4D Wand Info

Br: 133, 10.05.2007.
 

Povratak na listu


!!! BACKUP !!! BACKUP !!! BACKUP !!! BACKUP !!! BACKUP !!! BACKUP !!! BACKUP !!! BACKUP !!!

POŠTOVANI KORISNICI !

Opetovano, u nekoliko posljednjih dana, imali smo nekoliko intervencija u kojima nam je bio neophodan backup (sigurnosne kopije) podataka. Na žalost (našu i naših korisnika) sigurnosnih kopija ili nije bilo ili su bili jako stari. Navedena situacija, pogotovo što se ponovila kod nekoliko korisnika, upalila je kod nas crveno svjetlo i ponukala nas da podsjetimo zaboravne na važnost backupa te da ih prvenstveno podsjetimo da su podaci vrijednost kao i sva ostala materijalna dobra, ali i da ih podsjetimo da se prema njima treba odnositi kao i prema materijalnim sredstvima za rad (sigurno nikome ne pada na pamet da ode posljednji iz tvrtke i ne zaključa prostorije, uključi alarm... i sl). Stoga ćemo ponoviti "priču" o backupu koju ponavljamo svako malo a posljednji put smo je ponovili u 4D Wand Info-u Br.128 od 09.02.2007.
Najdublje se ispričavamo svima koji svoj odnos prema podacima temelje na dostojnoj i sveobuhvatnoj pažnji, kao i svima koji savjesno i svakodnevno rade backup podataka i time sebi i svojoj tvrtci osiguravaju sigurnost podataka i miran san. Ujedno ih molimo za malo razumijevanja jer ako ovim opetovanim ponavljanjem barem dio korisnika navedemo na svakodnevnu brigu o podacima, napravili smo veliku uslugu prvenstveno njima ali i nama.
Lijep pozdrav od ekipe 4D

BACKUP (SNIMANJE SIGURNOSNIH KOPIJA)

Vjerojatno ne postoji prilika, a da u razgovoru s našim djelatnicima nije spomenut Backup (rezervne kopije). Zašto "bauk" backupa kruži kod naših korisnika i zašto je on uopće "bauk" kada nosi sa sobom samo sigurnost???
Vjerujemo da su se mnogi do sada uvjerili u korisnost svakodnevnog snimanja sigurnosnih kopija. Ako niste, nadamo se da i nećete, ali se isto tako nadamo da to radite svakodnevno. Vrijednost izgubljenih podataka spoznajete samo u trenutku kada ih uistinu izgubite i kada morate kopati po hrpama papira i nanovo unositi more podataka. Vrijeme provedeno u ponovnom unošenju podataka je samo po sebi grozno iz prostog razloga što ste to već jednom napravili pa je dosadno. Pažnja s kojom unosite podatke nije ni približno onog intenziteta kao kod prvog unosa što dovodi do višestrukih pogrešaka. O neposrednom gubitku vremena da i ne govorimo jer se nagomilavaju svakodnevne obaveze koje i ne izgledaju prevelike, ali eto sada, kada nemate vremena za njih, su ogromne. Pitanje je da li ćete uopće uspjeti rekonstruirati sve podatke jer ...neki papiri su se izgubili ili završili u "centrali"... itd.
Spremni ste preuzeti rizik da zbog strujnog udara, neispravne računalne opreme ili bilo koje druge više sile (krađa, požar, potres...) izgubite svoje dragocjene podatke??? Odluka je na vama i samo vama. Uz ostale vrijednosti koje posjedujete kao tvrtka (objekte, vozila, sredstva na računu, djelatnike...) posjedujete (isto toliko važne i vrijedne) podatke. Briga o njima nije samo stvar pojedinca već cijele tvrtke. Pažnja prema njima rezultirati će pouzdanošću, sigurnošću i mirnim snom. Apsolutne sigurnosti nema, ali uvijek se može podići na viši nivo.
Shodno već izrečenom Backup nije bauk već nasušna potreba jer nikada ne možete biti sigurni što će se dogoditi. Možda ne danas, možda ne sutra ni prekosutra, možda nikada, ali vrijedi malo truda jer uloženo vrijeme će vam se vratiti prvom prilikom kada vam backup zatreba.
Nakon naših iscrpnih analiza, saznanja o Backupu su (pomno pročitati i proslijedit svima koji rade sa 4D Wandom):
*Backup je program koji obožava da radi više puta dnevno, iako je presretan ako svoj posao odradi samo jedanput.
*Backup je program koji je presretan da rezultate svoga rada sprema na više mjesta istovremeno. Najsretniji je kada ih istovremeno sprema na hard disk, disketu ili CD-u... i još ponegdje ako je moguće. Danas najjeftiniji i dosta siguran medij su takozvani Memory Stick-ovi.
*Backup obožava druge prostorije, pa čak i druge zgrade u kojima nisu nastali rezultati njegova rada. Dakle, voli kada netko odgovoran uzme diskete ili CD i odnese ih u drugu prostoriju ili zgradu.
*Backup je program koji stalno proizvodi sve veće i veće hrpe podataka. Ako se slučajno malo zaigra pa primjetite da i nije tako, tj. da postaje neučinkovit te proizvodi male rezultate, potrudite se da ga dozovete pameti.
*Backup voli nova mjesta pa je presretan ako ga često upoznajete sa novim medijima (disketama naročito). U stvari reklo bi se, da iz razloga pouzdanosti, često voli mijenjati partnere.
*Backup je u simbiozi sa onim koji upravlja s njime, ali svejedno ima običaj da upozori kada je zanemaren. U parametrima programa obožava kada je broj dana za upozorenje stavljen na najmanju moguću vrijednost koja nije 0 (nula).
*Backup je i narcisoidan i ne dozvoljava da bilo tko, bilo što radi u 4D Wandu dok on snima svoje podatke. Ako i pokušate raditi u 4D Wandu svoju ljutnju će iskazati netočno snimljenim podacima. I nije mu neka fora, ali što možemo... ipak je on glavni.
Sve ovo gore napisano je da ne biste došli u situaciju da čujete : "...a 4D vas je fino upozoravala da ste posljednje sigurnosne kopije snimili toga i toga dana i da je vrijeme da ih snimite ponovo, te da ih treba snimati svaki dan!!!...."
Napomena: Podsjećamo vas da je održavanje i snimanje 4D Backupa vaša briga i da morate voditi računa o njemu i onome što on snima. Pomoć u tome uvijek možete pronaći u njegovom izuzetno dobro napisanim i preciznim uputama (helpu), a ako i to ne pomogne, vrlo rado ćemo odgovoriti na sve vaše upite glede 4D Backupa. Ali, nije naša niti briga niti obaveza da li vam backup radi korektno ili ne. Mi smo ga posetirali na početku naše suradnje da radi korektno. Kod nekih korisnika i automatski. Ali tu naša obaveza prestaje. Preciznom statistikom smo primjetili da smo u 2006. godini izuzetno mnogo puta dobili poziv od korisnika da nešto nije u redu gdje ste nas molili da riješimo problem. Kod mnogih korisnika problemi su se ponavljali. Ukoliko kod vas svakako dolazimo nije nam teško da problem popravimo, ali nemojte očekivati od nas da ćemo probleme redovno rješavati. Bolje rečeno, od nas ćete u budućnosti dobijati sve češće odgovor da se javite svom sistem administratoru, a mi to nismo niti za jednog našeg korisnika.

Upozorenje - backup na POS kasi !!!
 Nebrojeno puta smo ponavljali i upozoravali u dobroj namjeri, da su podaci koje svojim poslovanjem napravite isključivo vaša i samo vaša briga. U posljednje vrijeme primjećujemo (osobnim uvidom kod intervencija kao i vašom prijavom problema), da dio djelatnika na vašim prodajnim mjestima gdje su POS kase, ne rade backup svakodnevno, a ima slučajeva da ga ne rade tjednima pa i mjesecima.
Ako vam nije poznato, računčić koji dajete kupcu postoji samo na toj vašoj POS kasi i nigdje drugdje. Gubitkom tih podataka (neispravan rad računala, krađa računala, požar i sl.) u slučaju nepostojanja backupa, ostajete nepovratno bez tih podataka.
Kod inspekcijskog nadzora, ovlaštena osoba se može pojaviti sa nekada izdanim računom i zatražiti od vašeg djelatnika da ponovo ispiše taj račun. Kazne za nepostojanje kopije računa na prodajnom mjestu su uistinu velike i stvarno nema smisla da ih plaćate zbog nečijeg (da ne upotrijebimo grublje riječi) nemara. Ista situacija je i u slučaju provale i krađe. Budite sigurni da je prva meta računalo. Nadomještanje novim, u slučaju postojanja backupa, rad se može nastaviti neometano u najkraćem vremenu.
Upozorite djelatnike da im posljednja stvar radnog dana (ili prva novog radnog dana) mora biti Backup. Upozorite ih da to nije proces izmišljen da bi im zagorčao život, već da je to proces kojim sebi i svom poslodavcu osiguravaju nesmetan nastavak rada u slučaju bilo kakvih problema sa računalom. Upozorite ih da Backup moraju odraditi na disk i svakako na disketu (Zip disketu, CD, USB stick ili nešto slično) kako bi po završetku taj medij spremili na neko sigurno mjesto ili nosili sa sobom.

Izuzetno važno upozorenje za backup
Na naše zaprepaštenje, ustanovili smo u više tvrtki nemarnost u snimanju backupa, i to na način da se od početka godine nitko nije sjetio provjeriti da li se snima 2007. godina. Cijelo to vrijeme oni su uredno snimali backup uvjereni u vlastitu sigurnost, a zapravo su cijelo vrijeme neumorno snimali, jedne te iste - stare podatke.
Stoga vas molimo, pošto je snimanje i održavanje sigurnosnih kopija, vaša obaveza i dužnost, da svakako provjerite da li snimate sve podatke tj. tekuću 2007 godinu. Najlakši način provjere je da u programu 4D Backup, kliknete na "Snimanje" pa u drugoj trećini prozora provjerite tekst "Direktoriji koji se arhiviraju (za osvjetljeni set)". Ako je upisani put oblika recimo C:4D\Wand\1_Tvrtka\ (ovo 1_Tvrtka predstavlja skraćeni oblik naziva vaše tvrtke) onda je kod vas sve u redu i samo nastavite uredno i nadalje snimati sigurnosne kopije. Međutim ako upisani oblik ima nastavak u obliku godine npr. C:4D\Wand\1_Tvrtka\2005\ tada imate problem i snimate samo 2005 godinu.
Podsjećamo vas da je održavanje i snimanje 4D Backupa vaša briga i da morate voditi računa o njemu i onome što on snima.
Radite backup, svakodnevno, na svim vam dostupnim medijima i ne dozvolite da vas uljulja lažna sigurnost i vjera da se loše stvari uvijek i isključivo dešavaju nekome drugom.


***!!! POSEBNA NAPOMENA !!!*** !!! POSEBNA NAPOMENA!!! *** POSEBAN NAPOMENA ***

Poštovani korisnici,
krajem mjeseca selimo u nove poslovne prostore na adresu Dane Duića 5 (Borovje). Samim seljenjem ćemo promjeniti i telefonskog operatera te su moguće poteškoće u komunikaciji. Napominjemo da svi telefonski brojevi ostaju isti. Sugeriramo da preferirate e-Mail kao sredstvo komunikacije, a ukoliko zakaže telefon 6312-600 za svaki slučaj u upotrebi će biti i GSM 091/9143-842 na koji nas možete kontaktirati. Ujedno vas molimo da svaku poteškoću (zauzete linije, kvaliteta zvuka i sl) prijavite na naš e-Mail ili direktno telefonom.


*** Napomena - upute se mogu razlikovati u slikama i tekstu od sadržaja koji se nalazi na vašem računalu, ovisno o inačici 4D Wanda koju trenutno koristite. Posljedica je to stalnog razvoja i nadogradnje 4D Wanda, a koji iz objektivnih razloga dinamikom ne prati i nadogradnja modula Upute. Posebno se to odnosi na zamjenu službene valute RH kuna (kn) u euro (€) i njen prikaz u uputama.