4D Wand Info

Br: 374, 02.10.2015.
 

Povratak na listu

NOVI OBRASCI IP1, NP1

Nedugo nakon što je krenula puna primjena obrazaca za predaju isplaćene i neisplaćene plaće/otpremnine radnicima zakonodavac nam je novim Pravilnikom o izmjenama i dopunama Pravilnika o sadržaju obračuna plaće, naknade plaće ili otpremnine (NN 102/15) donio nove izmjene i propise na spomenutim obrascima koje stupaju na snagu od 01.10.2015.g. Svakako predlažemo da se sa propisanim i navedenim Pravilnikom detaljno upoznate, kako biste ispisali točne obrasce prilikom isplate ili neisplate plaće. U ovom 4D Wand Info-u detaljno ćemo opisati Obrazac IP1 i Obrazac NP1 (obrasci za otpremninu IO1 i NO1 su u pripremi i trebali bi biti objavljeni u sljedećoj verziji programskog rješenja 4D Wand).

ISPIS OBRAZACA IP1 i NP1

Ispis novih Obrazaca IP1 i NP1 poziva se u samom obračunu plaće u padajućem izborniku Ispisi pozivom naredbe Ispis obrasca IP1/NP1 od 01.10.2015. Osim standardnog ispisa omogućeni su ispisi po RS broju i po mjesecu obračuna.

Napominjemo da se u čl. 9 izmjenjenog Pravilnika navodi: „Pri izradi obračuna plaće, odnosno naknade plaće radnika te obračuna otpremnine, može se koristiti obrazac obračuna isplaćene plaće, odnosno naknade plaće (obrazac IP1) i obrazac obračuna isplaćene otpremnine (obrazac IO1), koji su otisnuti u prilogu ovoga Pravilnika.“ Iz navedenog proizlazi da obrazac za isplaćenu plaću nije propisan kao obrazac za obaveznu primjenu, već da je propisano što isti treba sadržavati. Bez obzira na navedeno napravili smo novi obrazac IP1 sukladno navedenom Pravilniku. S druge pak strane, u Pravilniku je izričito navedeno da se za neisplaćenu plaću obavezno treba koristiti Obrazac NP1 (koji je sastavni dio navedenog Pravilnika), te smo mi u skladu s time i kreirali novi Obrazac NP1.

Nakon pozivanja ispisa Obrasca IP1/NP1 pojavit će se ekran s uvjetima po kojima želite ispisati Obrazac:

Najprije odredite koji Obrazac želite ispisati – IP1 ili NP1 (zaokruženo plavom bojom na slici)

Točka 1 na slici – uvijek se ispisuje datum isplate sa zaglavlja obračuna plaće

Točka 2 na slici – datum djelomične isplate morate popuniti sami ukoliko isplaćujete samo dio plaće

Točka 3 na slici – datum obračuna u slučaju neisplate plaće morate popuniti sami

Točka 4 i 5 na slici – ovi datumi se ispisuju samo na Obrascu NP1 i uvijek se po defaultu na upitu nude današnji datumi (ukoliko želite da se na Obrascu ispisuje neki drugi datum potrebno je da ga sami upišete).

Točka 6 na slici – možete odabrati koje opće podatke o obračunu želite vidjeti ispisane na Obrascu

Postavke na zaradama, naknadama i obustavama

Radi ispravnog ispisa navedenih Obrazaca IP1 i NP1 potrebno je provjeriti postavke popunjavanja na zaradama, naknadama i obustavama (padajući izbornik Vrste plaćanja --> Zarade/Naknade/Obustave).
S obzirom da je sadržaj Obrasca IP1 proširen po pitanju vrsta zarada, prije ispisa obrazaca svakako provjerite postavke AOP-a na zaradama, naknadama i obustavama kako bi se Obrazac točno ispisao.
AOP-i za iskazivanje podataka o vrsti i iznosima ostvarene plaće/naknade plaće i broju ostvarenih sati rada/naknade na teret poslodavca (podaci koji se na Obrascu IP1 moraju iskazati pod točkom VI.) označeni su arapskim brojevima na identičan način kao i na samom obrascu (1.1, 1.2, 1.3; .....; 5.1, 5.2, 5.n) pa za iskazivanje navedenih podataka na Obrascu treba odabrati odgovarajući AOP (označeno zelenom bojom).

Neoporezive naknade (prijevoz, terenski dodatak, božićnica i sl.) moraju se iskazati na Obrascu IP1 na poziciji označenu s rimskim brojem X. pa je za iskazivanje neoporezivih naknada na toj poziciji potrebno odabrati sljedeći AOP: X.1. – Neoporeziva naknada (označeno plavom bojom).
Obustave i kredite potrebno je iskazivati na poziciji XI. na obrascu IP1 i one će se automatski popunjavati na spomenutoj poziciji. Međutim, što se tiče iskazivanja obustava na Obrascu NP1 postoji mogućnost odabira AOP-a pod šifrom NP1 – Obustava se ne ispisuje na Obrascu NP1 (označeno crvenom bojom) kojim možete odrediti da se neka obustava ne iskazuje na Obrascu NP1 (u slučajevima kada obustava ide u korist poduzeća koje isplaćuje/ne isplaćuje plaću).
Detaljnije o popunjavanju podataka o poslodavcu, radniku i upisu AOP-a na vrstama plaćanja pisali smo u 4D Wand Info-u broj 372 pa se i s njime detaljnije upoznajte ukoliko to već niste učinili.


*** Napomena - upute se mogu razlikovati u slikama i tekstu od sadržaja koji se nalazi na vašem računalu, ovisno o inačici 4D Wanda koju trenutno koristite. Posljedica je to stalnog razvoja i nadogradnje 4D Wanda, a koji iz objektivnih razloga dinamikom ne prati i nadogradnja modula Upute. Posebno se to odnosi na zamjenu službene valute RH kuna (kn) u euro (€) i njen prikaz u uputama.