4D Wand Info

Br: 183, 12.10.2009.
 

Povratak na listu


!!! VAŽNO UPOZORENJE ZA MODUL PLAĆE !!!

Promjene u načinu obračuna plaća koje su skoro svakodnevne, uz mogućnost razodobravanja i ponovnog odobravanja obračuna, dovodilo je do pogrešaka koje su nastale isključivo promijenjenim podacima koji su korišteni prilikom obračuna (slikovito rečeno, obračun je bio dobar ali su se okolnosti promijenile). Kako bi spriječili nastanak takvih (krivih) obračuna, u modulu Korisnici i prava pristupa, u sekciji koja se odnosi na Plaće, dodano je novo pravo br. 87: PLA: Odobravanje obračuna (na slici).

Nakon skidanja inačice u koj se nalazi ova promjena, pristup odobra-vanju obračuna automatski će biti uključeno nivou pristupa 1.
Posebno bi istaknuli da pravo odobravanja tj. razodobravanja nastojite držati kao exluzivno pravo, koje nije za masovno dijeljenje i koje će koristiti samo osobe koje uistinu znaju što rade, koje konačno stavljaju točku na i i zaključuju obračun plaće. Dakle, raditi obračun plaće može bilo tko u skladu s dodijeljenim pravima u modulu Plaće (dodavanje zarada, obustava, kredita, osiguranja i drugo, kao i sumiranja obračuna), ali samo osoba sa navedenim pristupom će konačno moći zaključiti obračun plaće.

*** Ikone koje nećete moći koristiti ako nemate uključeno pravo odobravanja obračuna plaća

Dodali smo i kontrolu koja onemogućava razodobravanje obračuna, bez obzira na uključeno pravo pristupa, ukoliko je isti proknjižen u financijsko. Da bi razodobravanje bilo moguće, potrebno je prethodno obrisati knjiženje po istom obračunu. U slučaju da se pokušavate razodobriti obračun a isti je već knjižen u financijsko, program daje slijedeće upozorenje:

Nakon što se obriše knjiženje plaće, obračun će biti moguće razodobriti i to samo korisniku s tim pravom. Pri navedenom pokušaju, kao još jedno upozorenje o mogućim posljedicama, pojaviti će se poruka (na slici):

S obzirom na navedene postavke u modulu plaća, navedena poruka će se javljati samo prilikom razodobravanja obračuna plaća, a ne pri svakom ulasku u obračun plaća (kao što je bilo do sada). Dakle, preko ograničavanja prava pristupa određenoj tvrtki, preko ograničavanja pristupa modulu plaća, dodjelom prava odobravanja obračuna, te zabranom razodobravanja obračuna, ako je isti knjižen u financijsko, omogućeno je korisniku da sam izvrši postupak zaštite podataka u modulu obračuna plaća.

PROSJEČNA NAPLATA – NOVA KOLONA

Na postojeći izvještaj Financijsko knjigovodstvo -->Salda-konti -->Višestruki ispis -->Ispis svih dospjelih stavki sa kašnjenjem po uplatama, dodali smo još jednu kolonu Prosječno kašnjenje. Od nekoliko varijanti koje su moguće, mi smo se odlučili za onu koja se dobiva kada se ukupni broj dana kašnjenja podijeli sa ukupnim brojem dokumenata. Na primjer:

Račun 01

0

Račun 02

0

Račun 03

10

Račun 04

0

Račun 05

100...

Račun 05

... pa novih 100 dana, ukupno 200...

Račun 05

... pa još 100 dana, sveukupno 300

Račun 06

0

Račun 07

10

Račun 08

0

Ukupni broj dana kašnjenja

320

Prosjek: 320/8 =

40,00

Na ovaj način smo uzeli u obzir i račune koje je korisnik platio unutar valute, te račune za koje je korisnik kasnio. Mnogi su rekli da treba računati samo račune za koje se kasnilo, te bi se trebalo računati kao 320/3=106,67, ali na taj način nismo uzeli u obzir veći broj računa koji su plaćeni na vrijeme. Smatramo da na taj način situacija ipak nije pošteno prikazana.
Naš način bi se mogao gledati i na slijedeći način: kupac ima 100 računa, a samo jedan kasni s plaćanjem od 100 dana. Prosjek kašnjenja na naš način je jedan jedini dan???!!! Dakle, zašto bismo tužili kupca koji u prosjeku kasni jedan jedini dan? Očito je da je u ovom slučaju naš prikaz vrlo loš, ali takve situacije će dobavljač sigurno prepoznati. Naravno, postoji čitav niz verzija, ali kada smo sagledali sve verzije koje su nam pale na pamet, smatramo da je prikazana statistika "najpoštenija".
U svakom slučaju ovu statistiku treba uzeti s rezervom i ista služi kao pomoć pri procjenjivanju, a ne kao podatak koji se treba uzeti kao apsolutno točan. Mi smo se odlučili za ovakvu statistiku jer i svaka druga verzija ima prednosti i mane.

ISPIS OIB-a NA DOKUMENTIMA

Mada situacija izgleda jednostavna, daleko je od jednostavnog. S obzirom da je bilo mnogo upita kada ćemo staviti (čitajte omogućiti) da se ispisuje OIB, kako bi korisnici mogli što efikasnije distribuirati isti, odlučili smo OIB staviti na sve dokumente iznad

"footera". S novom inačicom 4D Wand-a, u parametrima programa svakom korisniku će biti uključena mogućnost ispisa OIB-a, a i eventualno napisati neki svoj željeni tekst. Naravno, korisnici koji ne žele da im se na ovaj način prikazuje OIB (npr, zbog postojanja istog u logu tvrtke), isti će moći izbrisati iz parametara programa, te se neće prikazivati na izvještajima.
Ovo je privremeno rješenje do 01.01.2010. Do tada će država izbaciti naputak što i kako očekuje od OIB-a (nadajmo se), te ćemo primijeniti naputak.
Dakle, ukoliko želite isključiti prikaz OIB-a poviše footer-a, potrebno je s glavnog izbornika 4D Wand-a otići u modul Parametri programa, odabrati ikonu Preglednik, virmani i fontovi te odabrati karticu Generiranje.

Nakon toga potrebno obrisati tekst koji se nalazi u polju za ispis. Klikom na OK navedeni tekst se neće ispisivati na dokumentima. Ukoliko iz nekog razloga želite ipak ponovo uključiti ispis OIB-a, ili željenog teksta, dovoljno je kliknuti na tipku Resetiraj kako bi se polje popunilo. Klikom na OK tekst će se opet ispisivati.

!!! NAPOMENA ZA OIB !!!

Molimo sve korisnike 4D Wand-a koji nam do sada nisu dostavili OIB da nam ga svakako dostave putem e-maila ili fax-a.

Unaprijed zahvaljujemo na ažurnosti.


*** Napomena - upute se mogu razlikovati u slikama i tekstu od sadržaja koji se nalazi na vašem računalu, ovisno o inačici 4D Wanda koju trenutno koristite. Posljedica je to stalnog razvoja i nadogradnje 4D Wanda, a koji iz objektivnih razloga dinamikom ne prati i nadogradnja modula Upute. Posebno se to odnosi na zamjenu službene valute RH kuna (kn) u euro (€) i njen prikaz u uputama.