4D Wand Info

Br: 285, 27.12.2012.
 

Povratak na listu

Ovaj 4D Wand Info, obavezno proslijedite svima koji imaju bilo koje dodirne točke s robom, inventurama, radom u skladištima, a naročito onima koji rade na POS !!! blagajnama.
Isti neka ga s razumijevanjem pročitaju !

OTVARANJE NOVE POSLOVNE GODINE, PREBACIVANJE MATERIJALNIH I FINANCIJSKIH STANJA – UVODNE NAPOMENE

Prošli 4D Wand Info-i posvećeni inventuri, predstavljaju djelić aktivnosti kojim bi trebala završiti kalendarska poslovna godina, tako da bi u narednu godinu ušli čistih skladišnih stanja i sa što manje “repova”. Naravno da financijska poslovna godina i dalje traje do predaje završnog računa. Pod pretpostavkom da ste završili inventuru, istu odobrili i ne namjeravate više raditi u 2012. godini, vrijeme je za Otvaranje nove poslovne godine kao i Prijenos robno – materijalnog stanja u narednu godinu, a na kraju i prijenos Financijskog.
Odmah na startu UPOZORENJE da, prilikom vršenja narednih operacija, osim što morate biti na posljednjoj inačici 4D Wand-a, SVE ostale radne stanice MORAJU biti van programskog rješenja 4D Wand. Važno je naglasiti da se Otvaranje nove poslovne godine radi SAMO JEDNOM , Prijenos materijalnog stanja SAMO JEDNOM, dok se Prijenos financijskog može vršiti PROIZVOLJAN BROJ PUTA . Važno je naglasiti da se NE SMIJE raditi u novoj godini, a da prethodno ista nije otvorena tj. da imate dokumente s brojevima iz stare godine, s datumima iz nove. Da pojasnimo, 02.01.2013. (prvi radni dan u narednoj godini) ne može prva otpremnica imati broj npr. 3456 već mora imati broj 1 (odnosno prvi dozvoljeni broj za to skladište npr. 200001). S obzirom na Zakon o fiskalizaciji, koji nastupa 01.01.2013. broj računa više ne može biti broj otpremnice (paralelno brojanje), već u skladu s zakonski propisanom nomenkalturom xxx xxx xxx.
Posebno naglašavamo da svim operacijama pristupite bez straha jer nema pogreške u otvaranju nove poslovne godine, i u prijenosu početnih stanja koju nije moguće otkloniti. Naime, uvijek je moguće (uz vaš prethodni pismeni zahtjev) da vam obrišemo otvorenu godinu, kako bi ste mogli ponovo otvoriti istu i ponovo prenijeti početna stanja. Na žalost ovo nećemo moći napraviti ako ste obaveznik fiskalizacije od 01.01.2013. i ako ste počeli izdavati fiskalizirane račune.
Ako nemate POS blagajne, i ako vama vaša organizacijska struktura kao i sam sustav poslovanja to omogućava, otvaranje nove poslovne godine ne mora biti vezano za kalendarsku godinu, već naznačenu operaciju možete napraviti bilo kada. Primjera radi, nema nikakve prepreke da radite u 2012. godini do 10.01.2012. i onda otvorite novu poslovnu godinu, te prebacite materijalna i financijska stanja. Pretpostavka je da niste u sustavu fiskalizacije. Ako ste u sustavu, strogo se morate pridržavati datuma početka fiskalizacije tj. prvi račun u 2013. godini mora biti fiskaliziran i nije ga moguće brisati, mijenjati, razodobravati i sl. kao i sve nastale iza njega.

OTVARANJE NOVE POSLOVNE GODINE

je jednostavna akcija kojom se u narednu godinu prebace svi registri (artikli, konta, tarife, jedinice mjere...) koji su definirani u prethodnim godinama. Kako smo svojevremeno pisali, jednostavnost ove operacije ne umanjuje njenu važnost. Ponovimo stoga ono najvažnije: onog trenutka kada otvorite novu poslovnu godinu, zapravo ste prebacili u nju i sve registre. Od tog trenutka svaka izmjena registara (ili dodavanje novog) u prethodnoj godini NEĆE se automatski preslikati u narednu.
S ovim ćete se najčešće sresti ako pokušate u 2012. godini, nakon što ste otvorili 2013. godinu, dodati novi artikl ili uslugu. Pojaviti će se poruka da to nije moguće i da to morate napraviti u 2013. godini i to na slijedeći način: Otići 2013. godinu i u tabeli artikala definirati novi artikal tj. onaj koji vam treba u 2012. godini. Označiti taj artikal (ili više njih) te iz padajućeg izbornika Exporti pozvati Export artikala i usluga u transportnu datoteku. Datoteku negdje snimiti, te se nakon toga vratiti u prethodnu godinu tj. u 2012. Otići u tabelu artikala, kliknuti na padajući izbornik Exporti i pozvati Import artikala i usluga iz transportne datoteke. Pronaći datoteku koju ste snimili i kliknuti Open. Možda se čini komplicirano ali nakon jednog pokušaja sve će vam biti jasno.

Otvaranje nove poslovne godine se vrši na slijedeći način. Sa glavnog izbornika 4D Wanda klikom na ikonu Početna stanja pozovemo formu koja nam nudi slijedeće mogućnosti: Otvaranje nove obračunske godine, Prijenos financijskog knjigovodstva (neaktivno) i Prijenos robno materijalnog knjigovodstva (neaktivno). Klikom na Otvaranje nove obračunske godine, pojaviti će se upit koji vas pita “Da li ste sigurni da želite otvoriti novu obračunsku godinu 2013.?” Nakon vašeg potvrdnog odgovora, krenuti će Kreiranje nove obračunske godine i nakon završetka, pojaviti će se poruka koja vas izvješćuje da je kreiranje uspješno završeno te da kliknete na OK za nastavak. Nakon tog kliknite na Izlazi i nastavite klikom na ikonu Izbor obračunske godine te odaberite 2013. godinu.
U uspješnost operacije uvjeriti ćete se i tako da provjerite da se na glavnom izborniku, pored imena tvrtke u gornjem lijevom kutu, promijenila godina u (2013). Ako ste prethodno završili inventuru (ovo nipošto nije uvjet), s ovom operacijom stekli su se svi preduvjeti da se izvrši i prijenos robno-materijalnog u narednu godinu. Nakon provjere, vratite se u 2012. godinu odakle se rade prijenosi stanja skladišta i dokumenata.

PRIJENOS PODATAKA ROBNO - MATERIJALNOG U NAREDNU GODINU

Odobrenost svih robnih dokumenata, u godini iz koje se prebacuju podaci, je preduvjet za ispravno prebacivanje i pouzdanost prebačenih podataka. Naime, vodite računa da se neodobreni dokumenti ne prebacuju tj., ne odražavaju se na materijalna stanja, već isključivo odobreni dokumenti. Sam proces prebacivanja je jednokratna operacija koja vaša završna stanja iz prethodne godine prepisuje u dokument Popis početnog stanja (PPS) naredne godine. Odobravanjem Popisa početnog stanja (PPS) on postaje ishodišna točka u karticama svakog artikla od kuda kreće ponovno evidentiranje njegovog ulaza ili izlaza.
Postupak prijenosa podataka, pod pretpostavkom da ste otvorili narednu godinu, vrši se na slijedeći način. Na glavnom izborniku 4D Wanda kliknite na ikonu Početna stanja i odaberite Prijenos robno materijalnog knjigovodstva (nakon otvaranja godine ovaj izbornik je postao aktivan). Otvoriti će se forma u kojoj je potrebno kliknuti na prvu ikonu Prijenos početnog stanja skladišta (opcije koje se nalaze s desne strane, kao i ostale ikone ispod ove ikone, u ovom trenutku zanemarite jer se one koriste u specijalnim slučajevima i u ovom trenutku nemaju utjecaja na prebacivanje materijalnih stanja vaših skladišta).
Klikom na ikonu pojaviti će se popis skladišta. Odaberite željeno skladište i kliknite na tipku Izbor. Po kretanju crtica na dnu forme, primijetiti ćete da se proces odvija. Da je proces uspješno završio primijetiti ćete po tekstu u prozorčiću s desne strane forme (na slici). Tu se nalazi i odredišni dokument u narednoj godini u koji su prenesena stanja skladišta. Iz teksta koji se nalazi na slici vidljivo je da se stanje skladišta prenijelo u Popis početnog stanja br.1 (PPSN:1) i da je u njega prebačeno 660 stavki.

Vodite računa da je time proces napravljen samo za jedno skladište i da ga za svako od postojećih skladišta treba ponoviti. Izuzetak je jedino Skladište tuđe neispravne robe koje imaju korisnici modula Servis. Skladišta koja su tranzitna (nemaju stanja) ne treba a niti ima smisla prebacivati.
Pod pretpostavkom da su prenesena stanja u redu, i da nemate naknadnih intervencija na njima, preostalo je još da odete u 2013. godinu, iz padajućeg izbornika Skladište odaberete Popis početnog stanja i odobrite jedini dokument (pod pretpostavkom da je tabela složena sortirana po skladištima) koji se tu nalazi. Odobravanjem tog dokumenta (PPS) dobili ste stanja robe u skladištu što možete provjeriti odlaskom na tabelu artikala, gdje će se u koloni Zaliha pojaviti količine.

Komisije i Reversi

Zbog svoje osobnosti i posebnosti zahtijevaju posebnu i neprijepornu pažnju. U stvari, njih se obično zaboravi, a ne bi se smijelo. Za razliku od dosadašnjih godina, Reverse i njihov prijenos smo unaprijedili i time zadovoljili različite pristupe u korištenju te vrste dokumenta.

Reversi !!! NOVO !!!
Od ove godine revrsi se mogu prenositi na dva načina. Dakle, nakon poziva s glavnog izbornika 4D Wand-a tipke Početna stanja a Prijenos robno-materijalnog knjigovodstva a Prijenos izdanih reversa, pojaviti će se forma koja nudi dvije mogućnosti prijenosa reversa.
Prva omogućava prijenos reversa 1:1 tj. da se prenesu svi nezavršeni reversi i pri tom zadrže sve elemente iz prošle godine (brojeve, napomene, serijske brojeve itd.).
Druga opcija prenosi sve nazavršene reverse je-danog partnear u jedan revers u narednoj godini. Tim prijenosom se u novoj godini gube informacije iz prethodne godine ali zato imate manje dokumenata i objedinjena stanja s izda-nih reversa.

Koji od načina ćete primijeniti ovisi isključivo o poslovnim procesima i organizaciji poslovanja same tvrtke s napomenom da su oba procesa ispravna.
Pokretanje procesa će rezultirati automatskim kreiranjem dva dokumenta u narednoj godini Popisom početnog stanja (PPS) i pripadajućim Izdavanjem na revers (REI). Izvješće o broju i vrsti kreiranih dokumenata biti će vidljivo na formi prijenosa. Nakon toga potrebno je promijeniti godinu, i odobriti novonastale dokumente po sistemu prvo popis početnog stanja, pa onda izdavanje na revers koje je vezano za taj PPS. Vezu najbolje možete vidjeti u stablu dokumenta).
Komisija je malo složenija (opširnija) od reversa i proces automatizacije je podignut na jedan viši nivo, tako da je dovoljno na formi (kod prijenosa robno-materijalnih stanja) pozvati dvije dodatne tipke. Jedna od njih je Prijenos komisijskih primki koja će prenijeti sve komisijske primke koje još nisu u potpunosti odjavljene (sam proces slijedi logiku komisije tj. kao da ste svu komisijsku robu vratili dobavljaču a onda je ponovo zaprimili). U prozorčiću s desne strane pojaviti će se popis novokreiranih komisijskih primki. Potrebno je promijeniti godinu u 2013., otići u izbornik Komisija, odabrati Primka tuđe robe na komisiju i odobriti kreirane dokumente. Posebno naglašavamo da svakako prvo treba prenijeti komisijske primke, a tek onda komisijske izdatnice. Ovo je naročito važno za one korisnike koji robu primljenu u komisiju daju dalje u potkomisiju. Obratite pažnju da, ako robu na komisiju zaprimate na jedno skladište, a onda istu prijenosnicama distribuirate po drugim skladištima, prijenos komisijskih primki kreira i automatske prijenosnice na ona skladišta gdje se ta roba nalazila kako bi se i nadalje mogla pratiti komisijska roba. Prilikom odobravanja novonastale primke na komisiju javiti će se poruka da je potrebno odobriti i novonastale prijenosnice.
Sličan postupak vrijedi i u slučaju kada ste vi dali nekome robu na komisiju. Klikom na drugu tipku Prijenos izdatnica na komisiju, u prozorčiću s desne strane primijetiti ćete da se kreiraju dvije vrste dokumenata koje je potrebno odobriti. Tako su se u narednoj godini kreirali Popisi početnog stanja kao i Izdatnice na komisiju. Neka vas ne iznenadi broj kreiranih početnih stanja. Njihovu brojnost zahvaljujemo brojnosti komitenata kojima smo izdali robu na komisiju. Dakle, za svakog takvog komitenta po jedno početno stanje. Što se tiče stanja robe odobravanjem Popisa početnog stanja i Izdatnica na komisiju ono će ostati nepromijenjeno iz tog razloga što će Popis početnog stanja staviti robu na skladište a Izdatnice na komisiju istu skinuti.

!!!!!!!!! VAŽNA NAPOMENA: Izuzetno je bitno poštivati redoslijed odobravanja novonastalih dokumenata i to kako slijedi: !!!!!!!!!!

Prvo: Odobriti sve novonastale primke na komisiju PRK (ako ne primate robu na komisiju – preskočiti).
Drugo: Nakon toga odobriti PPS (popis početnog stanja) koji je nastao prijenosom jedne komisijske izdatnice (pažnja, ne PPS vaše vlastite robe) i za tog partnera odobriti novonastalu Izdatnicu na komisiju . Ponoviti onoliko puta koliko imate PPS-a i pripadajućih komisijskih izdatnica po sistemu prvo PPS pa njegova pripadajuća komisijska izdatnica (preporučamo „skakanje“ kroz stablo dokumenta s PPS na KOI) .
Još jednom naglašavamo važnost ovog redoslijeda jer u suprotnom će doći do uprosječenja cijena što opet dovodi do nemogućnosti povezivanja povrata s izdatnicama,..
Treće: (samo oni koji izdaju robu na revers) Odobriti PPS nastao prijenosom jednog reversa i nakon toga pripadajuće izdavanje na revers (REI). Ponoviti onoliko puta koliko imate PPS nastalih prijenosom reversa.
I četvrto , odobriti Popise početnih stanja (PPS) vaše vlastite robe (ako imate više skladišta nije bitan redoslijed).
Napominjemo da svakako prije prebacivanja komisije napravite odjavu komisije i ako ima potrebe Inventuru robe primljene na komisiju. Isto tako u slučaju izdavanja robe na komisiju napravite inventuru robe izdane na komisiju i fakturirajte sve odjave koje ste dobili od komitenata kojima ste izdali robu na komisiju.

Servis

Korisnici modula Servis, a koji zaprimaju robu na skladište tuđe neispravne robe, imaju posebnu tipku za prijenos skladišta tuđe neispravne robe Početna stanja --> Prijenos robno materijalnog knjigovodstva --> Prijenos skladišta tuđe robe.

Klikom na nju prenijeti će se sva skladišta tog tipa. ***Napomena: za uspješnost prijenosa skladišta tuđe neispravne robe na tom skladištu (Podaci o korisniku a Skladište a Izmjena) svakako je morala biti uključena kvačica (vidi sliku) koja definira to skladište kao Skladište tuđe robe (servis). Nakon prijenosa, potrebno je u 2013. godini svaku prenesenu primku odobriti, te kronološki odobravati sve dokumente iz stabla (reverse, razduženja ..i sl.) te primke, a potom prijeći na slijedeću.

Carinsko skladište tipa D

Korisnici koji imaju Carinsko skladište tipa D SVAKAKO moraju obaviti Prijenos carinskih primki. Do izbornika se dolazi klikom na Početna stanja --> Prijenos robno materijalnog knjigovodstva --> Prijenos carinskih primki. Izvještaj o broju prenesenih carinskih primki biti će prikazan pri dnu forme.
Ako se prenosi dio neke carinske primke koja na sebi ima zavisne troškove do carine, treba na zaglavlju primke ispraviti iznos robe za par lipa, koliko iznosi zbroj vrijednosti robe po stavkama minus dio prenešenih zavisnih troškova do carine. Ujedno se radi o kunskom iznosu koji na carinskom i nije relevantan.
Ako u Parametrima programa --> Setiranje dokumenata --> Primke imate uključenu opciju Ručni unos bruto težina po stavkama, prijenosom carinskih primki u slijedeću godinu prenijeti će se i odgovarajući dio bruto težine svake stavke, proporcionalno preostaloj količini prenešenoj u novu godinu.

Prijenos urudžbenih zapisnika

Prijenos urudžbenih zapisnika odvija se na već spomenuti način, na već spomenutom mjestu. Pod uvjetom da koristite urudžbene zapisnike, dovoljno je otići u Početna stanja --> Prijenos robno materijalnog knjigovodstva --> Prijenos urudžbenih zapisnika. Izvještaj o broju prenesenih urudžbenih zapisnika, biti će prikazan crvenim slovima na dnu forme.

Prijenos projekata/poslova

Korisnicima koji u svom poslovanju koriste projekte/poslove od izuzetnog značaja je da naprave prijenos onih projekata koji nisu gotovi. Isti se pozivaju klikom na Početna stanja --> Prijenos robno materijalnog knjigovodstva --> Prijenos projekata/poslova. Izvještaj o broju obrađenih i prenesenih projekata biti će prikazan na dnu forme.

Prijenos dinamika naplate

Svi oni koji koriste u svom poslovanju Dinamike naplate ovu operaciju svakako moraju napraviti. Proces se poziva klikom na Početna stanja --> Prijenos robno materijalnog knjigovodstva --> Prijenos dinamika naplate a izvještaj o broju obrađenih i nanovo kreiranih dokumenata biti će prikazan na formi. Prenijeti će se sve dinamike koje nisu odobrene i nisu plaćene.

Prijenos svih narudžbi

Pošto se podosta narudžbi ne izvrši u tekućoj godini, a da bi se zadržao kontinuitet praćenja naručenog i isporučenog, potrebno je pozvati proces prijenosa narudžbi. Naravno da se i on nalazi na Početna stanja --> Prijenos robno materijalnog knjigovodstva --> Prijenos svih narudžbi. Bitno je napomenuti da će se pozivanjem procesa prenijeti sve nedovršene narudžbe od kupaca (ULN), sve narudžbe dobavljaču (NAR) kao i sve potvrde narudžbi (NAV).

Kod svih ovih prijenosa dokumenata, moguće je zadržati broj dokumenta iz prethodne godine. Dovoljno je prije prijenosa uključiti kvačicu Zadrži originalni broj dokumenta. Ako želite da vam se na prenesenim dokumentima ne vuku "stara" stabla, dovoljno je uključiti kvačicu Isprazni vezne dokumente.

Prijenos Blagajne

Blagajna gotovog novca nema nekog posebnog prijenosa. Dovoljno je da u 2012. godini otvorite blagajnički dnevnik sa saldom iz prethodne godine.

PRIJENOS FINANCIJSKOG KNJIGOVODSTVA U NAREDNU GODINU

Odabirom tipke Početna stanja na glavnom izborniku 4D Wanda, te odabirom tipke iz prikazane forme Prijenos početnog stanja otvara se novi izbornik. Tu možete izabrati da li želite prijenos podataka za financijsko ili robno-materijalno knjigovodstvo. Izborom prijenosa podataka za financijsko knjigovodstvo pojaviti će se obavijest koja će vas upozoriti što će se dogoditi samim prijenosom podataka financijskog knjigovodstva i da li želite izvršiti tu operaciju. Pritiskom na tipku Da program otvara formu na kojoj vidite iz koje se godine i u koju se godinu prenose podaci. Pritiskom na tipku Obrada program će započeti sa prijenosom podataka.

Prijenos financijskog stanja u slijedeću godinu - Prijenos početnog financijskog stanja moguće je izvršiti na način da je uključen ili isključen parametar prijenosa po dimenzijama, odnosno mjestima troška. Ako je uključena opcija prijenos po mjestima troška, program će izvršiti saldiranje konta po dimenzijama, ali samo za konta na kojima je definiran obvezan unos mjesta troška. Dakle, nebitno je što na kontu postoje stavke sa dimenzijama, ali ako na kontu nije definiran obvezan unos dimenzija, prijenos stanja u narednu godinu se neće odraditi po dimenzijama.
Ako nije uključena opcija prijenosa po mjestima troška, prijenos u narednu godinu se neće izvršiti po mjestima troška, bez obzira što je na kontima definiran obvezan unos mjesta troška.
Za partnerska konta (konta kupca i dobavljača) prenosi se otvorena stavka sa svim pripadajućim mjestima troška bez obzira na uvjete upisane na kontu ili parametar prijenosa.
Ako je kod prijenosa financijskog stanja uključena opcija prijenos samo partnerskih konta, program će prenijeti samo konta koja se vode po partneru. Nakon prijenosa potrebno je u nalogu početnog stanja (br.1) dodati stavku kojom će se zatvoriti nalog.

VAŽNA NAPOMENA: Program će prenijeti početno stanje u novu godinu u nalog za knjiženje broj 1 i OBRISATI trenutni sadržaj naloga broj 1. Ako ste već kreirali novu obračunsku godinu i želite unositi neke podatke u financijsko knjigovodstvo (npr. izvode) prije nego što ste prenijeli početno stanje potrebno je da otvorite nalog za knjiženje pod rednim brojem 2 , budući da je nalog broj 1 s datumom 01.01. rezerviran za automatski prijenos početnog stanja iz prethodne godine. Prijenos podataka za financijsko knjigovodstvo možete napraviti proizvoljan broj puta , jer program kod svakog slijedećeg prijenosa, kontrolira i prenosi stavke na način da iz već kreiranog naloga broj 1 briše ili dodaje stavke ovisno o promjenama u prethodnoj godini. Ako ste greškom već kreirali nalog broj 1 u 2013. godini, samo mu promijenite broj i oslobodite mjesto za nalog broj 1. Naglašavamo da se konta 4 i 7 ne prenose u nalog 1. Zbog toga je nalog u neravnoteži i nije ga moguće odobriti. Da bi ste isti odobrili potrebno je unijeti kontrastavku kako bi nalog uravnotežili.

Automatsko zatvaranje klase konta prihoda i rashoda - Kod zatvaranja klase konta prihoda i rashoda klase 4 i 7 (Financijsko knjigovodstvo a Knjiženje dnevnih promjena a Stavke a Obrada a Zatvarane konta prihoda i rashoda), dodano je da program provjerava postavke upisane na kontu vezano za mjesta troška, odnosno dimenzije. Ako je na kontu definiran obvezan upis dimenzija program će prilikom zatvaranja konta prihoda i rashoda sumirati konto po svakoj dimenziji i za te iznose izvršiti zatvaranje konta. U slučaju da konto ima stavaka na kojima nije upisano mjesto troška (stavke upisane prije nego što je na kontu definiran obvezan unos dimenzije) program će ih sumirati kao nedefinirano mjesto troška. Ako ne želite zatvaranje konta po mjestu troška, na kontu je potrebno isključiti obvezan unos dimenzije. Ako je na kontu definiran obvezan unos za više dimenzija, program će izvršti zatvaranje konta na način da se vrijednosti sumiraju po najnižem nivou dimenzija. Na primjer, Ako se koristi dimenzija 1 i dimenzija 2, sumiranje će se odraditi na nivou dimenzije 2.

Prijenos početnog stanja za partnerska konta - U prijenosu početnog financijskog stanja u slijedeću godinu izbačen je parametar prijenosa IOS-a po komitentima, a na kontima je dodana opcija kumulativnog prijenosa salda za konta kupaca i dobavljača. U slučaju kada je na kontu definiran kumulativni prijenos salda program će poštovati proceduru upisanu na kontu (slika dolje) i isti će se u slijedeću godinu prenijeti u jednom iznosu po svakom partneru, a ne u otvorenim stavkama. U slučaju kada na kontu nije definiran kumulativni prijenos salda, program će u narednu godinu prenijeti sve otvorene stavke.

!!! IZUZETNO VAŽNA NAPOMENA !!!

POS BLAGAJNE I PRELAZAK U NOVU POSLOVNU GODINU !!!

Iz godine u godinu ponavljamo, upozoravamo, napominjemo, molimo da upozorite svoje djelatnike na POS kasama na važnost niže navedenog.

OD IZUZETNE JE VAŽNOSTI DA NA POS BLAGAJNAMA PRVA AKCIJA, PRVI RADNI DAN U NOVOJ GODINI (ILI POSLJEDNJI U STAROJ), MORA BITI OTVARANJE *ILI IZMJENA GODINE U KOJOJ SE RADI !!!

Ovo ''*ili'' nije pogreška već naglašava različitost koja ovisi o tome da li vam je POS blagajna vezana u mrežu sa serverom (vrijedi i za blagajne koje su preko terminal servisa povezana sa serverom) ili radi samosta-lno (udaljeno) pa se podaci na neki od načina prebacuju.

- U prvom slučaju, kada vam je POS u mreži, NIJE potrebno otvarati novu godinu jer je ona već otvorena (ako nije, otvorite je) u 4D Wandu. Na vašoj POS blagajni, prije početka rada prvog radnog dana, NEIZOSTAVNO I OBAVEZNO morate PROMIJENITI godinu u kojoj radite i to na slijedeći način: Kliknite na tipku Alat na glavnom izborniku POS blagajne a nakon pojave forme odaberite tipku Izbor godine. Klikom na nju pojaviti će se forma Izbor godine u kojoj na jednostavan način (klikom na strelicu prema gore) promijenite godinu u 2013. Nakon klika na OK pojaviti će se poruka da je godina promijenjena, da će se program ugasiti i nakon ponovnog pokretanja otvoriti u 2013. godini. Napominjemo da se godina uvijek vidi na glavnom izborniku POS blagajne u gornjem desnom kutu ili (ako se nalazite u radnoj tabeli) u polju datum, pored broja računa (na slici).
- U drugom slučaju kada vam računalo nije u mreži, postupak je slijedeći: Kliknuti na ikonu Alat sa glavnog izbornika POS blagajne i kada se otvori forma, odaberite tipku Otvaranje nove godine. Program će vas izvijestiti da je proces jednokratan i upitati vas da li ste sigurni da želite kreirati novu godinu. Nakon vašeg potvrdnog odgovora, otvoriti će se forma koja će vas još jednom upitati da li stvarno želite otvoriti 2012. godinu. Potvrdnim odgovorom proces otvaranja će se nastaviti. Nakon završetka obavijestiti će vas da za promjenu godine koristite tipku Izmjena godine. U ovom trenutku pojaviti će se poruka koja vas pita da li želite prebaciti i stanje skladišta u novu godinu (ako iz centrale očekujete datoteku s stanjem skladišta (stk) na ovu poruku možete odgovoriti negativno). Potvrdnim odgovorom prebaciti će se stanje skladišta i time je proces otvaranja nove godine završen. NE ZABORAVITE prije samog rada SVAKAKO, NEIZOSTAVNO I OBAVEZNO promijeniti godinu u 2013 .

BACKUP ZA CIJELU GODINU (ili sve godine)

Nakon otvaranja nove poslovne godine i nakon svih obavljenih prijenosa (materijalnog i financijskog), ne bi bilo zgorega napraviti backup cijele godine (ili svih godina), isti snimiti na neki trajni medij (CD ili DVD) te ga pohraniti na neko mjesto van tvrtke. Time bi osigurali svoje podatke od nekih većih havarija ili krađa a ujedno imali kontrolni mehanizam u slučaju neovlaštenog mijenjanja podataka. Podaci koje na taj način želite snimiti nalaze se u direktoriju 4D koji se nalazi na C ili W disku (ovisno o instalaciji).
Posebno je važno naglasiti , za sve one koji 4D Backup imaju posetiran na način da se snima samo tekuća godina, da svakako i neizostavno u setiranju 4D Backupa, treba promjeniti godinu koja se snima.

Pokrenite 4D Backup, kliknite na Snimanje, u srednjem polju (Direktoriji koji se arhiviraju) kliknite na Izmjena, te u polju Odaberite direktorij iz kojeg želite arhivirati podatke, pronađite 2013. godinu i kliknite Ok.
Ako navedeno ne napravite i dalje ćete snimati samo 2012. godinu !?!?!, a svi novi podaci iz 2013. neće biti snimljeni. Svi ostali, koji u direktoriju koji se snima nemaju navedenu godinu, i nadalje će se sve snimati kao i do sada tj. svi podaci od prve godine rada u 4D Wandu do 2013. godine, tj. posljednje otvorene.

! ! !

AKO BUDETE TREBALI POMOĆ STOJIMO VAM NA RASPOLAGANJU.

OVAJ 4D WAND INFO ŠALJEMO PONOVO IZA NOVE GODINE.

ISPRIČAVAMO SE SVIMA KOJIMA TO PREDSTAVLJA OPTEREĆENJE NO BOLJE JE PONOVITI SLANJE, NEGO DA NETKO OD KORISNIKA OSTANE USKRAĆEN ZA INFORMACIJU.

! ! !

 

Poštovani korisnici, poslovni partneri, prijatelji…,uzvraćajući na vaše dobre želje i čestitke povodom predstojećih blagdana,

sretan Božić i sve najljepše u Novoj godini želi vam ekipa

 


*** Napomena - upute se mogu razlikovati u slikama i tekstu od sadržaja koji se nalazi na vašem računalu, ovisno o inačici 4D Wanda koju trenutno koristite. Posljedica je to stalnog razvoja i nadogradnje 4D Wanda, a koji iz objektivnih razloga dinamikom ne prati i nadogradnja modula Upute. Posebno se to odnosi na zamjenu službene valute RH kuna (kn) u euro (€) i njen prikaz u uputama.