4D Wand Info

Br: 105, 28.04.2005.
 

Povratak na listu


Eto dogodila nam se još jedna pauza u izlaženju 4D Wand Info-a. Uzrok naše prezauzetosti leži u povećanju broja korisnika 4D Wanda što nas posebno veseli. Veseli nas činjenica da sve više potencijalnih korisnika istražuje tko smo i što smo, i kakav to proizvod nudimo. A posebno nas veseli kada nakon temeljite analize i provjere kod naših korisnika, odluče da je upravo 4th Dimension i 4D Wand ono što traže. Time se potvrđuje ispravnost naše usmjerenosti ka permanentnom razvoju kvalitetnog proizvoda (4D Wand) i trajno kvalitetnoj i pravovremenoj podršci našim korisnicima.

Kako se u međuvremenu nakupilo dosta novosti opisat ćemo posljednje, a kroz naredne 4D Wand Info-e podsjetiti se na one koje još nismo opisali. Napomenuli bismo da kratki opis svih novosti koji su napravljene u svakoj pojedinoj inačici 4D Wanda, možete pročitati na našim web stranicama.

BACKUP KONAČNIH PODATAKA ZA GODINU

Vrijeme je predaje završnih računa tj. kraj financijske godine. S obzirom na važnost navedenog, postojeće stanje treba na neki način zamrznuti. Pošto u 4D Wandu nema (nazovimo ga tako) zaključivanja godine, potrebno je poduzeti određene radnje kako bi ste bili sigurni da nakon stanovitog vremena možete ponovo imati istovjetne podatke, bez obzira na to što ih je netko nepažnjom ili (ne)namjerno izmijenio.

Predlažemo stoga, prvenstveno da napravite u kopiju prethodne godine na neki od čvrstih medija (CD ili DVD) i isti pohranite na neko sigurno mjesto. Isto tako, predlažemo da svakako ispišete dnevnik knjiženja, glavnu knjigu i pomoćne knjige.

Dnevnik knjiženja ispisujete tako da u Izvještajima odabirete opciju Dnevnik analitike skraćeni, ako želite da se ispisuju samo konta bez njihovog naziva, a ako želite ispis sa nazivom konta tada pozivate Dnevnik analitike. Dnevnik analitike možete ispisati za određeno razdoblje (cijelu godinu ili mjesečno, ovisno o hardweru i količini podataka). Predlažemo da se dnevnik analitike ispisuje i tijekom tekuće godine kada se zaključe knjiženja za određeni mjesec.

Glavnu knjigu ispisjujete odabirom opcije u Izvještaji --> Višestruki ispisa analitičkih kartica, gdje zadajete vremenski interval ispisa (to je od 1.1. do 31.12.) i od kojeg do kojeg konta želite ispis, naravno da ovisi o količini podataka.

Pomoćne knjige (kupaca i dobavljača) ispisujete na taj način da u salda kontima izaberete višestruki ispis, te kartice partnera. Na ovaj način za svaki partnerski konto možete izvući kartice za svakog partnerskog konta uz zadavanje traženih uvjeta (razdoblje i konto uz mogućnosti određivanja početne i zaključne šifre partnera). Za devizna partnerska konta imate mogućnost ispisa kartice i u devizama. U tom slučaju birate ispis kartice partnera sa deviznim iznosima.

PLANSKE CIJENE NA PRETRAŽIVANJU ARTIKALA

Mnogi korisnici koji imaju velike baze artikala često koriste i primjenjuju tipku F3 koja poziva pretraživanje artikala. Kako vam je poznato F3 nudi izuzetno brz i efikasan način pretraživanja baze artikala po svim mogućim definicijama artikla. Sada smo ga upotpunili i elementom prikaza planskih cijena. Istovremeno se prikazuje veleprodajna kao i maloprodajna planska cijena. Na taj način nema više potrebe da pronalaskom artikla izlazite na tabelu artikala kako bi ste dobili informaciju o cijeni pronađenog artikla.

PREGLED FINANCIJSKIH KNJIŽENJA ZA KOMITENTA IZ PADAJUĆEG IZBORNIKA PREGLED

Kada je pravi trenutak da provjerite stanje komitenta kojem pripremate ili izdajete dokument? U većini slučajeva u trenutku kada odabirete partnera, naravno ako je tako podešeno u parametrima programa (da vas podsjetimo: Parametri programa --> Setiranje dokumenata --> Komitenti --> Prikazivanje tabele financijskih knjiženja za komitenta nakon izbora istog).

Dodali smo i novu mogućnost. Dovoljno se pozicionirati na bilo koji dokument i iz padajućeg izbornika Pregled pozvati Financijska knjiženja komitenata. Klikom na izbornu liniju otvoriti će se forma na kojoj su prikazana knjiženja za komitenta koji je odabran na tom dokumentu. Obratite pažnju na to da pregled knjiženja može vidjeti samo onaj tko u pravima pristupa ima to omogućeno.

POS I NAPOMENE NA RAČUNIMA

Naša svestrana POS blagajna radi na raznoraznim mjestima i u raznoraznim djelatnostima, a sve u cilju bilježenja dnevnih prometa i pripadajućih specifikacija plaćanja. Zbog njene jednostavnosti i sveprimjenjivosti, iskazala se potreba za većim napomenama nego što su do sada bile moguće. Isto tako se iskazala potreba za različitim napomenama u odnosu na to da li se napomena odnosi na maloprodajni račun ili na R1 račun.

Kako to već uobičajeno biva, mi smo podložni sugestijama i to naročito onim dobrim i korisnim za sve naše korisnike. Za definiranje novih napomena potrebno je na glavnom izborniku POS blagajne kliknuti na ikonu Podaci o korisniku te odabrati karticu Korisnik 1. Ispod Napomene 2, kliknite na tipku Fiksne napomene (vidi sliku). Po tom na otvorenoj formi unesite napomenu i to u gornje polje napomenu za maloprodajne račune, a u donje napomenu koja će se ispisivati na R1 računima.

UNOS BROJA STAVKE NA DOKUMENTIMA

Evo još jednog primjera na kojem smo poslušali korisnike i uvažili njihovu sugestiju. Naime, nekima nije po volji da ne mogu sami odrediti koji redni broj stavke unose na dokument. Sada je i to moguće. Dovoljno je kliknuti mišom u polje rednog broja stavke na formi unosa stavke (vidi sliku) i upisati broj koji želite. Isto tako je moguće izmjeniti redni broj stavke na već unesenim stavkama ako dokument nije odobren. Sve navedeno se odnosi samo na izlazne dokumente. Isto tako sve mogućnosti renumeracije (sortiranja) koje su do sada bile moguće i nadalje vrijede.

ROBA IZDANA NA REVERS NEVRAĆENA – ISTEKAO ROK VRAĆANJA

Za sve one koji koriste reverse jedna novost koja će riješiti pitanje. Što mi do danas nisu vratili – a morali su? Za odgovor na to pitanje napravili smo novi izvještaj. Kako vidite na slici, dovoljno ga je pozvati, eventualno odabrati još neke uvjete na ponuđenoj formi i ispisati.

 

IZ PRETHODNIH VERZIJA

ISPIS SVIH RAČUNA ZA ODREĐENI PERIOD NA POS BLAGAJNAMA

Na POS blagajnama se zbog inspekcijskih nadzora tu i tamo pojavi potreba za ispisom svih prethodnih računa ili računa u određenom periodu. Kako bi ste iste ispisali potrebno je otići u Pregled prometa i iz padajućeg izbornika Akcije pozvati Ispis svih računa za odabrani period. Obratite pažnju na činjenicu da takav ispis može jako dugo potrajati, naročito ako ga pozovete za cijeli period.

NOVA KREIRANJA IZ PONUDA

Mnogim našim korisnicima su Ponude polazišni dokument u poslovnom procesu. Shodno tome izrazito je naglašena potreba za što većom interakcijom sa ostalim dokumentima u 4D Wandu. Zbog toga smo napravili još dva procesa koja se pozivaju iz padajućeg izbornika Obrade. To su Kreiranje komisijske izdatnice kao i Kreiranje ulazne narudžbe.

UPOZORENJE !!!

U 4D Wand Info-u Br. 78 od 10.11.2003. smo proveli anketu o monitorima i rezolucijama na kojima vaši monitori rade. Povratne inforamcije su istakle potrebu da vam damo još vremena za zamjenu postojećih monitora. Poštivajući vaše želje tj. produžujući rok skoro za dvije godine, a s obzirom da već duže vrijeme ne možemo stavljati sva potrebna polja na pojedine prozore, upozoravamo vas da će dana 01.01.2006. godine minimalna potrebna rezolucija za 4D Wand biti 1024 x 768 . Ovo ne vrijedi za modul 4D Wand POS za koji će ostati minimalna rezolucija 640 x 480 kao i do sada. Molimo sve korisnike da sa svojim administratorima sustava provjere da li  monitori na kojima se pokreće 4D Wand mogu podržati rezoluciju 1024 x 768. Detaljan opis provjere možete pronaći u navedenom 4D Wand Info-u. Hvala na razumjevanju.


*** Napomena - upute se mogu razlikovati u slikama i tekstu od sadržaja koji se nalazi na vašem računalu, ovisno o inačici 4D Wanda koju trenutno koristite. Posljedica je to stalnog razvoja i nadogradnje 4D Wanda, a koji iz objektivnih razloga dinamikom ne prati i nadogradnja modula Upute. Posebno se to odnosi na zamjenu službene valute RH kuna (kn) u euro (€) i njen prikaz u uputama.