4D Wand Info

Br: 173, 30.07.2009.
 

Povratak na listu


!!! POSEBNO VAŽNO !!!

!!! POSEBNO VAŽNO !!!

Nastavak ovog 4D Wand Info-a čitaju korisnici koji imaju i veleprodaju i maloprodaju , a korisnici koji imaju samo veleprodaju ne trebaju čitati ovaj 4D Wand Info jer sve što trebaju napraviti opisano je u prethodnom 4D Wand Infu (broj 172).
Molimo sve korisnike da pažljivo pročitaju ovaj, prethodni kao i sve 4D Wand Info-e koji slijede. Četvoro kolega potrošilo je zajednički više od 26 sati pišući zadnja dva 4D Wand Info-a (broj 172 i 173) kako bi vam olakšali da što jednostavnije i pravilnije napravite sve što je neophodno da biste na željeni način prešli sa jedne porezne tarife na drugu. Na žalost, naša uobičajena susretljivost prilikom podrške će ovih dana znatno izostati jer će biti nemoguće davati pojedinačnu podršku svakom pojedinom korisiniku (kao što smo pisali u 4D Wand Info-u broj 171, vas korisnika je skoro 1.000, a nas je u ovom trenutku samo 10 (godišnji). Zovite nas u slučaju da ste sve pažljivo pročitali, probali nekoliko puta, pa ukoliko i dalje nije jasno, tu smo da vam pomognemo i to ćemo napraviti vrlo rado. Idemo redom:

PARAGRAF ISPOD!!! VAŽNO!!! VAŽNO!!! VAŽNO!!! PARAGRAF ISPOD!!!

Tvrtke koje imaju 4D Wand POS smiju skinuti novu verziju i ali nikako ne smiju raditi na izmjenama nove tarife od 23% PDV-a dok se ne importiraju i ne odobre svi pripadajući dnevni prometi, R1 računi, povrati PDV-a, sredstva plaćanja...!!! U suprotnom će se dogoditi da će POS dokumenti od prije 01.08.2009. godine dobiti artikle sa tarifom od 23% PDV-a, a to se nikako ne smije dogoditi . Sve "Off-Line" POS kase nikako ne smiju početi raditi 01.08.2009. godine dok ne dobiju iz centrale stanje skladišta (*.SSK)!!! Ne dolazi u obzir slanje pojedinih dokumenata (*.TRN)!!!

Tvrtkama koje naprave suprotno od napisanog nećemo moći pomoći danima da poprave stanje koje su napravili svojim nemarom!!! Molimo vas za apsolutnu koncentraciju.

I nemojte zaboraviti da sve ovo što pišemo nismo "zakuhali" mi već netko drugi. Nama je bilo lijepo i bez ovih egzibicija.

PARAGRAF IZNAD!!! VAŽNO!!! VAŽNO!!! VAŽNO!!! PARAGRAF IZNAD!!!

Dalje:

•  vrlo važno je da sve procese opisane u ovom infu radi jedna osoba, pažljivo čitajući ove upute korak po korak. U tom trenutku smije raditi samo ta osoba u 4D Wandu!!!;
•  mudro i poželjno bi bilo napraviti inventuru koju nalaže zakonodavac, prilikom promjene poreznih stopa poreza (4D Wand Info broj 171). Napominjemo da smo u navedenom infu napisali da ne znamo da li treba raditi inventure ili ne, ali u RRiF od jučer je naveden dio Zakona koji jasno kaže da je inventuru neophodno napraviti u ovom slučaju (RRiF broj 8/2009, strana 176, 177);
•  VAŽNO: Trebalo bi sve dokumente napraviti do kraja zaključno sa 31.07.2009., što god to značilo za svakog pojedinog korisnika (odobriti otpremnice, reverse, komisije, radne naloge,...). Riješiti naloge za slaganje do kraja!!! Jednom rečenicom: svi neodobreni dokumenti mogli bi naknadno polučiti bitne nepravilnosti u ispisima, statistikama, pa čak i knjiženjima;
•  VAŽNO: ukoliko je korisnik zaprimio robu na revers ili na komisiju od svog dobavljača, potrebno je napraviti odjave komisije, povrat robe primljene na komisiju ili povrat reversa na dan 31.07.2009. godine. VAŽNO: neće biti moguće isto napraviti naknadno, na primjer, 07.08.2009. za mjesec srpanj 2009. Ukoliko obratite pažnju na izvadak iz Zakona spomenutog u navedenom broju RRiF-a, uvidjet ćete da isto kaže i Zakon. Prema tome, molimo sve korisnike da slijede upute na način na koji ih pišemo, a tumačenja tipa Nije moguće..., Ne znamo mi kad će tko odjaviti i što...,... neće biti u našoj domeni, a zbog cjelokupne problematike koja nam je svima servirana od danas na sutra. Unaprijed zahvaljujemo na razumjevanju;
•  VAŽNO: ukoliko je korisnik izdao robu na revers ili na komisiju svom kupcu, potrebno je tražiti odjave komisijske robe od kupaca kako biste mogli napraviti fakture prije novog PDV-a, nakon toga napraviti povrat robe izdane na komisiju ili povrate reversa. VAŽNO: Obratiti pažnju na prethodni paragraf jer se sve masnim slovima odnosi i na ovaj paragraf.
•  VAŽNO: Napravite BackUp (kreirajte rezervnu kopiju)!!! Ovaj detalj neka vam je na pameti uvijek i u svakom momentu, a naročito prije bilo kakve radikalne akcije. Držite se stare dobre narodne poslovice Od viška glava ne boli...;

Nakon osvježavanja novom verzijom (verzija V.9.07.31) potrebno je pokrenuti 4D Wand. Registar tarifa se sam napuni novim tarifama 4 i 4.1 kod prvog startanja 4D Wanda na verziji 9.07.31, ali ako se to nije dogodilo tada na glavnom ekranu treba pritisnite tipku Alat, a potom Provjera registara.

Ulaskom u modul Maloprodaja ili Veleprodaja, ne bi bilo loše provjeriti da li je sve u redu sa tarifnim grupama. Pritiskom na padajući meni Registri, odaberite opciju Tarifne grupe.

To točno znači da su se trebale pojaviti dvije nove tarifne grupe (tarifna grupa 4 i tarifna grupa 4.1):

Nakon ovih provjera potrebno je otići u plansku kalkulaciju. U modulu Maloprodaja u padajućem meniju Registri, odabrati opciju Kalkulacije cijena za robe.

VAŽNO: Za proces koji slijedi, toplo preporučujemo da se prvo "igrate" s jednim jedinim artiklom. Ne bi bilo loše napravljeno ponoviti na još jednom ili dva druga artikla (primjera). Tek nakon što u potpunosti ovladate procesom koji slijedi opisan niže u tekstu, tada možete napraviti izmjenu tarifne grupe nad svim ostalim artiklima i uslugama.

Veleprodaja ili maloprodaja .

!!! NAPOMENA: korisnici koji žele za dio artikala ostaviti postojeću plansku maloprodajnu cijenu, a za dio artikala sniziti plansku maloprodajnu cijenu bez obzira na promjenu porezne stope, trebaju zanemariti slijedeći opis u označavanju artikala i artikle ručno označiti u planskoj kalkulaciji cijena uz pomoć nekih filtriranja (nekom od metoda filtriranja: po grupi, po proizvođaču, po atributu...) te nakon označavanja nastaviti čitati dio teksta nakon slijedeće slike koji započinje sa: * Iz padajućeg menija Akcije pritisnuti opciju Upis konstanti te odabrati jednu od dvije moguće opcije....

U planskoj kalkulaciji cijena potrebno je prvo označiti sve artikle sa poreznom tarifom 1 (22% PDV-a) i to na slijedeći način:
•  pritiskom na tipku F3 otvoriti će se forma za pretraživanje artikala. U polje Traženi tekst potrebno je upisati ROB:TARIFA='1' (korak 1.);
•  nakon toga treba staviti kvačicu u polje Dinamički izraz (korak 2.), te
•  na kraju pritisnuti tipku Označi (korak 3.).

Ovaj proces će možda potrajati, a ovisi o broju artikala u vašoj bazi. Nakon što je program označio sve artikle sa poreznom tarifom 1 (22% PDV-a), možete pritisnuti na karticu Tarifni brojevi, odnosno sortirati artikle po tarifnom broju, te provjeriti da li su sada na vrhu tabele artikli sa poreznim tarifama 1, nakon toga 1.1, tarifama 2 i 3 (ukoliko uopće postoje), a na kraju tabele artikli sa tarifnim brojem 5 (opet ukoliko postoje). Sada, kada ste sigurni da su označeni svi artikli sa tarifnim brojem 1, potrebno je pozvati proces upisivanja tarifnog broja 4 (23% PDV-a) i to na slijedeći način:

* Iz padajućeg menija Akcije pritisnuti opciju Upis konstanti te odabrati Promjena tarifne grupe i stope PDV-a nakon čega će iskočiti upit na kojem je potrebno pritisnuti Da, ukoliko ste sigurni da znate što radite.

 

Na otvoreni upit potrebno je upisati novu tarifu koja je po novom 4 (a u slučaju mijenjanja tarifnog broja 1.1 treba upisati 4.1).

Nakon pritiska na tipku OK pojaviti će se forma za promjenu tarifne grupe i stope PDV-a. U prvi (gornji) dio forme program je upisao vrijednosti sa artikla na kojem ste se trenutno nalazili u momentu pozivanja procesa. Na upitu se nalaze 4 (četiri) check box-a od kojih samo jedan može biti prihvaćen. To su u biti četiri različite kombinacije kreiranja novih cijena, a s obzirom na neke vaše postavke u parametrima programa.

Potrebno je pažljivo proučiti novo ponuđene izračune iznosa pojedinih cijena te nakon toga pritisnuti jedan od check box-a sa lijeve strane u redu sa željenim cijenama, koje će se prepisati tek nakon pritiska na tipku OK.
Nakon ovog procesa potrebno je prenijeti test cijene u prave cijene. Ukoliko ste slučajno skinuli oznake sa artikala (uobičajeno artikli nakon akcija ostaju označeni), potrebno ih je ponovo označiti. To ćemo napraviti ponovo kroz plansku kalkulaciju cijena. U planskoj kalkulaciji cijena potrebno je prvo označiti sve artikle, ali sada sa poreznom tarifom 4 (23% PDV-a) i to na slijedeći način:

•  pritiskom na tipku F3 otvoriti će se forma za pretraživanje artikala;
•  u polje Traženi tekst potrebno je upisati ROB:TARIFA='4' (korak 1.)
•  nakon toga treba staviti kvačicu u polje Dinamički izraz (korak 2.) te
•  na kraju pritisnuti tipku Označi (korak 3.).

Nakon što je program označio sve artikle sa poreznom tarifom 4 (23% PDV-a), potrebno je pritisnuti padajući meni Robe i odabrati opciju Prijepis test cijena u planske cijene

Pažljivo pročitajte poruku i pritisnite Da ukoliko ste sigurni da ste napravili sve potrebne korake i provjere kako bi imali željene cijene:

Ovim postupcima promijenili ste svim artiklima koji su imali poreznu tarifu 1 (22% PDV-a) tarifu na novu, tarifu 4 (23% PDV-a), te imate nove željene planske cijene na način koji ste samostalno izabrali.

Proces promjene tarifnog broja 1 (22% PDV-a) na uslugama odrađen je automatski zajedno sa robama. PAŽNJA: Od usluga niste vidjeli ništa u planskoj kalkulaciji artikala, ali sve je napravljeno i nad bazom usluga. Naravno, potrebno je otići u bazu usluga i provjeriti da li je sve u redu.

Naravno, ukoliko imate u upotrebi tarifu 1.1., a to je tarifa sa PDV-om i luksuzom od 30%, trebate je zamijeniti sa tarifom 4.1. Proces je identičan prethodnom, pa vas molimo da učinite isto s ovom tarifom. Jedina razlika je u filtriranju tarife:
•  pritiskom na tipku F3 otvoriti će se forma za pretraživanje artikala. U polje Traženi tekst potrebno je upisati ROB:TARIFA='1.1' (korak 1.). Nakon toga primjenite korak 2. i korak 3. i u procesima umjesto tarife 4 upisati tarifu 4.1;
Prethodni dio teksta ste mogli pročitati i u prethodnom 4D Wand Info-u broj 172. Manje više sve je identično. A sada nastupa priča za maloprodaju...

VAŽNO!!! Važno je napomenuti da skladišta zadužena po maloprodajnim cijenama nemaju nikakve veze s prethodno učinjenim procesima nad artiklima!!! Dakle, nemojte se čuditi da ste nešto već napravili, pa zašto isto činite opet. Ne, ne i ne!!! Treba za svako maloprodajno skladište ponoviti identičan proces jer maloprodajna skladišta za istu robu nemaju istu priču o cijenama i pripadajućim procesima!!! Skladišta su već zadužena s porezom od 22%, svako maloprodajno skladiše se može razlikovati po istim artiklima, te zbog toga se moraju napraviti svi procesi po svakom maloprodajnom skladištu posebno!!!

Idemo dalje J ... Potrebno je otvoriti dokument Zapisnik o promjeni poreza za svako maloprodajno skladište . Iz padajućeg menija Financijsko, odaberite opciju Zapisnik o promjeni poreza.

Nakon što otvorite zapisnike za sva maloprodajna skladišta, potrebno ih je napuniti svim artiklima koji se nalaze na konkretnom skladištu. Iz padajućeg menija Obrade, potrebno je odabrati opciju Punjenje dokumenta za tarifnu grupu artikala.

U registru tarifnih grupa, potrebno je označiti tarifnu grupu broj 1 (22% PDV-a) i pritisnuti tipku Izbor.

Program je napunio zapisnike svim artiklima na pripadajućem skladištu sa trenutnim maloprodajnim cijenama i trenutnim vrijednostima poreza.

Korisnici koji nekim artiklima unutar dokumenta žele ostaviti trenutne maloprodajne cijene, a nekim artiklima žele podići maloprodajne cijene s obzirom na promjenu stope PDV-a, moraju odvojiti takve artikle na način da u stavkama dokumenta označe artikle kojima žele podignuti cijene i premjeste ih u novi dokument koji ćete kreirati za isto skladište. Označavanje stavaka koje želimo premjestiti u drugi dokument vrši se na uobičajeni način označavanja pomoću ikona sa statusne trake ili Ctrl+T.

Nakon što smo označili željene stavke, premiještamo ih u drugi dokument na način da iz padajućeg menija Obrade odaberemo opciju Premještanje označenih stavki.

Nakon toga potrebno je kreirati novi dokument za isto skladište (ukoliko ga već niste unaprijed otvorili), te se pozicionirati na taj prazan dokument i pritisnuti tipku Izbor.

Ukoliko su u prvom dokumentu (broj 600001 u ovom primjeru) stavke kojima želite ostaviti stare (trenutne) maloprodajne cijene, potrebno je na zaglavlju tog dokumenta staviti kvačicu check-box-a Zadržavanje stare maloprodajne cijene.

Nakon označavanja zadržavanja stare cijene, potrebno je iz stavaka dokumenta pustiti proces promjene tarife grupe. Iz padajućeg menija Obrade odaberite proces Promjena tarifne grupe.

Ukoliko su u drugom dokumentu (broj 600002 u ovom primjeru) stavke kojima želite promijeniti stare (trenutne) maloprodajne cijene na više u odnosu na novu stopu PDV-a, potrebno je na zaglavlju tog dokumenta ostaviti prazno kod Zadržavanje stare maloprodajne cijene:

Nakon provjere da pored polja zadržavanja stare cijene nije stavljena oznaka, potrebno je iz stavaka dokumenta pustiti proces promjene tarifne grupe. Iz padajućeg menija Obrade odaberite proces Promjena tarifne grupe.

Obratite pažnju što dobijate u stavkama svakog pojedinog dokumenta:

Prije izmjene, a nakon punjenja dokumenta stanjem sa izabranog maloprodajnog skladišta, imat ćete situaciju kao na slici iznad (1 a 1). Nakon što pozovete akciju Promjena tarifne grupe, imat ćete situaciju kao na slici ispod (1 a 4).

ISPISI - VAŽNO: Kako na ispis razrade poreza svakog izlaznog dokumenta sada treba dodati i novu stopu PDV-a, automatski konverter izvještaja nove verzije V9.07.31 će to pokušati napraviti sa svim Vašim lokaliziranim izvještajim. Ponavljamo "pokušat će"!!! Pokušaj izmjene lokaliziranih izvještaja ne mora završiti uspješno, što ovisi o vrsti izmjene koja je po Vašem zahtjevu napravljena u trenutku lokaliziranja izvještaja. U slučaju da se na Vašim lokaliziranim ispisima na bude automatski uključila nova tarifna stopa, to Vam trebamo napraviti ručno, ali vi nas trebate obavijestiti o tome da se nova tarifa od 23% nije pojavila na vašem lokaliziranom izvještaju.

VAŽNO i možda NAJVAŽNIJE OD NAJVAŽNIJEG: S obzirom na način na koji je Vlada uvela ove izmjene treba biti svjestan da smo možda proizveli bugove koji će bitno utjecati na daljni rad. Trebate znati da smo zadnja 3 dana i dvije noći radili bez prestanka i takav scenarij je idealna podloga za gomilu "bug-ova" koji su nam promakli. Vremena za testiranje je bilo izuzetno malo i nemojte se ljutiti na nas ukoliko se bude dešavalo nešto neželjeno. Zbog ovoga sve korisnike molimo da dobro otvore oči, da napravite svaku provjertu koja vam padne na pamet, te da nas obavještavate za svaku sumnjivu situaciju. Bolje "puhati na hladno" nego shvatiti nakon 5 dana da nešto nije napravljeno kako treba.

Molimo sve korisnike da ne obraćaju pažnju na tipfelere, a rečenice su valjda smislene i svima jasne (pišemo doista na brzinu).


*** Napomena - upute se mogu razlikovati u slikama i tekstu od sadržaja koji se nalazi na vašem računalu, ovisno o inačici 4D Wanda koju trenutno koristite. Posljedica je to stalnog razvoja i nadogradnje 4D Wanda, a koji iz objektivnih razloga dinamikom ne prati i nadogradnja modula Upute. Posebno se to odnosi na zamjenu službene valute RH kuna (kn) u euro (€) i njen prikaz u uputama.