4D Wand Info

Br: 380, 21.12.2015.
 

Povratak na listu

Ovaj 4D Wand Info, obavezno proslijedite svima koji imaju bilo koje dodirne točke s robom, inventurama, radom u skladištima, a naročito onima koji rade na POS !!! blagajnama. Isti neka ga s razumijevanjem pročitaju !

OTVARANJE NOVE POSLOVNE GODINE, PREBACIVANJE MATERIJALNIH I FINANCIJSKIH STANJA – UVODNE NAPOMENE

Prošli 4D Wand Info posvećen inventuri, predstavlja djelić aktivnosti kojim bi trebala završiti kalendarska poslovna godina, tako da bi u narednu godinu ušli čistih skladišnih stanja i sa što manje “repova”. Naravno da financijska poslovna godina i dalje traje do predaje završnog računa. Pod pretpostavkom da ste završili inventuru, istu odobrili i ne namjeravate više raditi u 2015. godini, vrijeme je za Otvaranje nove poslovne godine kao i Prijenos robno – materijalnog stanja u narednu godinu, a na kraju i prijenos Financijskog.
Odmah na startu UPOZORENJE da, prilikom vršenja narednih operacija, osim što morate biti na posljednjoj inačici 4D Wand-a, SVE ostale radne stanice MORAJU biti van programskog rješenja 4D Wand. Važno je naglasiti da se Otvaranje nove poslovne godine radi SAMO JEDNOM , Prijenos materijalnog stanja SAMO JEDNOM, dok se Prijenos financijskog može vršiti PROIZVOLJAN BROJ PUTA . Važno je naglasiti da se NE SMIJE raditi u novoj godini, a da prethodno ista nije otvorena tj. da imate dokumente s brojevima iz stare godine, s datumima iz nove. Da pojasnimo, 02.01.2016. (prvi radni dan u narednoj godini) ne može prva otpremnica imati broj npr. 2345 već mora imati broj 1 (odnosno prvi dozvoljeni broj za to skladište npr. 200001) kao ni prvi račun imati npr broj 2345 01 091 već 1 01 091
ISTAKNUTO: S obzirom na Zakon o fiskalizaciji drugačije su okolnosti i povećana odgovornost svih poslovnih subjekata koji barataju sredstvima plaćanja koja se fiskaliziraju (čitaj, izdaju fiskalizirane račune). Dakle, ako ste u novoj poslovnoj godini fiskalizirali račune, u slučaju naknadno ustanovljenih većih nepravilnosti u prijenosu početnih stanja, nema više spasonosnog brisanja godine i ponovnog unosa dokumenata iz početka, kao što je bilo moguće nekih ranijih godina!!!

Nekoliko korisnih i dodatnih pojašnjenja oko tempiranja prijenosa i izdavanja računa ovisno o (ne)fiskaliziranju računa...

Generalno i idealno bi bilo da se sve odradi prema protokolu, dakle da se svi poslovi i dokumenti odobre u posljednjem radnom danu i da se na kraju tog dana odradi otvaranje godine i prebacivanje stanja (robnih i financijskih) kako bi ste prvi radni dan u novoj poslovnoj godini dočekali spremno. No, svjesni smo da je jedno teorija a drugo praksa. Dakle, ako niste još sve riješili u staroj poslovnoj godini, onda...
- Ako fiskalizirate račune, nemate POS blagajnu već koristite dokumente iz 4D Wand-a, obavezno morate otvoriti novu poslovnu godinu. U novoj poslovnoj godini možete kreirati sve komercijalne dokumente (možete ih odobravati) kao i sve robne (nije ih moguće odobravati). U svrhu izdavanja fiskaliziranog računa koriste se neodobrene otpremnice i na osnovu nje rezervirane izlazne fakture (s otpremnice se kroz padajući izbornik Obrade poziva Rezerviranje fakture za otpremnicu u knjizi izdanih dobara i usluga). Kada se odradi prijenos robno materijalnog naknadno se odobravaju otpremnice na osnovu kojih su kreirane rezervirane fakture.
- Ako fiskalizirate račune i imate (on-line ili off-line) POS blagajnu možete sve mirnije odraditi jer je dovoljno na POS blagajni prvo otvoriti novu poslovnu godinu (samo na off-line jer se na on-line otvara u 4D Wand-u), potom izmijeniti godinu na 2016. i ono najvažnije, dozvoliti POS blagajni da ide u minus (Podaci o korisniku --> Blagajna --> Može ići u minus). Potom ćete moći uredno izdavati fiskalizirane račune. Dnevne promete ćete uredno importirati u 4D Wand ali ih nećete moći odobravati. Naknadno možete prenjeti stanja skladišta i naknadno odobriti dnevne promete. Napomena: Online POS blagajne, za razliku od Off-line POS blagajni, ne otvaraju poslovnu godinu već se to radi u 4D Wandu.
- Za one korisnike (sretnike) koji ne fiskaliziraju račune, sve ostaje po starom. Sve operacije mogu odraditi kad i kako žele jer nema pogreške u otvaranju nove poslovne godine, i u prijenosu početnih stanja koju nije moguće otkloniti. Naime, uvijek je moguće (uz vaš prethodni pismeni zahtjev) da vam obrišemo otvorenu godinu, kako bi ste mogli ponovo otvoriti istu i ponovo prenijeti početna stanja. Kako rekosmo, ovo nećemo moći napraviti ako ste fiskalizirali makar jedan jedini račun. Ako ste ovakav korisnik 4D Wand-a, i ako vama vaša organizacijska struktura kao i sam sustav poslovanja to omogućava, otvaranje nove poslovne godine ne mora biti strogo vezan za kalendarski prijelaz iz godine u godinu, već naznačenu operaciju možete napraviti bilo kada. Primjera radi, nema nikakve prepreke da radite u 2015. godini do 10.01.2016. i onda otvorite novu poslovnu godinu, te naknadno prebacite materijalna i financijska stanja.
*** Napomena: Što se tiče fiskalizacije u novoj poslovnoj godini apsolutno ništa nije potrebno raditi po pitanju smještaja i setiranja certifikata, definiranju poslovnih prostora, djelatnika koji izdaju fiskalizirane račune i sl.

OTVARANJE NOVE POSLOVNE GODINE

je jednostavna akcija kojom se u narednu godinu prebace svi registri (artikli, konta, tarife, jedinice mjere...) koji su definirani u prethodnim godinama. Kako smo svojevremeno pisali, jednostavnost ove operacije ne umanjuje njenu važnost. Ponovimo stoga ono najvažnije: onog trenutka kada otvorite novu poslovnu godinu, zapravo ste prebacili u nju i sve registre. Od tog trenutka svaka izmjena registara (ili dodavanje novog) u prethodnoj godini NEĆE se automatski preslikati u narednu.
S ovim ćete se najčešće sresti ako pokušate u 2015. godini, nakon što ste otvorili 2016. godinu, dodati novi artikl ili uslugu. Pojaviti će se poruka da to nije moguće i da to morate napraviti u 2016. godini i to na sljedeći način: Otići 2016. godinu i u tabeli artikala definirati novi artikal tj. onaj koji vam treba u 2015. godini. Označiti taj artikal (ili više njih) te iz padajućeg izbornika Exporti pozvati Export artikala i usluga u transportnu datoteku. Datoteku negdje snimiti, te se nakon toga vratiti u prethodnu godinu tj. u 2015. Otići u tabelu artikala, kliknuti na padajući izbornik Exporti i pozvati Import artikala i usluga iz transportne datoteke. Pronaći datoteku koju ste snimili i kliknuti Open. Možda se čini komplicirano ali nakon jednog pokušaja sve će vam biti jasno.
Otvaranje nove poslovne godine se vrši na sljedeći način. Sa glavnog izbornika 4D Wanda klikom na ikonu Početna stanja pozovemo formu koja nam nudi slijedeće mogućnosti: Otvaranje nove obračunske godine, Prijenos financijskog knjigovodstva (neaktivno) i Prijenos robno materijalnog knjigovodstva (neaktivno) i tipka Upute. Klikom na Otvaranje nove obračunske godine, pojaviti će se forma Kreiranje nove obračunske godine gdje možete upisati koju godinu želite otvoriti. Automatski će biti ponuđena naredna godina. Ako iz nekog razloga želite otvoriti godinu unatrag, potrebno je samo upisati koju godinu želite otvoriti. Klikom na OK pojaviti će se upit koji vas pita “Da li ste sigurni da želite kreiranje nove obračunske godine za kalendarsku godinu 2016.?” Nakon vašeg potvrdnog odgovora, krenuti će Kreiranje nove obračunske godine i nakon završetka, pojaviti će se poruka koja vas izvješćuje da je kreiranje uspješno završeno te da kliknete na OK za nastavak. Nakon tog kliknite na Izlazi i nastavite klikom na ikonu Izbor obračunske godine te odaberite 2016. godinu. U uspješnost operacije uvjeriti ćete se tako da pozivom tipke Izbor godine na glavnom izborniku 4D Wand-a provjerite da se uz prethodne godine na izbor nudi i 2016. Ako ste prethodno završili inventuru (ovo nipošto nije uvjet), s ovom operacijom stekli su se svi preduvjeti da se izvrši i prijenos robno-materijalnog u narednu godinu. Napominjemo da se prijenos robno materijalnog radi iz prethodne godine u narednu. Ako prijenos pokušate odraditi iz naredne godine, a dosta korisnika upravo to pokušava, tipke prijenosa će biti zasivljene.

PRIJENOS PODATAKA ROBNO - MATERIJALNOG U NAREDNU GODINU

Odobrenost svih robnih dokumenata, u godini iz koje se prebacuju podaci, je preduvjet za ispravno prebacivanje i pouzdanost prebačenih podataka. Vodite računa da se neodobreni dokumenti ne tretiraju tj., ne odražavaju na materijalna stanja, već isključivo odobreni dokumenti.
Sam proces prebacivanja je operacija koja vaša završna stanja iz prethodne godine prepisuje u neki od dokumenta npr. Primke na komisiju (PRK) , Popis početnog stanja (PPS)... naredne godine. Odobravanjem tih dokumenata oni postaju ishodišna točka u karticama svakog artikla od tuda kreće ponovno evidentiranje njegovog ulaza ili izlaza.
Na formi za prebacivanje robno materijalnog poredane su ikone za prebacivanje točno onim redom kako mora biti. Dakle, iste nisu nasumično nabacane već smisleno i funkcionalno postavljene, slijedeći logiku poslovnih procesa kao i programersku logiku kreiranja i poveziivanja novonastalih dokumenata. Ujedno smo na samoj formi napisali konkretno pojašnjenje što Vam je činiti i čega se morate pridržavati prilikom prijenosa robno materijalnog.

!!! MOLIMO DA PAŽLJIVO PROČITATE TEKST NA FORMI I DA SE PRIDRŽAVATE NAVEDENOG. TIME ĆETE UŠTEDJETI VAŠE I NAŠE VRIJEME I POVEĆATI VJERODOSTOJNOST PRENESENIH STANJA !!!

PREBACIVANJE STANJA – KORACI I POJAŠNJENJA

Postupak prijenosa podataka, pod pretpostavkom da ste otvorili narednu godinu, vrši se na sljedeći način. Na glavnom izborniku 4D Wanda kliknite na ikonu Početna stanja i odaberite Prijenos robno materijalnog knjigovodstva (nakon otvaranja godine ovaj izbornik je postao aktivan). Otvoriti će se forma u kojoj je potrebno prvo pročitati upozorenja a onda, ovisno o organizaciji poslovanja i dokumentima koje koristite, kliknuti na neku od ikona. Naravno da ćete ako ne koristite primke na komisiju, izdatnice na komisiju i reverse, odmah prijeći na Prijenos početnog stanja skladišta. No, isto tako ništa se specijalno neće desiti ako kliknete na spomenute ikone. Proces će se odraditi ali se neće kreirati nikakvi dokumenti u narednoj godini.
ISTAKNUTO: Komisije i Reversi zbog svoje osobnosti i posebnosti zahtijevaju posebnu i neprijepornu pažnju. Možda zvuči nevjerojatno ali to su dokumenti koje korisnici jednostavno u brzini i nepažnji zaborave prebaciti u narednu godinu!!! Odgovornim i pažljivim korisnicima to se neće dogoditi!!!
Napominjemo da svakako prije prebacivanja komisije napravite odjavu komisije i ako ima potrebe Inventuru robe primljene na komisiju. Isto tako u slučaju izdavanja robe na komisiju napravite inventuru robe izdane na komisiju i fakturirajte sve odjave koje ste dobili od komitenata kojima ste izdali robu na komisiju.

Zašto je ova ikona prva? Naprosto zato što ima slučajeva da poslovni subjekti uzimaju robu na komisiju a onda istu daju u potkomisiju. Iz tog razloga prvo se prenose Primke tuđe robe na komisiju (PRK). Klikom na Prijenos komisijskih primki prenijeti će se sve komisijske primke koje još nisu u potpunosti odjavljene (sam proces slijedi logiku komisije tj. kao da ste svu komisijsku robu vratili dobavljaču a onda je ponovo zaprimili u jednu primku). U prozorčiću s desne strane pojaviti će se popis novokreiranih komisijskih primki. Zatim je potrebno promijeniti godinu u 2016., otići u izbornik Komisija, odabrati Primka tuđe robe na komisiju i odobriti kreirane dokumente. Obratite pažnju da, ako robu na komisiju zaprimate na jedno skladište, a onda istu prijenosnicama distribuirate po drugim skladištima, prijenos komisijskih primki kreira i automatske prijenosnice na ona skladišta gdje se ta roba nalazila kako bi se i nadalje mogla pratiti komisijska roba. Prije prelaska na idući korak svakako i neizostavno odobrite prijenosnice koje su nastale prijenosom komisijskih primki.
*** Prenesene Primke na komisiju (kao i sve ostale dokumente) ne morate odobravati jednu po jednu, već ih označite sve (Ctrl-A ili trostruka žuta strelica) i odobrite ih jednim klikom miša.

Sličan postupak vrijedi i u slučaju kada ste vi dali nekome robu na komisiju. Klikom na tipku Prijenos izdatnica na komisiju, u prozorčiću s desne strane primijetiti ćete da se kreiraju dvije vrste dokumenata koje je potrebno odobriti. Tako su se u narednoj godini kreirali Popisi početnog stanja kao i Izdatnice na komisiju. Neka vas ne iznenadi broj kreiranih početnih stanja. Njihovu brojnost zahvaljujemo brojnosti komitenata kojima smo izdali robu na komisiju. Dakle, za svakog takvog komitenta po jedno početno stanje. Što se tiče stanja robe odobravanjem Popisa početnog stanja i Izdatnica na komisiju ono će ostati nepromijenjeno iz tog razloga što će Popis početnog stanja staviti robu na skladište a Izdatnice na komisiju istu skinuti.
*** Stariji korisnici 4D Wand-a sjećaju se da je nekada trebalo naizmjenično odobravati dokumente (odobravanja početnih stanja i izdatnica na komisiju). Sada je dovoljno označiti sve izdatnice i odobriti ih jednim klikom miša (PPS-ovi će se odobriti automatski)

Reversi se mogu prenositi na dva načina. Dakle, nakon poziva s glavnog izbornika 4D Wand-a tipke Početna stanja --> Prijenos robno-materijalnog knjigovodstva --> Prijenos izdanih reversa, pojaviti će se forma koja nudi dvije mogućnosti prijenosa reversa. Prva omogućava prijenos reversa 1:1 tj. da se prenesu svi nezavršeni reversi i pri tom zadrže sve elemente iz prošle godine (brojeve, napomene, serijske brojeve itd.). Druga opcija prenosi sve nezavršene reverse jednog partnera u jedan revers u narednoj godini. Tim prijenosom se u novoj godini gube informacije iz prethodne godine ali zato imate manje dokumenata i objedinjena stanja s izdanih reversa. Koji od načina ćete primijeniti ovisi isključivo o poslovnim procesima i organizaciji poslovanja same tvrtke s napomenom da su oba procesa ispravna.
Pokretanje procesa će rezultirati automatskim kreiranjem dva dokumenta u narednoj godini Popisom početnog stanja (PPS) i pripadajućim Izdavanjem na revers (REI). Izvješće o broju i vrsti kreiranih dokumenata biti će vidljivo na formi prijenosa. Nakon toga potrebno je promijeniti godinu, i odobriti novonastala izdavanja na revers.
Izuzetak od ovog pravila je prijenos reversa za skladište koje je označeno kao Skladište tuđe robe (servis) . Naime, prijenos reversa koji su izdani sa skladišta tuđe robe (servis) neće krirati dokument Popis početnog stanja (PPS) već samo dokument Izdavanje na revers (REI)
*** Stariji korisnici 4D Wand-a sjećaju se da je nekada trebalo naizmjenično odobravati dokumente (odobravanja početnih stanja i izdavanje na revers). Sada je dovoljno označiti sva izdavanja na revers i odobriti ih jednim klikom miša (PPS-ovi će se odobriti automatski).

Klikom na ikonu pojaviti će se popis skladišta. Odaberite željeno skladište i kliknite na tipku Izbor. Po kretanju crtica na dnu forme, primijetiti ćete da se proces odvija. Da je proces uspješno završio primijetiti ćete po tekstu u prozorčiću s desne strane forme (na slici). Tu se nalazi i odredišni dokument u narednoj godini u koji su prenesena stanja skladišta. Iz teksta koji se nalazi na slici vidljivo je da prijenos stanja skladišta završen i da se prenjelo 1383 stavke u popis početnog stanja (PPS) br.118. Vodite računa da je time proces napravljen samo za jedno skladište i da ga za svako od postojećih skladišta treba ponoviti. Izuzetak je jedino Skladište tuđe neispravne robe koje imaju korisnici modula Servis. Skladišta koja su tranzitna (nemaju stanja) ne treba, a niti ima smisla, iste prebacivati. Pod pretpostavkom da su prenesena stanja u redu, i da nemate naknadnih intervencija na njima, preostalo je još da odete u 2016. godinu, iz padajućeg izbornika Skladište odaberete Popis početnog stanja i odobrite novonastali dokument koji se tu nalazi. Odobravanjem tog dokumenta (PPS) dobili ste stanja robe u skladištu što možete provjeriti odlaskom na tabelu artikala, gdje će se u koloni Zaliha pojaviti količine.

Korisnici koji imaju Carinsko skladište tipa D SVAKAKO moraju obaviti Prijenos carinskih primki. Do izbornika se dolazi klikom na Početna stanja --> Prijenos robno materijalnog knjigovodstva --> Prijenos carinskih primki. Izvještaj o broju prenesenih carinskih primki biti će prikazan pri dnu forme. Ako se prenosi dio neke carinske primke koja na sebi ima zavisne troškove do carine, treba na zaglavlju primke ispraviti iznos robe za par lipa, koliko iznosi zbroj vrijednosti robe po stavkama minus dio prenesenih zavisnih troškova do carine. Ujedno se radi o kunskom iznosu koji na carinskom i nije relevantan. Ako u Parametrima programa --> Setiranje dokumenata --> Primke imate uključenu opciju Ručni unos bruto težina po stavkama, prijenosom carinskih primki u sljedeću godinu prenijeti će se i odgovarajući dio bruto težine svake stavke, proporcionalno preostaloj količini prenesenoj u novu godinu.

Prijenos urudžbenih zapisnika odvija se na već spomenuti način. Pod uvjetom da koristite urudžbene zapisnike, dovoljno je otići u Početna stanja --> Prijenos robno materijalnog knjigovodstva --> Prijenos urudžbenih zapisnika. Nakon upozorenja i pritiska na tipku OK Izvještaj o broju prenesenih urudžbenih zapisnika, biti će prikazan crvenim slovima na dnu forme.
Korisnicima koji u svom poslovanju koriste projekte/poslove od izuzetnog značaja je da naprave prijenos onih projekata koji nisu gotovi. Isti se pozivaju klikom na Početna stanja --> Prijenos robno materijalnog knjigovodstva --> Prijenos projekata/poslova. Izvještaj o broju obrađenih i prenesenih projekata biti će prikazan na dnu forme.

Svi oni koji koriste u svom poslovanju Dinamike naplate ovu operaciju svakako moraju napraviti. Proces se poziva klikom na Početna stanja --> Prijenos robno materijalnog knjigovodstva --> Prijenos dinamika naplate a izvještaj o broju obrađenih i nanovo kreiranih dokumenata biti će prikazan na formi. Prenijeti će se sve dinamike koje nisu odobrene i nisu plaćene.

Pošto se podosta narudžbi ne izvrši u tekućoj godini, a da bi se zadržao kontinuitet praćenja naručenog i isporučenog, potrebno je pozvati proces prijenosa narudžbi. Naravno da se i on nalazi na Početna stanja --> Prijenos robno materijalnog knjigovodstva --> Prijenos svih narudžbi. Bitno je napomenuti da će se pozivanjem procesa prenijeti sve nedovršene narudžbe od kupaca (ULN), sve narudžbe dobavljaču (NAR) kao i sve potvrde narudžbi (NAV).

Korisnici modula Servis, a koji zaprimaju robu na skladište tuđe neispravne robe, imaju posebnu tipku za prijenos skladišta tuđe neispravne robe Početna stanja --> Prijenos robno materijalnog knjigovodstva --> Prijenos skladišta tuđe robe . Klikom na nju prenijeti će se sva skladišta tog tipa. ***Napomena: za uspješnost prijenosa skladišta tuđe neispravne robe na tom skladištu (Podaci o korisniku --> Skladište --> Izmjena) svakako je morala biti uključena kvačica (vidi sliku) koja definira to skladište kao Skladište tuđe robe (servis).

Nakon prijenosa, potrebno je u 2016. godini svaku prenesenu primku odobriti, te kronološki odobravati sve dokumente iz stabla (reverse, razduženja ..i sl.) te primke, a potom prijeći na sljedeću.

VAŽNA NAPOMENA: Izuzetno je bitno poštivati redoslijed odobravanja novonastalih dokumenata i to kako slijedi: Prvo: Odobriti sve novonastale primke na komisiju (PRK) i eventualno prijenosnice koje su automatski nastale (ako ne primate robu na komisiju – preskočiti). Drugo: Odobriti sve izdatnice na komisiju KOI (ako ne izdajete robu na komisiju preskočiti) Treće: Odobriti Izdavanja na revers (REI) (ako ne izdajete robu na revers preskočiti) I četvrto , odobriti Popise početnih stanja (PPS) vaše vlastite robe (ako imate više skladišta nije bitan redoslijed).

NALOZI ZA SLAGANJE (SLA) koji su složeni a neisporučeni, ne prenose se nekim procesom već se kopiraju iz prethodne godine u narednu godinu. Da bi naloge bilo moguće kopirati, isti moraju biti razodobreni (to je bio preduvjet za odobravanje inventure). Prije kopiranja potrebno je kopirati (ili prenjeti) vezne dokumente, ovisno o tome iz kojih dokumenata su nastali nalozi za slaganje. Ako su nastali iz narudžbi od kupaca (ULN) narudžbe ste već prenjeli i odobrili pa će se nalozi uredno kopirati.
Ako naloge za slaganje kreirate iz ponuda (IZP) prije kopiranja potrebno je provjeriti o kojim ponudama se radi i iste kopirati u narednu godinu. Potom je u narednoj godini potrebno ponude odobriti, vratiti se u prethodnu godinu i kopirati naloge za slaganje. Nakon završetka kopiranja u narednoj godini potrebno je odobriti novonastale naloge za slaganje.

PONAVLJANJE PRIJENOSA ROBNO MATERIJALNOG
Ako nakon prijenosa ustanovite da vam prijenosi iz nekog razloga ne odgovaraju i da nakon određenih ispravaka želite ponoviti prijenos robno materijalnog, potrebno je otići u narednu godinu i suprotno od redoslijeda odobravanja dokumenata iste razodobriti. Potom ih možete i morate obrisati. U stablu provjerite da li su se obrisali i svi prateći dokumenti.
Sljedeći korak je povratak u prethodnu godinu i ponavljanje prijenosa poštivajući opisanu proceduru i redosljed. Na tipkama prijenosa imati ćete crveni iksić što je indikator da je prijenos već napravljen. Klikom na tako označenu tipku javiti će se poruka s upozorenjem da je prijenos već napravljen kao i pitanje da li ga želite ponoviti. Odgovorite potvrdno i pozvani prijenos će se izvršiti.
ISTAKNUTO: Nema razloga da se iz bilo kojeg razloga bojite otvaranja nove poslovne godine i prijenosa stanja. Kako vidite ispravke su moguće i u određenoj mjeri brojne. Jedini ograničavajući čimbenik je Fiskalizacija. Ako su neki račini fiskalizirani, njihovo razodobravanje i brisanje nije moguće. Imajte to na umu i ne bi smjelo biti problema.

PRIJENOS BLAGAJNE

Blagajna gotovog novca nema nekog posebnog prijenosa. Dovoljno je da u 2016. godini otvorite blagajnički dnevnik sa saldom iz prethodne godine.

PRIJENOS FINANCIJSKOG KNJIGOVODSTVA U NAREDNU GODINU

Odabirom tipke Početna stanja na glavnom izborniku 4D Wanda, te odabirom tipke iz prikazane forme Prijenos početnog stanja otvara se novi izbornik. Izborom prijenosa podataka za financijsko knjigovodstvo pojaviti će se obavijest koja će vas upozoriti što će se dogoditi samim prijenosom podataka financijskog knjigovodstva i da li želite izvršiti tu operaciju. Pritiskom na tipku Da program otvara formu na kojoj vidite iz koje se godine i u koju se godinu prenose podaci. Pritiskom na tipku Obrada program će započeti sa prijenosom podataka.

VAŽNO – Pažljivo pročitajte napomenu na formi Prijenosa podataka financijskog knjigovodstva u narednu godinu

VAŽNA NAPOMENA: Program će prenijeti početno stanje u novu godinu u nalog za knjiženje broj 1 i OBRISATI trenutni sadržaj naloga broj 1. Ako ste već kreirali novu obračunsku godinu i želite unositi neke podatke u financijsko knjigovodstvo (npr. izvode) prije nego što ste prenijeli početno stanje potrebno je da otvorite nalog za knjiženje pod rednim brojem 2 , budući da je nalog broj 1 s datumom 01.01. rezerviran za automatski prijenos početnog stanja iz prethodne godine. Prijenos podataka za financijsko knjigovodstvo možete napraviti proizvoljan broj puta , jer program kod svakog slijedećeg prijenosa, kontrolira i prenosi stavke na način da iz već kreiranog naloga broj 1 briše ili dodaje stavke ovisno o promjenama u prethodnoj godini. Ako ste greškom već kreirali nalog broj 1 u 2016. godini, samo mu promijenite broj i oslobodite mjesto za nalog broj 1. Naglašavamo da se konta 4 i 7 ne prenose u nalog 1. Zbog toga je nalog u neravnoteži i nije ga moguće odobriti. Da bi ste isti odobrili potrebno je unijeti kontrastavku kako bi nalog uravnotežili.

Automatsko zatvaranje klase konta prihoda i rashoda - Kod zatvaranja klase konta prihoda i rashoda klase 4 i 7 (Financijsko knjigovodstvo --> Knjiženje dnevnih promjena --> Unos nove temeljnice --> Stavke --> Obrada --> Zatvaranje konta prihoda i rashoda), dodano je da program provjerava postavke upisane na kontu vezano za mjesta troška, odnosno dimenzije. Ako je na kontu definiran obvezan upis dimenzija program će prilikom zatvaranja konta prihoda i rashoda sumirati konto po svakoj dimenziji i za te iznose izvršiti zatvaranje konta. U slučaju da konto ima stavaka na kojima nije upisano mjesto troška (stavke upisane prije nego što je na kontu definiran obvezan unos dimenzije) program će ih sumirati kao nedefinirano mjesto troška. Ako ne želite zatvaranje konta po mjestu troška, na kontu je potrebno isključiti obvezan unos dimenzije. Ako je na kontu definiran obvezan unos za više dimenzija, program će izvršiti zatvaranje konta na način da se vrijednosti sumiraju po najnižem nivou dimenzija. Na primjer, Ako se koristi dimenzija 1 i dimenzija 2, sumiranje će se odraditi na nivou dimenzije 2.

Prijenos početnog stanja za partnerska konta - U prijenosu početnog financijskog stanja u sljedeću godinu izbačen je parametar prijenosa IOS-a po komitentima, a na kontima je dodana opcija kumulativnog prijenosa salda za konta kupaca i dobavljača. U slučaju kada je na kontu definiran kumulativni prijenos salda program će poštovati proceduru upisanu na kontu (slika dolje) i isti će se u sljedeću godinu prenijeti u jednom iznosu po svakom partneru, a ne u otvorenim stavkama. U slučaju kada na kontu nije definiran kumulativni prijenos salda, program će u narednu godinu prenijeti sve otvorene stavke.

IZUZETNO VAŽNA NAPOMENA !!!

POS BLAGAJNE I PRELAZAK U NOVU POSLOVNU GODINU !!!

Iz godine u godinu ponavljamo, upozoravamo, napominjemo, molimo da upozorite svoje djelatnike na POS blagajnama na važnost niže navedenog.

OD IZUZETNE JE VAŽNOSTI DA NA POS BLAGAJNAMA PRVA AKCIJA, PRVI RADNI DAN U NOVOJ GODINI (ILI POSLJEDNJI U STAROJ), MORA BITI OTVARANJE *ILI IZMJENA GODINE U KOJOJ SE RADI !!!

Ovo ''*ili'' nije pogreška već naglašava različitost koja ovisi o tome da li vam je POS blagajna vezana u mrežu sa serverom (vrijedi i za blagajne koje su preko terminal servisa povezana sa serverom) ili radi samostalno (udaljeno) pa se podaci na neki od načina prebacuju.
- U prvom slučaju, kada vam je POS u mreži, NIJE potrebno otvarati novu godinu jer je ona već otvorena (ako nije, otvorite je) u 4D Wandu. Na vašoj POS blagajni, prije početka rada prvog radnog dana, NEIZOSTAVNO I OBAVEZNO morate PROMIJENITI godinu u kojoj radite i to na sljedeći način: Kliknite na tipku Alat na glavnom izborniku POS blagajne a nakon pojave forme odaberite tipku Izbor godine. Klikom na nju pojaviti će se forma Izbor godine u kojoj na jednostavan način (klikom na strelicu prema gore) promijenite godinu u 2016. Nakon klika na OK pojaviti će se poruka da je godina promijenjena, da će se program ugasiti i nakon ponovnog pokretanja otvoriti u 2016. godini. Napominjemo da se godina uvijek vidi na glavnom izborniku POS blagajne u gornjem desnom kutu (1.) ili (ako se nalazite u radnoj tabeli) u polju datum, pored broja računa 2. (na slici).
- U drugom slučaju kada vam računalo nije u mreži, postupak je sljedeći: Kliknuti na ikonu Alat sa glavnog izbornika POS blagajne i kada se otvori forma, odaberite tipku Otvaranje nove godine. Program će vas izvijestiti proces kreira prostor za podatke i prebacuje trenutno stanje skladišta. Upozorava da je proces jednokratan i upitati vas da li ste sigurni da želite kreirati novu godinu. Nakon vašeg potvrdnog odgovora, otvoriti će se forma koja će vas još jednom upitati da li stvarno želite otvoriti 2016. godinu. Potvrdnim odgovorom proces otvaranja će se nastaviti i završiti porukom da je prebačeno i stanje skladišta. Nakon završetka procesa otvaranja nove godine, prikazati će se poruka da za promjenu godine koristite tipku Izmjena godine. Potvrdnim odgovorom proces otvaranja nove godine je završen. NE ZABORAVITE prije samog rada SVAKAKO, NEIZOSTAVNO I OBAVEZNO promijeniti godinu u 2016.
ISTAKNUTO : Ako na POS blagajni promijenite godinu i dozvolite POS blagajni da ide u minus (glavni izbornik POS blagajne --> Podaci o korisniku --> kartica Blagajna --> Može ići u minus) prvi radni dan u novoj godini možete izdavati i fiskalizirati račune bez obzira na to što prijenosi robno-materijalnog još nisu izvršeni.

Poštovani korisnici, poslovni partneri, prijatelji…, uzvraćajući na vaše dobre želje i čestitke povodom predstojećih blagdana,

sretan Božić i sve najljepše u Novoj godini želi vam ekipa


*** Napomena - upute se mogu razlikovati u slikama i tekstu od sadržaja koji se nalazi na vašem računalu, ovisno o inačici 4D Wanda koju trenutno koristite. Posljedica je to stalnog razvoja i nadogradnje 4D Wanda, a koji iz objektivnih razloga dinamikom ne prati i nadogradnja modula Upute. Posebno se to odnosi na zamjenu službene valute RH kuna (kn) u euro (€) i njen prikaz u uputama.