4D Wand Info

Br: 227, 03.05.2011.
 

Povratak na listu

PLAĆE - IZMJENE

Isplatna lista – obračun plaće

Sukladno novom Pravilniku o sadržaju obračuna plaće, koji se primjenjuje od 01.05.2011. godine, išli smo u smjeru da se postojeći platni listić dopuni sa potrebnim podacima iz Pravilnika, te da isti zamijeni postojeći obrazac OP. Kako navedenim Pravilnikom više nema obveze iskazivanje podataka koje radnik nije ostvario (sate, odnosno naknade), mišljenja smo da bi platni listić bio najpraktičnije rješenje da se koristi kao dokument obračuna plaće.

Na ovaj način platni listić bi sadržavao samo sate, odnosno naknade koje je radnik ostvario. Također, napominjemo da treba voditi računa da se sukladno Pravilniku iskažu svi sati koje je radnik ostvario u razdoblju obračuna i pripadajuće naknade, ako se za iste utvrđuje naknada. U slučaju da neki od podataka nije iskazan na ispisu, predlažemo da se koristi napomena sa radnika, koja se automatski ispisuje na platnom listiću. Dosadašnji OP obrasci su stavljeni u podmeni „Stari obrasci“.

Vezano za ispis platnih listića, dodana je mogućnost ispisa logo potpisa za osobu koja je obračunala plaću i za odgovornu osobu. Potpise je potrebno skenirati i pohraniti, a zatim ih zakačiti u podacima (Registri a Opcije za OJ a Ispisi 2). Predlažemo wmf format slika.

Datum isplate

U modulu plaća prilikom otvaranja obračuna od sada je obavezan upis datuma isplate. U slučaju da datum isplate nije iz tekuće godine program će dati upozorenje (vidi sliku).

Potvrdom opcije „Da“ program će prihvatit upisani datum isplate i dopustit će da nastavite s daljnjim unosom podataka na zaglavlju obračuna. Ukoliko je obračun plaće odobren (zaključen), datum isplate se ne može promijeniti sve dok je obračun zaključen. U slučaju da postoji potreba za promjenom datuma isplate, posebno naglašavamo da će se sukladno upisanom datumu isplate, primjeniti i važeće porezne stope na dohodak.

Redoslijed razodobravanja, odnosno odobravanja obračuna

Kada je za jedan mjesec otvoreno više obračuna plaća, dodana je kontrola odobravanja (zaključivanja) obračuna plaće. Naime, kako se prilikom otvaranja obračuna upisuje mjesec obračuna, ali i broj obračuna za pripadajući mjesec, kod zaključivanja treba prvo zaključiti obračun broj 1, zatim obračun broj 2 i tako dalje. U slučaju da se želi izvršiti razodobravanja obračuna plaće, isto treba odraditi obrnutim redoslijedom, u protivnom program neće dopustiti razodobravanje obračuna. Ova kontrola je dodana prvenstveno radi kontrole obračuna doprinosa iz plaće.

Datum obračuna

Kada je obračun plaća proknjižen u financijskom knjigovodstvu na zaglavlju obračuna plaće nije moguće više mijenjati datum obračuna plaće. Stoga prilikom otvaranja novog obračuna plaće treba voditi računa da se upiše točan datum obračuna plaće. Datum obračuna plaće je bitan jer se po istom kreiraju određeni izvještaji (rekapitulacije), te se po istom vrši knjiženje u financijskom knjigovodstvu.

Isplata neto plaće preko dvije banke

Za korisnike koji koriste isplatu neto plaće za jednog djelatnika u više banaka, popravljen je bug (nije se ispravno ispisivao virman za svaku banku). Na poslovnim bankama potrebno je samo uključiti oznaku da se ispisuje virman.

Proširena evidencija o radnicima

Novim Pravilnikom o sadržaju i načinu vođenja evidencije o radnicima (NN, 37/2011) koji se počinje primjenjivati od 01.05.2011. godine nije došlo do bitnijih promjena u podacima koji su potrebni za vođenje proširene evidencije o radnicima. U odnosu na stari Pravilnik obrisana je samo jedna stavka (Zabrana natjecanja i njeno trajanje), stoga nismo išli u smjeru izmjene ove liste, nego je ona zadržala dosadašnji sadržaj.

AUTORSKI HONORARI - IZMJENE

Kada se obračun honorara proknjiži u financijskom knjigovodstvu na obračunu honorara ugrađena je kontrola pa nije moguće mijenjati obračun. Ukoliko se obračun želi promijeniti potrebno je najprije obrisati knjiženje u financijskom knjigovodstvu.

FINANCIJSKO KNJIGOVODSTVO - IZMJENE

Automatsko knjiženje

Kod knjiženja više označenih dokumenata u financijskom knjigovodstvu dodane su kontrole koje provjeravaju: ravnotežu knjiženja po svakom dokumentu, provjeru ispravnosti definiranja konta i partnera u šablonama. U slučaju da neki od navedenih uvjeta nije ispravno definiran, program će javiti poruku ovisno što je kontrolom utvrđeno, te pitati da li želite prekinuti automatsko knjiženje. Odabirom „Ne“ program će nastaviti knjiženje drugih označenih dokumenata koji ispunjavaju uvjete. Nakon upozorenja predlažemo da ponovite knjiženje samo navedenog dokumenta, kako bi lakše mogli provjeriti šablonu za knjiženje.

Salda konti

U postojećem izvještaju stanja konta (Salda konti a Stanje konta), dodane su kolone dugovni i potražni promet do zadanog razdoblja, čime je omogućeno da se za određeno razdoblje mogu pratiti prometi za komitente.

Tečajne razlike

Dodana je mogućnost da se tijekom godine mogu automatski obračunavati tečajne razlike i za neplaćene račune (isključivo za račune). Predlažemo da se nakon svakog vezivanja uplata i računa izvrši obračun tečajnih razlika , te da se nakon toga odradi automatsko vezivanje teča-jnih razlika (otvorenih stavaka) za određeni konto uz odabir veziva-nja samo otvorenih stavki koje imaju isti broj veznog dokumenta (Salda konti a Proces automatskog zatvaranja IOS-a). Također, predlažemo da provjerite šablone za knjiženje ulaznih i izlaznih faktura, te da li su ispravno popunjena polja za knjiženje veznog broja.



 


*** Napomena - upute se mogu razlikovati u slikama i tekstu od sadržaja koji se nalazi na vašem računalu, ovisno o inačici 4D Wanda koju trenutno koristite. Posljedica je to stalnog razvoja i nadogradnje 4D Wanda, a koji iz objektivnih razloga dinamikom ne prati i nadogradnja modula Upute. Posebno se to odnosi na zamjenu službene valute RH kuna (kn) u euro (€) i njen prikaz u uputama.