4D Wand Info

Br. 74, 27.08.2003.

Povratak na listu


UVODNIK

Ljetna stanka, kao i vrijeme godišnjih odmora, je na izmaku. Već uobičajeno, čeka nas vruća i (nadamo se) uspješna, poslovna jesen. Da bi vam pomogli da bude što uspješnija, pripremili smo pregršt novina u 4D Wandu. Neke od tih novina su vidljive i korisne (toliko da će te se upitati kako ste do sada bez njih mogli raditi), a neke su nevidljive i isto toliko, ako ne i više, korisne. Zajedničko im je da 4D Wand učine vašim svakodnevnim alatom, kojeg zbog svoje pouzdanosti sve više koristite i sve manje primjećujete, a sve u cilju podizanja vaše efikasnosti poslovanja, što u konačnici donosi primjerenu (čitajte uvećanu) dobit.

GLOBALNA REORGANIZACIJA PRAVA PRISTUPA

Kako smo već pisali u broju 72, u skladu sa zahtjevima korisnika i sve većom potrebom za sigurnošću (tajnošću) podataka komercijalnog značaja, proveli smo temeljitu i sveobuhvatnu reorganizaciju prava pristupa u 4D Wandu.
Na ovaj način smo omogućili rukovodećem osoblju da u skladu s politikom tvrtke i sistematizacijom radnih mjesta, na širok i jednostavan način definiraju ograničenja i slobode za svakog pojedinog djelatnika koji koristi 4D Wand. (slikom je predočeno kako izgleda ono što je dopušteno kao i ono što je zabranjeno)

Potpun i detaljan opis Prava pristupa može se vidjeti u Uputama 4D Wanda, u poglavlju Setiranje i rad u 4D Wandu, na stranici Korisnici i prava pristupa.
Glavna novina je povećanje broja razina pristupa, te ih sada ima 6. Njima je unaprijed određen maksimum akcija koje se mogu izvršavati i izbornika koji se mogu pokretati. Izuzetno detaljan opis padajućih izbornika i ikona koje se (ne)mogu aktivirati s određenom razinom pristupa, pronaći ćete u tablicama u prethodno spomenutoj stranici Uputa - Korisnici i prava pristupa.
Na konkretnom primjeru predočeno, to izgleda ovako. Ako ste nekome dodjelili razinu pristupa 3 i omogućili u pravima pristupa da mjenja rabatnu politiku, on je i nadalje neće moći mjenjati, jer je za promjenu rabatne politike potrebna je najmanja razina pristupa 2.
Vodeći se ovim primjerom, primjetiti ćete da je u principu bolje dati razinu sa većim ovlastima a onda pristupiti ograničenjima koja se nude u modulu Korisnici i prava pristupa. Uzgred napominjemo, da svakako netko u tvrtki mora imati razinu pristupa 1, jer jedino s tom razinom je moguće ući i ažurirati modul Korisnici i prava pristupa. Ukoliko nepažnjom promjenite razinu pristupa u 2 i zatvorite modul, morat ćete zvati nas da vam ponovo omogućimo ulazak u modul Korisnici i prava pristupa.

PROVJERA STATUSA IZDANIH REVERSA

Za one koji često u prometu robom koriste Reverse, zbog prirode samih dokumenata, raznih obrada i načina vraćanja (u potpunosti, a još češće djelimičnog) morali smo dodati proces koji će provjeriti ukupno stanje određenog reversa u odnosu na datog komitenta.
Proces se poziva sa tabele Izdavanje na revers (REI) iz padajućeg izbornika Obrade odabirom izborne trake Provjera statusa za osvjetljenog komitenta. Završetkom procesa, sa sigurnošću se možete pouzdati u podatke o statusu (odobren, vraćen, djelimično vraćen) koje vidite na tabeli reversa.

OZNAČAVANJE NEOBRAĐENIH DOKUMENATA

Označavanja dokumenata i akcija nad njima, nikad dosta. Stoga, ako pozovete sa bilo koje tabele dokumenata, padajući izbornik Označavanje, i izbornu traku Označavanje po rednom broju/periodu, primjetit ćete da smo uz postojeće uvjete označavanja, dodali i mogućnost označavanja Samo neobrađenih dokumenata.
Kakva je uloga i smisao takvog označavanja predočit ćemo na konkretnom primjeru.
Česti su upiti kolika je cijena nečega, a time i kreiranje velike količine Ponuda, koje se nikada nisu realizirale. No s vremena na vrijeme, želite kontaktirati te partnere i upitati ih zašto vaša ponuda nije realizirana.
Kada želite saznati koliko ima takvih ponuda u posljednjih 15 dana, s tabele ponuda pozovete označavanje Samo neobrađenih dokumenata, unesete datumski raspon, i pritisnete OK.

Sve ponude koje nemaju dijete dakle iz kojih nije nastao nikakav robni dokument, tagirati će se žutom bojom. Tada možete, radi preglednosti, kliknuti na ikonu O koja će vam prikazati samo označene dokumente. Napominjemo da dokumenti moraju biti odobreni kako bi ih proces uzeo u obzir i prikazao kao neobrađene.

STORNIRANJE RAČUNA ZA DANI PREDUJAM (UFB)

U Knjizi URA za dane predujmove (UFB), da bi vas poštedjeli naknadnog unosa dokumenta s istim elementima a samo sa suprotnim predznakom, u padajućem izborniku Obrade dodali smo izbornu traku - Kreiranje storno predujma. Njenim izborom, predujam na kojem ste pozicionirani, dobiti će (jednim klikom miša) svoj pandan sa suprotnim predznakom, i istovjetnim svim ostalim prethodno unesenim elementima.

NOVI FRESH 2.2.00.

Od 23.07. 2003. u opticaju je nova inačica 4D Fresha 2.2.00 (program za automatsko skidanje novih inačica 4D Wanda preko interneta).
Novine u novoj inačici su prvenstveno sistemske prirode, (zbog promjene adrese servera Bjelave), a ima i malo kozmetičkih. Prvenstveno tu mislimo na vrijeme do završetka skidanja podataka koje se sada neprestano ažurira, kao i na upozorenje koje ne smijete zaboraviti, a to je da svakako prije skidanja nove inačice napravite backup podataka, i na taj način se osigurate od neugodnosti ako nešto pođe po zlu.
Napominjemo da možete nastaviti i nadalje raditi sa starom inačicom 4D Fresha, ali u slučaju zauzetosti Iskonovog servera, nećete biti u mogućnosti novu inačicu preuzeti sa servera 4D Bjelave.


*** Napomena - upute se mogu razlikovati u slikama i tekstu od sadržaja koji se nalazi na vašem računalu, ovisno o inačici 4D Wanda koju trenutno koristite. Posljedica je to stalnog razvoja i nadogradnje 4D Wanda, a koji iz objektivnih razloga dinamikom ne prati i nadogradnja modula Upute. Posebno se to odnosi na zamjenu službene valute RH kuna (kn) u euro (€) i njen prikaz u uputama.