4D Wand Info

Br: 287, 31.12.2012.
 

Povratak na listu

2013. godina je u samom startu prijelomna, prepuna velikih i važnih izmjena koje direktno utječu na poslovne procese, kao i poslovanje općenito. Osim uobičajenih aktivnosti na prelasku iz stare u novu poslovnu godinu (inventura, otvaranja nove poslovne godine i prijenosa stanja...), dočekala nas je još i fiskalizacija. Iako svi ne startaju sa samom fiskalizacijom od 01.01.2013. svi se moraju prilagoditi novom načinu brojanja računa, time i izradi internog akta o poslovnim prostorima. Uzgred su morali naučiti što je to naplatni uređaj, što je poslovni prostor, kako nabaviti certifikat... itd. Kao da ni to nije bilo dovoljno, izvršene su i izmjene u oporezivanju nekih artikala. Uvodi se nova porezna stopa na artikle koji su do sada imali 0% PDV-a (knjige, kruh...), pa ti artikli sada imaju 5%PDV-a. Ukida se dodatni porez na luksuznu robu i sl.
Ovaj 4D Wand Info bitan je za tu posljednju izmjenu tj. izmjenu stope PDV-a. Dakle, nakon inventure i prijenosa stanja u 2013, prijenosa reversa i komisija..., prije nego počnete normalno poslovati, neizostavno, svakako i što bi se reklo "pod mus", morate izvršiti izmjene stope PDV-a.
Ovaj 4D Wand Info biti će podjeljen u dva dijela. Prvi dio za korisnike koji imaju robu s tarifnom grupom koja se mijenja i čija je djelatnost temeljena na veleprodaji i drugi dio za one koji imaju istu takvu robu, ali uz veleprodaju imaju i maloprodaju, ili imaju isključivo maloprodaju .
Još jednom naglašavamo. Ovo je posljednja akcija koja se od vas traži u sklopu izmjena poslovanja početkom 2013.godine. Nemojte je nikako raditi u 2012. godini. Izmjene tarifnih stopa PDV-a izvršite svakako u 2013.godini.

I DIO - SAMO ZA KORISNIKE KOJI IMAJU ISKLJUČIVO VELEPRODAJU

!!! POSEBNO VAŽNO !!!

!!! POSEBNO VAŽNO !!!

Korisnici koji imaju samo veleprodaju trebaju pratiti što piše u ovom 4D Wand Info-u (korisnici koji imaju veleprodaju i maloprodaju, ili samo maloprodaju, čitaju ovaj dio kao informativnu podlogu, te prelaze na drugi dio koji je jako sličan i namijenjen prvenstveno njima. !!!).
Objavili smo inačicu 4D wand-a 12.12.21. u kojoj su dostupne sve bitne izmjene vezane za promjenu stope PDV-a a koje nastupaju početkom 2013.godine. Dakle, nakon skidanja navedene inačice, omogućena vam je izmjena stope PDV-a na robama kao i izdavanje dokumenata s novim stopama. S obzirom da nove stope vrijede od početka 2013. godine izmjenu treba napraviti prije početka operativnog rada u novoj 2013.godini. Bitan i prijeloman trenutak je izmjena porezne stope na robama i na tom se trenutku trebaju temeljiti sve odluke bitne za promjenu stope PDV-a (više o tome kasnije). Ujedno ćete primjetiti i izmjene na formi IRA kao i na formi URA s napomenom da će ostatak izmjena u obračunu PDV-a i knjigama URA i IRA uslijediti kasnije.
Pozivamo Vas da s vremena na vrijeme obratite pažnju i na našu web stranicu www.4d.hr kako bi ste vidjeli da li smo u međuvremenu izbacili i kakvu ispravku u obliku podverzije.
Molimo sve korisnike da pažljivo pročitaju ovaj 4D Wand Info. Naime, potrošili smo nemalo vrijeme kako bi vama – našim korisnicima olakšali da što jednostavnije i pravilnije napravite sve što je neophodno da biste prešli s jedne porezne tarife na drugu i time vam omogućili u što kraćem roku normalan nastavak poslovanja. Na žalost, naša uobičajena susretljivost za vrijeme podrške ovih će dana biti znatno umanjena jer će biti nemoguće da dajemo pojedinačnu i detaljnu podršku svakom pojedinom korisniku. Početak 2013. godine obilježava toliko izmjena da jednostavno nećemo sve to stići pojedinačno i detaljno pojasniti. Upravo zbog toga smo se i potrudili sve lijepo i precizno napisati. Zovite nas u slučaju da ste sve pažljivo pročitali, probali nekoliko puta, pa ukoliko i dalje nije jasno, tu smo da vam pomognemo i isto ćemo napraviti vrlo rado. Ukoliko dođete u situaciju da vam je neophodan telefonski kontakt, a ne javljamo se na telefon, molimo da ostavite poruku na telefonskoj tajnici kao i to da se 'naoružate' s malo strpljenja dok vam ne uzvratimo poziv.
Važno je da se ne bojite procesa koji slijedi i da shvatite da ste sigurno sposobni da ga (pažljivim čitanjem ovih uputa), uspješno dovedete do samog kraja. U slučaju bilo kakve komplikacija ili pogrešnih koraka tu smo da vam pomognemo, a u krajnjem slučaju spasimo stvar povratom backupa (ukoliko ga imate..., a nadamo se da ga imate).
Mada je sve važno, kao i prethodnih dana biti ćemo posebno dosadni i podebljavati, podcrtavati, upozoravati na mnogo toga:
•  vrlo važno je da sve procese opisane u ovom infu radi jedna osoba, pažljivo čitajući ove upute korak po korak. U tom trenutku u 4D Wandu smije raditi samo ta jedna osoba !!!;
•  mudro i poželjno bi bilo napraviti inventuru, prilikom promjene poreznih stopa poreza. Inventura je obavezna za maloprodajna skladišta jer su ta skladišta zadužena i porezom. Za veleprodajna skladišta najbolje je da se savjetujete sa svojim knjigovodstvom ili poreznim savjetnikom.
•  VAŽNO: S obzirom da je početak nove poslovne godine pretpostavljamo da ste sve robne dokumente napravili do kraja 31.12.2012., što god to značilo za svakog pojedinog korisnika (odobriti otpremnice, reverse, komisije, radne naloge,...). Riješili naloge za slaganje do kraja!!! Jednom rečenicom: svi neodobreni dokumenti mogli bi naknadno polučiti bitne nepravilnosti u ispisima, statistikama, pa čak i knjiženjima; Ukoliko ste maloprodaja koja ima POS blagajne svakako prije promjene stope PDV-a i prijenosa stanja u 2013. godinu odobrite sve neodobrene dnevne promete. Ne smije se dogoditi da u 2013. godina imate dnevnih prometa importiranih sa stopom 0%.
•  VAŽNO: ako je korisnik zaprimio robu na komisiju od svog dobavljača, potrebno je svakako napraviti odjave komisije za svu prodanu robu. Ako odjave napravite prije promjene stope, naknadno ćete imati manje posla. Ako netko želi da vam vrati robu izdanu na komisiju ili izdanu na revers, a prije promjene stope, svakako te povrate napravite prije 01.01.2013. Dakle, ukoliko vam je to bitno sve te poslove dovršite zaključno s 31.12.2012.
•  POSEBNO VAŽNO ZA KOMISIJU I REVERSE: Ukoliko ste veleprodaja , te robu zaprimate na komisiju na skladište nabavnog tipa ili robu izdajete na komisiju sa skladišta nabavnog tipa, nema potrebe za nikakvim dodatnim postupcima što se tiče komisija i reversa, a koji su vezani za promjenu stope PDV-a. Dodatne postupke trebati će raditi samo korisnici koji imaju maloprodaju.
•  VAŽNO: ukoliko je korisnik izdao robu na komisiju svom kupcu, potrebno je tražiti odjave komisijske robe od kupaca kako biste mogli napraviti povrate robe izdane na komisiju i fakture prije novog PDV-a. Naravno da će isto moguće biti i kasnije, ali to će vam generirati dodatni i kompliciraniji posao.
•  VAŽNO: Napravite BackUp (kreirajte rezervnu kopiju)!!! Ovaj „detalj“ neka vam je na pameti uvijek i u svakom momentu, a naročito prije bilo kakve radikalne akcije. Držite se stare dobre narodne poslovice „Od viška glava ne boli...“. Ukoliko radite backup s 4D Backup-om, svaki BackUp nazovite drugačije, a ukoliko se odrađuje pomoću drugih alata prenesite naše zahtjeve odgovornoj osobi (ili tvrtki) koji vode računa o backup-u. Možda ćete trebati nas, mi ćemo Vam reći "Dajte nam BackUp koji vas interesira...", a ako vratimo pogrešan, nije naša krivica već vaša;
Nakon osvježavanja verzijom potrebno je pokrenuti 4D Wand. Registar tarifa bi se morao sam napuniti novim tarifama. Izvršite provjeru ulaskom u modul Veleprodaja i pozivom padajućeg izbornika Registri a Tarifne grupe.
Ako se tarife nisu pojavile tada na glavnom izborniku 4D Wand-a treba pritisnuti tipku Alat i potom odabrati Provjera registara. Nakon puštanja alata u registru tarifa svakako će se pojaviti 3 nove tarife (kao na slici; 7, 7.1 i 7.2).

Time je završen prvi korak na putu promjene tarifnih grupa na robama tj. artiklima.
Nakon što smo se uvjerili da potrebne tarife postoje, potrebno je pozvati plansku kalkulaciju cijena za robe kako bismo u njoj promijenili tarife na artiklima tj. robama. Planska kalkulacija se poziva u modulu Veleprodaja odabirom padajućeg izbornika Registri a Planska kalkulacija cijena za robe ili klikom na ikonu kako je naznačeno na slici.

VAŽNO: Izmjena stare tarife na novu tarifu ne vrši se na formi robe!!! Pod tim se podrazumijeva da ni u planskom cjeniku, kao ni na tabeli roba (jabuci) ne pozivate tipku Izmjena i u polje Porezna tarifa ne odaberete novu tarifu. Izmjena stare tarife na novu tarifu vrši se isključivo na tabeli koju zovemo "Planska kalkulacija"!!!
VAŽNO: Još jednom napominjemo da je ovo ključan trenutak, te da prije pokretanja procesa izmjene tarifne grupe, moraju biti odobreni svi robni dokumenti s posebnim naglaskom na dnevnim prometima maloprodaje.
VAŽNO I JAKO BITNO: Za proces koji slijedi, toplo preporučujemo da se prvo "igrate" s jednim jedinim artiklom. Kad mislite da ste savladali gradivo, tada možete napraviti izmjenu tarifne grupe nad svim ostalim artiklima i uslugama na način na koji vam odgovara.

U planskoj kalkulaciji cijena potrebno je prvo označiti sve artikle s poreznom tarifom 2 (0% PDV-a) i to na slijedeći način:

•  pritiskom na tipku F3 otvoriti će se forma za pretraživanje artikala. U polje Traženi tekst potrebno je odabrati (klikom na strelicu prema dolje) od ponuđenih dinamičkih izraza Artikli s tarifnom grupom 4 (PDV 23%) ROB:TARIFA='4'. Da ne bi bilo zabune, ovaj izraz služi samo kao predložak i može ga se mjenjati. Dakle, u spomenutom izrazu brojku 4 zamjenite s brojem "2"(1.)

•  nakon toga treba staviti kvačicu u polje Dinamički izraz (2.), te
•  na kraju pritisnuti tipku Označi (3.).
Ovaj proces će možda potrajati, a ovisi o broju artikala u vašoj bazi. Nakon što je program označio sve artikle s poreznom tarifom 2 (0% PDV-a), možete pritisnuti na karticu Tarifni brojevi, čime ćete stavke tabele sortirati po tarifnim brojevima, te time provjeriti da li su sada na vrhu tabele artikli s poreznim tarifama 1, nakon toga 1.1, tarifama 2,3,4,5 i 6 (ako opće postoje). Sada, kada ste sigurni da su označeni svi artikli s tarifnim brojem 2, potrebno je pozvati proces upisivanja tarifnog broja 7 (5% PDV-a) i to na slijedeći način:
Iz padajućeg izbornika Akcije pozvati Upis konstanti te odabrati Promjena tarifne grupe i stope PDV-a nakon čega će iskočiti upit na kojem je potrebno pritisnuti Da (naravno, ukoliko ste sigurni da znate što radite).
Odabirom potvrdnog odgovora, pojaviti će se upit u koji je potrebno upisati novu tarifnu grupu. U ovom slučaju to je po novom tarifna grupa 7.

*** Nakon pritiska na tipku „OK“ pojaviti će se forma za promjenu tarifne grupe (slika na slijedećoj stranici) i stope PDV-a označenih artikala što će dovesti i do promijena veleprodajnih cijena ili marži ako se odlučite za takvu opciju. U prvi (gornji) dio forme program je upisao ( plavom bojom ) vrijednosti s artikla na kojem ste se trenutno nalazili u momentu pozivanja procesa (1.), kako bi ste pomoću donjeg dijela tabele i crvenih podataka mogli vidjeti projekciju promjena, ovisno o opciji za koju ste se odlučili (2.).
Dakle, na drugom dijelu tabele nalazi se upit s 4 (četiri) „check box-a“ od kojih samo jedan može biti prihvaćen. To su u biti četiri različite kombinacije kreiranja novih cijena s obzirom na neke vaše postavke u parametrima programa. Odabirom neke od opcija mijenjate cijene. Ponovo naglašavamo da podatke o cijenama koje se mijenjaju najbolje možete vidjeti po crvenim podacima na donjem dijelu tabele uspoređujući ih s plavim podacima na vrhu tabele (vrijednosti prije izmjene).
S obzirom da smo se u ovom dijelu 4D Wand Info-a bazirali isključivo na korisnicima modula Veleprodaja, tabelu smo odsjekli i na njoj prikazali samo one opcije koje imaju smisla u modulu Veleprodaja. Dakle, na vama je da se samo odlučite za prvu ili četvrtu opciju.
Razumljivim jezikom rečeno, u prvom slučaju ste se odlučili da ne mjenjate svoje veleprodajne cijene, a za PDV vas nije briga. U drugom slučaju tj. uključivanjem četvrte opcije odlučili ste se da povećanje PDV-a sponzorirate na uštrb svoje marže, dok će iskazana cijena s PDV-om za vašeg kupca ostati ista. Da bi vam bilo lakše crveno su obojane vrijednosti koje se mjenjaju i one vam moraju biti najvažniji orijentir prilikom odluke koju od opcija ćete odabrati.

Slijedi detaljnije pojašnjenje tabele i podataka vezanih za nju, uključujući i neke elemente bitne za maloprodaju jer je teško odvojiti ta dva procesa.
Bitno je znati da u veleprodaji imamo veleprodajnu cijenu bez poreza (VPC - PDV) i veleprodajnu cijenu s porezom (VPC + PDV). U maloprodaji s obzirom na veleprodaju možemo imati i maloprodajnu maržu, te imamo maloprodajnu cijenu s porezom (MPC + PDV), te maloprodajnu cijenu bez poreza (MPC - PDV). S obzirom na navedeno, moguće su četiri različite kombinacije cijena, te je isto prikazano na donjoj slici s banalnim primjerima u svrhu boljeg razumjevanja. Vrijednosti prije izmjene su VPC - PDV = 100 kn, VPC + PDV = 105 kn, MPC +PDV = 150 kn, MPC - PDV = 149,25 kn;

•  prva opcija će promjenom stope PDV-a ujedno promijeniti MPC + PDV (sa 150 kn na 157,50 kn), odnosno VPC - PDV ostaje ista (100 kn) kao i prije promjene stope PDV-a. Znači promijeniti će se VPC + PDV (sa 100 kn na 105 kn) i MPC + PDV (za one koji imaju maloprodaju i rade po planskoj maloprodajnoj cijeni);
•  četvrta opcija će promijenom stope PDV-a zadržati istu MPC + PDV (150 kn), te na uštrb veleprodajne marže, umanjiti VPC - PDV (sa 100 kn na 95,24 kn). Znači tom opcijom bi trošak PDV-a uzeli od svoje veleprodajne marže.
Potrebno je pažljivo proučiti novoponuđene izračune iznosa pojedinih cijena. Nakon toga treba pritisnuti jedan od „check box-ova“ koji se nalaze na lijevoj strani prozora, a u redu sa željenim cijenama. Željene cijene će se prepisati tek nakon pritiska na tipku „OK“.
Prethodni odabir promijenio je cijene u planskom cjeniku ali samo u koloni Test cijene tj. još uvijek se nije odrazio na „prave“ planske cijene. Naravno, svakako prekontrolirajte da li ste postigli željeni efekat. Nakon što ste provjerili da li ste zadovoljni s Test cijenama, potrebno je prenijeti Test cijene u prave cijene. Ako ste slučajno „skinuli“ oznake s artikala (uobičajeno artikli nakon akcija ostaju označeni), potrebno je artikle ponovo označiti. To ćemo napraviti ponovo kroz plansku kalkulaciju cijena na isti način kao i kada smo tražili artikle s tarifnim brojem 2 na prethodnoj strani. Jedino ćemo promijeniti u dinamičkom izrazu broj 2 s brojem 7. Dakle, u planskoj kalkulaciji cijena označimo sve artikle, ali sada s poreznom tarifom 7 (5% PDV-a).
Nakon što je program označio sve artikle s poreznom tarifom 7 (5% PDV-a), potrebno je pozvati padajući izbornik Robe i odabrati opciju Prijepis test cijena u planske cijene (1) ili kliknuti na ikonu (2.)

Pažljivo pročitajte poruku i pritisnite Da (3.) ukoliko ste sigurni da ste napravili sve potrebne korake i provjere kako bi imali željene cijene: Ovim postupcima promijenili ste tarifu svim artiklima koji su imali poreznu tarifu 2 (0% PDV-a) na novu tarifu 7 (5% PDV-a), te imate nove cijene na način koji ste samostalno izabrali.

PAŽNJA: Proces promjene tarifnog broja 2 (0% PDV-a) na uslugama (ako ste ih uopće imali) odrađen je automatski zajedno sa robama. Od usluga niste vidjeli ništa u planskoj kalkulaciji artikala, ali sve je napravljeno "u pozadini" i nad bazom usluga. Naravno, potrebno je otići u bazu usluga i provjeriti da li je sve u redu. Zapamtite, za sve što ste napravili jedino vi i odgovarate.

POREZ NA LUKSUZ I PROMJENA TARIFE

Ako ste do sada imali u upotrebi tarifu 6.1., a to je tarifa sa PDV-om i porezom na luksuz od 30%, trebate je zamijeniti s tarifom 6. Proces je istovjetan prethodnom, pa vas molimo da učinite isto s ovom tarifom. Jedina razlika je u filtriranju tarife. Ponovite spomenuti proces pretraživanja pritiskom na tipku F3. Otvoriti će se forma za pretraživanje artikala. U polje „Traženi tekst“ potrebno je upisati ROB:TARIFA='6.1'. Nakon toga primjenite korak 2. i korak 3. i u formi za upis tarife upisati tarifu 6.

ISPISI - VAŽNO: Kako na ispis razrade poreza svakog izlaznog dokumenta sada treba dodati i novu stopu PDV-a, automatski konverter izvještaja nove verzije će to pokušati napraviti sa svim Vašim lokaliziranim izvještajima. Ponavljamo "pokušat će"!!! Pokušaj izmjene lokaliziranih izvještaja ne mora završiti uspješno, što ovisi o vrsti izmjene koja je po Vašem zahtjevu napravljena u trenutku lokaliziranja izvještaja. U slučaju da se na Vašim lokaliziranim ispisima ne bude automatski uključila nova tarifna stopa, to Vam trebamo mi napraviti ručno, ali vi nas trebate obavijestiti o tome da se nova tarifa od 5% nije pojavila na vašem lokaliziranom izvještaju.

Naravno, standardnom procedurom trebate nas obavijestiti o kojim izvještajima se radi. Dakle, e-Mailom i s jasnim "imenom i prezimenom" izvještaja na kojem se nije primjenila nova tarifa od 5%. Kada kažemo „imenom i prezimenom“ mislimo na to da u Wordu kliknete na Informacije o dokumentu, te da nam dojavite informacije koje su naznačene na slici.

VAŽNO i možda NAJVAŽNIJE OD NAJVAŽNIJEG: S obzirom na kompleksnost izmjena i činjenicu da se stope PDV-a duboko i sveobuhvatno integrirane u 4D wand, treba biti svjestan da smo možda (i vrlo vjerovatno) proizveli bugove koji će možebitno utjecati na daljnji rad. Vremena za testiranje je bilo izuzetno malo i nemojte se ljutiti na nas ukoliko se bude dešavalo nešto neželjeno. Zbog ovoga sve korisnike molimo da dobro otvore oči, da napravite svaku provjeru koja vam padne na pamet, te da nas obavještavate za svaku sumnjivu situaciju. Bolje "puhati na hladno" nego shvatiti nakon 5 dana da nešto nije napravljeno kako treba.

II DIO - ZA KORISNIKE KOJI IMAJU VELEPRODAJU I MALOPRODAJU ILI SAMO MALOPRODAJU

PARAGRAF ISPOD!!! VAŽNO!!! VAŽNO!!! VAŽNO!!! PARAGRAF ISPOD!!!

Tvrtke koje imaju 4D Wand POS smiju skinuti novu verziju, ali nikako ne smiju raditi na izmjenama nove tarife od 5% PDV-a dok se ne importiraju i ne odobre svi dnevni prometi, R1 računi, povrati PDV-a, specifikacije sredstava plaćanja od prethodnih dana...!!! U suprotnom će se dogoditi da će importirani POS dokumenti od prije 01.01.2013. godine dobiti artikle s tarifom od 0% PDV-a, a to se nikako ne smije dogoditi . Dnevne promete s različitim tarifama u centrali i na POS blagajni neće biti moguće odobriti. Sve "Off-Line" POS kase nikako ne smiju početi raditi 01.01.2013. godine dok ne dobiju iz centrale stanje skladišta (*.STK)!!! Ne dolazi u obzir slanje pojedinih dokumenata (*.TRN)!!!

Tvrtkama koje naprave suprotno od napisanog nećemo moći pomoći danima da poprave stanje koje su napravili svojim nemarom!!! Molimo vas za apsolutnu koncentraciju.

PARAGRAF IZNAD!!! VAŽNO!!! VAŽNO!!! VAŽNO!!! PARAGRAF IZNAD!!!

Molimo vas da se sada vratite na stranicu 2 i pročitate sve važne napomene koje smo tamo spomenuli s posebnim osvrtom na inventuru. Naime, ako imate maloprodaju inventura je obavezna jer je skladište zaduženo s PDV-om, pa svaka izmjena PDV-a ima direktnog utjecaja na vrijednost zalihe. Dakle, vaš prvi korak, prije izmjene PDV-a na robama koje imaju tarifu koja se mijenja je INVENTURA. S obzirom da je početak godine i da ste vjerojatno inventuru odradili koncem 2012. s novom inventurom ne bi smjeli imati problema. Ovisno o poslovanju možda će vam biti dovoljno da otvorite zaglavlje inventure, automatski istu napunite (Obrade --> Priprema popisa za sve artikle), te je odobrite. S obzirom da se radi o maloprodaji, bilo koji nadzor kojem je bitan PDV, prvo će vam tražiti inventuru.
Nastavite čitati stranicu 2 i stranicu 3 sve do članka koji počinje s tri zvjezdice (*** Nakon pritiska na tipku „OK“... ). Kada dođete do te oznake, vratite se ovdje i nastavite čitati...
Nastavljamo tamo gdje smo stali. Nakon pritiska na tipku „OK“ pojaviti će se forma za promjenu tarifne grupe i stope PDV-a. U prvi (gornji) dio forme program je upisao vrijednosti s artikla na kojem ste se trenutno nalazili u momentu pozivanja procesa. Na upitu se nalaze 4 (četiri) „check box-a“ od kojih samo jedan može biti prihvaćen. To su u biti četiri različite kombinacije kreiranja novih cijena, a s obzirom na neke vaše postavke u parametrima programa.
Iskustvo iz 2009. i ožujka 2012. nam kazuje da su se korisnici najčešće odlučivali na dvije opcije:
- Većina korisnika odabrala je prvu opciju (prvi check box) tj. da povećanje stope PDV-a prenese na krajnjeg kupca, dakle da podignu maloprodajnu cijenu.
- Nešto manji broj korisnika odabrao je treću opciju (treći check box) tj. da povećaju PDV-a na štetu svoje marže i time zadržao istu maloprodajnu cijenu koja je vrijedila prije povećanja stope PDV-a.
Ako se ne uklapate u neku od ove dvije navedene opcije, slijedi detaljnije pojašnjenje tabele i podataka vezanih za nju.
Bitno je znati da u veleprodaji imamo veleprodajnu cijenu bez poreza (VPC - PDV) i veleprodajnu cijenu s porezom (VPC + PDV). U maloprodaji s obzirom na veleprodaju možemo imati i maloprodajnu maržu, te imamo maloprodajnu cijenu s porezom (MPC + PDV), te maloprodajnu cijenu bez poreza (MPC - PDV). S obzirom na navedeno, moguće su četiri različite kombinacije promjene cijena, što je prikazano na slici ispod s banalnim primjerima u svrhu boljeg razumjevanja. Vrijednosti prije izmjene su VPC - PDV = 100 kn, VPC + PDV = 105 kn, MPC +PDV = 150 kn, MPC - PDV = 142,50 kn;

•  prva opcija će promijenom stope PDV-a ujedno promijeniti MPC + PDV (sa 150 kn na 157,50 kn), odnosno VPC - PDV ostaje ista (100 kn) kao i prije promjene stope PDV-a. Znači promijeniti će se VPC + PDV (sa 100 kn na 105 kn) i MPC + PDV (za one koji imaju maloprodaju i rade po planskoj maloprodajnoj cijeni);
•  druga opcija će promijenom stope PDV-a promijeniti MPC + PDV (sa 150 kn na 157,50 kn) i smanjiti VPC - PDV (sa 100 kn na 95,24 kn) tako da VPC + PDV ostane ista (105 kn);
•  treća opcija će promijenom stope PDV-a promijeniti VPC + PDV (sa 100 kn na 105,00 kn), naime VPC - PDV ostaje ista (100 kn), a kako se stopa PDV povećala tako se veleprodajna cijena sa PDV-om povećala. Planska MPC + PDV ostaje ista (150 kn);
•  četvrta opcija će promijenom stope PDV-a zadržati istu MPC + PDV (150 kn), te na uštrb veleprodajne marže, umanjiti VPC - PDV (sa 100 kn na 95,24 kn). Znači tom opcijom bi trošak PDV-a uzeli od svoje veleprodajne marže.
Potrebno je pažljivo proučiti novoponuđene izračune iznosa pojedinih cijena. Nakon toga treba pritisnuti jedan od „check box-ova“ koji se nalaze na lijevoj strani prozora, a u redu sa željenim cijenama. Željene cijene će se prepisati tek nakon pritiska na tipku „OK“.
Prethodni odabir promijenio je cijene u koloni Test cijene tj. još uvijek se nije odrazio na „prave“ planske cijene. Naravno, svakako prekontrolirajte da li ste postigli željeni efekt. Nakon što ste provjerili da li ste zadovoljni s Test cijenama, potrebno je prenijeti Test cijene u prave cijene, što pojašnjavamo u nastavku teksta..
Ukoliko ste slučajno „skinuli“ oznake s artikala (uobičajeno artikli nakon akcija ostaju označeni), potrebno je artikle ponovo označiti. To ćemo napraviti ponovo kroz plansku kalkulaciju cijena na isti način kao i kada smo tražili artikle s tarifnim brojem 6 na prethodnoj strani. Jedino ćemo promijeniti u dinamičkom izrazu broj 4 s brojem 7. Dakle, u planskoj kalkulaciji cijena označimo sve artikle, ali sada s poreznom tarifom 7 (5% PDV-a) i to na slijedeći način:
•  pritiskom na tipku F3 otvoriti će se forma za pretraživanje artikala;
•  u polje Traženi tekst potrebno je odabrati (klikom na strelicu prema dolje) dinamički izraz te izmjeniti brojku 4 s brojkom 7 pa izraz treba izgledati ovako ROB:TARIFA='7'
•  nakon toga treba staviti kvačicu u polje Dinamički izraz te
•  na kraju pritisnuti tipku Označi.

Nakon što je program označio sve artikle s poreznom tarifom 7 (5% PDV-a), potrebno je pozvati padajući izbornik Robe i odabrati opciju Prijepis test cijena u planske cijene (1) ili kliknuti na ikonu (2.).

Pažljivo pročitajte poruku i pritisnite Da (3.) ukoliko ste sigurni da ste napravili sve potrebne korake i provjere kako bi imali željene cijene:
Ovim postupcima promijenili ste tarifu svim artiklima koji su imali poreznu tarifu 2 (0% PDV-a) na novu tarifu 7 (5% PDV-a), te imate nove cijene na način koji ste samostalno izabrali.
PAŽNJA: Proces promjene tarifnog broja 2 (0% PDV-a) na uslugama ako ste ih opće imali s tom tarifnom grupom) odrađen je automatski zajedno sa robama. Od usluga niste vidjeli ništa u planskoj kalkulaciji artikala, ali sve je napravljeno "u pozadini" i nad bazom usluga. Naravno, potrebno je otići u bazu usluga i provjeriti da li je sve u redu. Zapamtite, za sve što ste napravili jedino vi i odgovarate.
Naravno, ukoliko imate u upotrebi tarifu 6.1., a to je tarifa sa PDV-om i porezom na luksuz od 30%, trebate je zamijeniti s tarifom 6. Proces je istovjetan prethodnom, pa vas molimo da učinite isto s ovom tarifom. Jedina razlika je u filtriranju tarife. Ponovite spomenuti proces pretraživanja pritiskom na tipku F3. Otvoriti će se forma za pretraživanje artikala. U polje „Traženi tekst“ potrebno je upisati ROB:TARIFA='6.1'. Nakon toga primjenite korak 2. i korak 3. i u formi za upis tarife upisati tarifu 6.

Prethodni dio teksta ste mogli pročitati i u prvom dijelu 4D Wand Infa. Dakle, manje više sve je istovjetno. A sada nastupa priča za maloprodaju…

ZAPISNIK O PROMJENI POREZA (OBAVEZNO NAPRAVITI)

VAŽNO!!! Važno je napomenuti da skladišta zadužena po maloprodajnim cijenama nemaju nikakve veze s prethodno učinjenim procesima nad artiklima!!! Dakle, nemojte se čuditi da ste nešto već napravili, pa zašto isto činite opet. Ne, ne i ne!!! Treba za svako maloprodajno skladište ponoviti istovjetan proces jer maloprodajna skladišta za istu robu nemaju istu priču o cijenama i pripadajućim procesima!!! Skladišta su već zadužena sa starim porezom od 0%, svako maloprodajno skladiše se može razlikovati po istim artiklima, te se zbog toga moraju napraviti svi procesi po svakom maloprodajnom skladištu posebno!!!

Idemo dalje J ... Potrebno je otvoriti dokument Zapisnik o promjeni poreza (ZPP) za svako maloprodajno skladište koje ima zalihu (tranzitna skladišta ne treba obrađivati) .
Zapisnik o promjeni poreza u modulu Maloprodaja poziva se iz padajućeg izbornika Financije --> Zapisnik o promjeni poreza (1.).

Kako bi smo kreirali zaglavlje dokumenta na formi koja se pojavi, potrebno je upisati datum, odabrati skladište, po potrebi upisati opis i pritisnuti OK (2.). Nakon što ste otvorili zapisnike za sva maloprodajna skladišta (ili jedno), potrebno ih je napuniti artiklima koji se nalaze na konkretnom skladištu. Iz padajućeg izbornika Obrade pozovite Punjenje dokumenta za tarifnu grupu artikala (3.). U registru tarifnih grupa, potrebno je označiti tarifnu grupu 2 (0% PDV-a) i pritisnuti tipku Izbor (4.).

Idemo dalje na slijedeću sliku. Primjećujemo da je obrada napunila zapisnike sa svim artiklima na pripadajućem skladištu s trenutnim maloprodajnim cijenama i trenutnim vrijednostima PDV-a (1.). Da bi dovršili proces, prelazimo na slijedeći korak tj. pozivamo iz stavaka Zapisnika o promjeni poreza (ZPP) padajući izbornik Obrade a Promjena tarifne grupe (2.) koja će nakon što iz registra tarifa za razliku od prvog odabira (kada smo odabrali tarifu 2) odaberemo tarifnu grupu 7, promijeniti porez s 0% na 5% (3.). Potom je potrebno odobriti dokument Zapisnik o promjeni poreza (ZPP). Cijeli proces treba ponoviti na svakom maloprodajnom skladištu.
Ovime smo promijenili zaduženje skladišta s novom poreznom stopom i to na način da smo cijene podigli u skladu s novom vrijednošću PDV-a. Ukoliko želite da za dio stavaka nekog zapisnika ili cijeli zapisnik primjenite drugačiji odnos povećanja cijena tj. da ih promijenite na uštrb svoje marže, takve stavke treba označiti i izdvojiti u poseban Zapisnik o promijeni poreza (PZZ). Podsjećamo na proces premještanja stavki dokumenata koji možete pronaći u uputama 4D Wand-a. Bitno je da na takvom zapisniku, kojim želite promijeniti stopu PDV-a a zadržati trenutne maloprodajne cijene (na štetu svoje marže), označite kvačicom polje Zadržavanje stare maloprodajne cijene .

ISPISI - VAŽNO: Kako na ispis razrade poreza svakog izlaznog dokumenta sada treba dodati i novu stopu PDV-a, automatski konverter izvještaja nove verzije će to pokušati napraviti sa svim Vašim lokaliziranim izvještajima. Ponavljamo "pokušat će"!!! Pokušaj izmjene lokaliziranih izvještaja ne mora završiti uspješno, što ovisi o vrsti izmjene koja je po Vašem zahtjevu napravljena u trenutku lokaliziranja izvještaja. U slučaju da se na Vašim lokaliziranim ispisima ne bude automatski uključila nova tarifna stopa, to Vam trebamo mi napraviti ručno, ali vi nas trebate obavijestiti o tome da se nova tarifa od 5% nije pojavila na vašem lokaliziranom izvještaju. Naravno, standardnom procedurom trebate nas obavijestiti o kojim izvještajima se radi. Dakle, e-Mailom i s jasnim "imenom i prezimenom" izvještaja na kojem se nije primjenila nova tarifa od 5%. Kada kažemo „imenom i prezimenom“ mislimo na to da u Wordu kliknete na Informacije o dokumentu, te da nam dojavite informacije koje su naznačene na slici.

VAŽNO i možda NAJVAŽNIJE OD NAJVAŽNIJEG: S obzirom na kompleksnost izmjena i činjenicu da su stope PDV-a duboko i sveobuhvatno integrirane u 4D wand, treba biti svjestan da smo možda (i vrlo vjerojatno) proizveli bugove koji će možebitno utjecati na daljnji rad. Vremena za testiranje je bilo izuzetno malo i nemojte se ljutiti na nas ukoliko se bude dešavalo nešto neželjeno. Zbog ovoga sve korisnike molimo da dobro otvore oči, da napravite svaku provjeru koja vam padne na pamet, te da nas obavještavate za svaku sumnjivu situaciju. Bolje "puhati na hladno" nego shvatiti nakon 5 dana da nešto nije napravljeno kako treba.


*** Napomena - upute se mogu razlikovati u slikama i tekstu od sadržaja koji se nalazi na vašem računalu, ovisno o inačici 4D Wanda koju trenutno koristite. Posljedica je to stalnog razvoja i nadogradnje 4D Wanda, a koji iz objektivnih razloga dinamikom ne prati i nadogradnja modula Upute. Posebno se to odnosi na zamjenu službene valute RH kuna (kn) u euro (€) i njen prikaz u uputama.