4D Wand Info

Br: 129, 06.03.2007.
 

Povratak na listu


PARAMETAR PROGRAMA ZA IZMJENU STAVKI RAČUNA KOJI JE NASTAO OD NEKOG DOKUMENTA (npr. OTPREMNICE)

Jedno do pravila koje smo si u startu zadali (i od kojih nismo htjeli odstupiti) je nepromjenjivost dokumenta ako je isti nastao iz nekog izvornog dokumenta (npr. Otpremnica = Račun). Međutim, praksa nas je demantirala i prisilila da promjenimo tu načelnu odluku. Stoga smo na zahtjev određenog broja korisnika 4D Wanda, omogućili promjenu elemenata računa (cijene, rabati...), bez obzira što se on razlikuje od izvornog dokument, dokumenta kojim je npr. roba otpremljena. Napominjemo da se količine i dalje ne mogu mijenjati.

Da bi navedeno bilo moguće, potrebno je otići u Parametre programa Setiranje dokumenata i odabrati karticu Izlazni računi. Opcija se uključuje stavljanjem kvačice u polje Izmjena stavki fakture nastale fakturiranjem nekog dokumenta.
Još jednom naglašavamo da ovu opciju uključujete na vlastitu odgovornost. Naime, nakon uključena opcije i nakon promjena na izlaznim računima, statistike po otpremnicama i računima (npr. promet artikala) neće davati istovjetne rezultate. Ovo naglašavamo kako bi smo izbjegli nesporazume i bespotrebne pozive a koji su posljedica vaše odluke o promjenjivosti dokumenata koji nastaju na osnovu nekog dokumenta.

MOGUĆNOST ODABIRA SORTA NA POS BLAGAJNI

Proširena je mogućnost odabira osnovnog sorta u POS blagajni na Drugi i Treći naziv. Odabir Drugog i Trećeg naziva u POS blagajni, kao sorta tabele, trajao je dok se iz nekog razloga, ne bi moralo izaći iz POS blagajne. S obzirom da je to predstavljalo opterećenje korisnicima kojima je Drugi i Treći naziv osnov za pretraživanje, omogućeno je da se u Podacima o korisniku na kartici Blagajna, odabere osnovni sort po dodatnim nazivima (kao na slici).

NOVI ISPIS IOS-A S NAPOMENAMA

Veliki broj korisnika ispisuje IOS-a sa svrhom usklađivanja, poboljšanja naplate i sl., ali s željom da dodaju neki svoj sadržaj tj. tekst. Kako bi smo korisnicima olakšali ispis i uštedjeli vrijeme, dodali smo novi serijski ispis IOS-a sa unaprijed definiranim osnovnim napomenama, tako da iste nije potrebno kopirati sa dokumenta na dokument. Da bi ispis sadržavao elemente koje želite da se ispisuju, potrebno je otići u registar napomena (Registri Napomene za dokumente), pronaći napomenu 2012 - Dodatna napomena 1 za Opomenu i 2013 - Dodatna napomena 2 za opomenu (ako u registru ne vidite navedene napomene sa glavnog izbornika 4D Wanda pozvati Alat Provjera registara), te klikom na tipku Izmjena unijeti željeni sadržaj. Nakon definiranja sadržaja napomena, ispis IOS-a sa predefiniranim napomenama se poziva iz modula Financijsko knjigovodstvo Salda-konti Višestruki ispis Dospjele - Opomene... s dodatnim napomenama.

VIŠESTRUKI ISPIS DOKUMENATA

Značajna promjena se dogodila i sa višestrukim ispisom dokumenata. Da vas podsjetimo. Kada želite ispisati više dokumenata od jednom, prvo je potrebno označiti dokumente koje želite ispisati, a zatim iz padajućeg izbornika Ispisi pozvati ispis dokumenta npr. Otpremnice. Kada se pojavi forma na kojoj se odabiru uvjeti za ispis potrebno je označiti - Ispis označenih dokumenata. Za razliku od dosadašnjeg načina, kada su se automatski slali dokumenti na ispis bez pregleda, sada se kreira jedan jedinstveni rtf dokument, a koji u sebi sadrži sve označene dokumente tako da ih je moguće pregledati prije ispisa. Zbog toga se prikaže samo prvi dokument, a ostali se nalaze naravno ispod, na sljedećoj stranici prikazanog rtf dokumenta.

LISTA OSNOVNIH SREDSTAVA PO TIPU DOKUMENTA U PERIODU

Sukladno željenom smjeru razvoja modula Osnovna sredstva, te stalnoj potrebi za izvještajima po raznim parametrima, dodan je novi ispis.
Radi se o ispisu liste osnovnih sredstava po tipu dokumenta, s mogućnošću odabira perioda. Dakle, dovoljno je otići u Pregled osnovnih sredstava i iz padajućeg izbornika Ispisi pozvati Lista osnovnih sredstava po tipu dokumenta u periodu.
Upišite period i odaberite za koji tip dokumenta (Upis osnovnih sredstava, Vraćanje sredstva u upotrebu, Amortizacija osnovnih sredstva, Povećanje vrijednosti, Smanjenje vrijednosti, Stavljanje van upotrebe, Rashodovanje osnovnih sredstava, Prodaja osnovnih sredstava i Inventura osnovnih sredstava).

ULAZNE NARUDŽBE - OBRADA NARUDŽBE GLEDA OSNOVNO SKLADIŠTE

Povremeni problem u obradama ulaznih narudžbi, predstavljala je obrada narudžbi ako je skladište sa narudžbe bilo drugo u odnosu na koje se željela napraviti obrada. Novim načinom, pozivanje obrada uzima u obzir količine s osnovnog skladišta odabranog skladišta s kojeg obrađujete narudžbu.
Da pojasnimo. Osnovno skladište je ono skladište koje je upisano u Podacima o korisniku na definiciji skladišta (tipka Osnovna skladišta). Primjera radi, maloprodajnom skladište 0000103 u definiciji osnovnih skladišta je definirano da je njegovo Osnovno skladište 0000102. Upravo stanje skladišta 0000102 će se prikazivati kod obrada ulazne narudžbe koja je napravljena na skladištu 0000103.


*** Napomena - upute se mogu razlikovati u slikama i tekstu od sadržaja koji se nalazi na vašem računalu, ovisno o inačici 4D Wanda koju trenutno koristite. Posljedica je to stalnog razvoja i nadogradnje 4D Wanda, a koji iz objektivnih razloga dinamikom ne prati i nadogradnja modula Upute. Posebno se to odnosi na zamjenu službene valute RH kuna (kn) u euro (€) i njen prikaz u uputama.