). Naravno, preporučena opcija zahtjeva najviše vremena. Njenim odabirom konvertirati će se svi podaci, za sve tvrtke koje imate u 4D Wandu. Druge opcije su brže, ali time se neophodna konverzija ostalih podataka samo odgađa za kasnije što može proizvesti nenadani zastoj svim korisnicima 4D Wanda. Kako biste skinuli bilo kakvu brigu u budućnosti preporučujemo konverziju svih podataka.
 Naravno, ovoliku paniku pravimo prvenstveno zbog većih tvrtki, tvrtki koje imaju veliki broj dokumenata i stavaka u svom sustavu (radi se o milijunima stavaka). Uobičajeno će konverzija trajati 3 do 5 minuta, možda 10 i to ne bi trebao biti neki posebni problem čak i u slučaju radnog vremena. Ali, ima tvrtki kojima će konverzija trajati i par sati. Isto tako, konverzija može potrajati kod korisnika koji imaju otvoren veći broj različitih poduzeća kroz više poslovnih godina (knjigovodstveni servisi), jer svaku poslovnu godinu svakog pojedinog poduzeća konverter treba prilagoditi novoj strukturi podataka.

Posebne ističemo sljedeće:

OBAVEZNO: Prvo napraviti BackUp!

OBAVEZNO: nitko ne smije biti u 4D Wandu dok se poziva konverzija, naravno...;

one tvrtke koje imaju off-line POS kase trebaju dobro voditi računa da se isti dan moraju osvježiti sve poslovnice i centrala kako biste sutradan mogli normalno nastaviti redovan rad...;

obavezno pozivati 4D Wand na serveru nakon osvježavanja. Ako pozovete novu verziju na serveru, konverzija može trajati, na primjer, 10 minuta (po nekom korisniku i 20 minuta). Ako istu stvar napravite s klijentskog računala, konverzija će najvjerojatnije trajati 5 puta duže!!! Ako trebate pomoć tipa "Kako pozvati novu verziju sa servera...", slobodno nas kontaktirajte, ali u biti najviše će vam pomoći vaš administrator sustava...;

VAŽNO!!! NIKAKO nemojte resetirati računalo jer mislite da je "nešto zaglavilo". Ako tako mislite, kontaktirajte nas...;

ako se bude dešavalo bilo što nelogično (pojavi se neka poruka, konverter se zaustavi, 4D Wand se nakon konverzije ne pokreće, bilo što...) nemojte se ustručavati kontaktirati nas.

 


*** Napomena - upute se mogu razlikovati u slikama i tekstu od sadržaja koji se nalazi na vašem računalu, ovisno o inačici 4D Wanda koju trenutno koristite. Posljedica je to stalnog razvoja i nadogradnje 4D Wanda, a koji iz objektivnih razloga dinamikom ne prati i nadogradnja modula Upute. Posebno se to odnosi na zamjenu službene valute RH kuna (kn) u euro (€) i njen prikaz u uputama.