4D Wand Info

Br: 144, 11.03.2008.
 

Povratak na listu


NAGLAŠAVAMO !!!! VAŽNO ZA SVE KORISNIKE 4D WANDA !!! - ISPIS PRIMKE KALKULACIJE -
ZAVISNI TROŠKOVI SU IZ HEADERA PRESELILI NAKON STAVKI

Rijetki su korisnici 4D Wanda koji svakodnevno (ili često) ne koriste temelj robno materijalnog knjigovodstva, okosnicu skladišno robnog poslovanja - Primke (PRI).
Poodavno, u začecima nastanka 4D Wanda, određeno je da se podaci o zavisnim troškovima ispisuju (kako mi volimo reći) u headeru dokumenta, dok će korisnici to prepoznati ako kažemo, "...u kućicama - odmah ispod naziva dokumenta (ili pokraj ako se radi o tuzemnoj primci)". Na žalost, sve češće i češće, svjedoci smo da je ta odluka uzrokovala probleme u ispisu primki kalkulacija kod pojedinih korisnika 4D Wand-a. Naime, porastom broja različitih vrsta zavisnih troškova, header bi "iscurio" i ne bi se prikazivao na ispisu. Na našu veliku žalost, ograničenje broja znakova u headeru je ograničavajući čimbenik MS Worda-a. Jedino rješenje problema (nedostajuće veličine headera) je da ispis zavisnih troškova prebacimo na dno dokumenta, točnije ispod stavki primke kalkulacije.
Stoga naglašavamo: Nemojte se iznenaditi kada primjetite da na ispisu nemate zavisne troškove. Oni su jednostavno preseljeni na dno dokumenta. Pritisnite na tastaturi Ctrl-End ili jednostavno odskrolajte do njih.

IZBORNIK ISPISA KNJIGA I REKAPITULACIJA IZLAZNIH RAČUNA JE PRESLOŽEN

Jedna od osnovnih zadaća koju uredno ispunjavamo, a koja je ujedno i naša obaveza, su zakonske izmjene koje nam s vremena na vrijeme priredi zakonodavac, i koje se u skladu s tim moraju odraziti i na 4D Wand.
2006. godine jedna od krupnijih izmjena je bila nova stopa PDV-a od 10%, a u skladu s tim i novopropisani izgled knjiga URA i IRA (o tim promjenama smo opširnije pisali u 4D Wand Info-u Br.117). Iz praktičnih razloga morale su se zadržati i stari ispisi knjiga za razdoblje prije ovih promjena. Jedino logično u tom trenutku je da u izborniku ispisa tih novih knjiga dodamo sufiks 2006 (Ispis Knjiga IRA za dobra i usluge - 2006) i time korisnicima omogućimo vizualno prepoznavanje koju knjigu da ispišu. Stare su knjige zadržale izvorni naziv (Ispis - Knjiga IRA za dobra i usluge).
Sve je to dovelo do danas apsurdne situacije da korisnici, uočavajući sufiks 2006, smatraju te knjige starim i nevažećim, pa ispisuju knjige bez njega (naravno, stare!!!). Uočavajući problem, odlučili smo se na još jednu izmjenu i to na način da sve stare knjige stavimo pod jedan izbornik na kojem je naznačeno da se radi o starim knjigama (prije 01.01.2006.), a svim novim dodamo osnovni naziv.

Dakle, od sada, na dalje i ubuduće se kod raznoraznih izvještaja, a koji uključuju knjige UFA i IFA pozivaju standardni ispisi (npr. Ispis Knjiga IRA za dobra i usluge). U slučaju potrebe za ispisom starih knjiga i rekapitulacija potrebno je koristiti sve ono što možete pronaći (primjer na slici), Ispisi --> Izvještaji rekapitulacija i knjiga izlaznih računa za podatke kreirane prije 01.01.2006.

KOMISIJA - RASTAVLJANJE STAVKI NA PRIJENOSNICI

Poznavatelji 4D Wanda koji se u svom radu sreću s komisijom, znaju koliko je u stvari praćenje komisijske robe zahtjevno, ali i neupitno dobro razrađeno u 4D Wand-u. Kompleksnost komisije proizilazi iz potrebe za praćenjem svakog komada komisijske robe kako bi se znalo u svakom trenutku gdje se isti nalazi (na kojem skladištu), da li je isti prodan, i da li je isti odjavljen.
Da bi navedeno bilo moguće, potrebno je svaki povrat ili prijenos na drugo skladište povezati sa određenom primkom tuđe robe na komisiju (PRK). Kako je u tvrtkama sa velikim brojem primki na komisiju, i velikom fluktacijom robe između skladišta, rastavljanje stavki postalo veliki problem, u prijenosnice smo dodali proces koji pozivanjem rastavi stavke prema raspoloživoj količini i broju primki.

Primjera radi, primkama tuđe robe na komisiju (PRK) ste zadužili 3 puta po 5 komada neke robe i 12 komada želite prebaciti na drugo skladište. Ako u prijenosnicu dodate jednu stavku s količinom 12 komada, istu neće biti moguće odobriti zbog toga što tih 12 komada nije povezano sa primkama kojima su zaprimljene. Međutim, ako (iz stavki prijenosnice) pozovete proces Obrade --> Rastavljanje po komisijskim stavkama, umjesto jedne, u stavkama će se pojaviti tri stavke, koje su svaka povezana sa svojom primkom robe primljene na komisiju, a što je u stvari preduvjet za odobravanje prijenosnice.

KOMISIJA, JEDNO SKLADIŠTE - SVE INFORMACIJE

U startu, tvrtka mora definirati koje će od skladišta koristiti kao osnovno komisijsko skladište čime je zapravo definirala na koje će se skladište zaprimati roba primljena na komisiju, a time i skladište s kojeg će se pratiti i kreirati automatsko punjenje odjava komisije. Uočili smo problem u tvrtkama koje su željele robu zaprimati u drugim skladištima kako bi ujedno pratili odjavu s tih skladišta, a što s druge strane ne odgovara komisionarima jer su oni zahtijevali jednu (skupnu) odjavu. Na kraju, da bi se sve to još jednom dodatno zakompliciralo, pojedini komisionari su željeli posebne odjave, za svako skladište gdje su isporučili robu.
Kako bi smo svemu tome doskočili, i kako bi uvijek imali uvida gdje se koja roba nalazi, te koliko je koje odjavljeno po skladištima (ili skupno), izradili smo dva nova izvještaja koji nam pružaju tražene informacije. Kratko rečeno, više nema potrebe za primkama na različitim skladištima a izvještaji koje smo napravili pružiti će informaciju koja vam je potrebna.

Izvještaj - Stanje komisije
Novi izvještaj koji se može dobiti sa tabele primki na komisiju (PRK), a koji se poziva iz padajućeg izbornika Ispisi --> Stanje komisije, nudi nekoliko izuzetno bitnih i potrebnih informacija koje će sigurno obradovati sve one koji primaju robu na komisiju. Jedna od njih je raspored zaprimljene robe na komisiju po skladištima, tako da u svakom trenutku znate koja se količina komisijske robe nalazi na pojedinom skladištu. Osim tog vrijednog podatka, u posebnoj koloni se prikazuje informacija koliko ste te iste robe dali u podkomisiju, tj. preusmjerili je dalje komisijskim izdatnicama (KOI).

Izvještaj - Odjava komisije po skladištima
Spomenuti problem sa komisijskim dobavljačima i njihovim željama po pitanju odjava (malo po skladištu, malo za sva skladišta) riješili smo ovim izvještajem. Nakon punjenja odjave komisije za određenog dobavljača, umjesto pozivanja dosadašnjih ispisa Ispisi --> Odjava komisije po nabavnim/prodajnim cijenama, pod pretpostavkom da želimo odjavu za svako skladište posebno, pozivamo Ispisi --> Odjava komisije po skladištima.

VIRMANI - IZBOR BROJA RAČUNA SA FORME PODACI O KORISNIKU

Novost u ispisu virmana stiže sa ovom inačicom 4D Wand-a. Naime, u skladu s potrebama i zahtjevima korisnika, a vezano za mogućnost izbora više računa na ispisima virmana, posebno u skladu sa zahtjevima da poslovnice imaju mogućnost odabira svojih računa kod drugih banaka, omogućen je odabir računa s kojeg će se izvršiti plaćanje. Da bi funkcija višestrukog izbora virmana bila dostupna, potrebno je u Podacima o korisniku --> Izmjena, na formi gdje se definira naziv tvrtke, u polju Komitent upisati šifru iz 4D Wanda (vidi sliku) pod kojom je definirana Vaša tvrtka. Naravno, na samom partneru trebaju biti uneseni računi u za to predviđena polja (Žiro račun 1, 2, 3, 4).

U slučajevima kada želite omogućiti izbor računa za poslovnice koje plaćanja vrše s drugih banaka, potrebno je poslovnicu unijeti u adresar kao komitenta i u podacima o korisniku, na skladištu od te poslovnice u polje Komitent upisati njenu šifru iz 4D Wanda. Sve predradnje nam omogućuju da na formi virmana odaberemo račun s kojeg ćemo vršiti plaćanje (kao na slici).

NIVELACIJE (NIV) - KOPIRANJE STAVKI

Porastom broja maloprodajnih mjesta u nekim tvrtkama, pokazala se potreba za nivelacijama na više skladišta, a time i izbjegavanja višetrukog unosa istih stavki. Proces bi bio jednostavan (kopiranje) da je u svim skladištima istovjetna roba što (na žalost) nije slučaj. Navedenoj situaciji smo doskočili kopiranjem stavki, i to na način da se provjeravaju zalihe artikala na tom skladištu i u slučajevima nepostojanja zalihe, ista se preskače. Dakle, kada želite jedan dokument nivelacije (NIV) primjeniti na više skladišta dovoljno je otići u stavke izvornog dokumenta, označiti sve stavke (koristite kombinaciju tipki Ctrl-a), pozvati kopiranje stavki Ctrl-c. Kreirati zaglavlje za drugo skladište, otići u stavke te novokreirane nivelacije i pozvati Ctrl-v. Nakon toga program će izvjestiti porukom koliko je stavki importirao, koliko ih je preskočio i koliko ih je ažurirao. Vodite računa o tome da su importirane stavke samo za onu robu koju imate na zalihi (na tom skladištu) tako da vas ne iznenadi činjenica da ste npr. kopirali 20 stavaka a u drugom dokumentu dobili samo 15.

JEDNOSTAVNIJE KNJIŽENJE ULAZNIH FAKTURA PO STAVKAMA

Na ulaznim fakturama je moguće unijeti stavke radi knjiženja po željenim kontima, mjestima troška, dimenzijama itd. Prilikom odobravanja, program je zahtijevao da se na stavkama također unesu i priznati i nepriznati iznosi PDV-a. Radi olakšavanja knjiženja, sada je moguće te iznose unijeti samo na zaglavlje dokumenta i program neće prijavljivati greške. Ukoliko na bilo koju stavku upišete PDV, program će provjeravati iznose. Znači, na stavkama možete unijeti različite osnovice za knjiženja, ali PDV možete u cijelosti unijeti na zaglavlju. Isto se odnosi i na povratnu naknadu za ambalažu.


*** Napomena - upute se mogu razlikovati u slikama i tekstu od sadržaja koji se nalazi na vašem računalu, ovisno o inačici 4D Wanda koju trenutno koristite. Posljedica je to stalnog razvoja i nadogradnje 4D Wanda, a koji iz objektivnih razloga dinamikom ne prati i nadogradnja modula Upute. Posebno se to odnosi na zamjenu službene valute RH kuna (kn) u euro (€) i njen prikaz u uputama.