4D Wand Info

Br. 5, 17.11.1999.

Povratak na listu


Prodaja preko tranzitnog maloprodajnog skladišta

Definiranje tranzitnog skladišta

Ako u poduzeću želite vršiti maloprodaju tranzitnog tipa (skladište nema količina na zalihama) onda tako treba definirati i maloprodajno skladište u 4D Wand.
Sa glavnog izbornika programskog rješenja 4D Wand pozovite Podatke o organizacijskim jedinicama. Na prozoru koji se otvorio trebate definirati maloprodajno skladište. Na formi za unos skladišta obratite pažnju na slijedeće:
1. Tip skladišta: pritiskom na tipku sa strelicom prema dolje program otvara listu tipova skladišta i iz nje odaberete tip Maloprodajno skladište.
2. Skladište je tranzitno (bez količine): pored ovog reda stavite u polje znak (kvačicu), jer on određuje kako će se voditi maloprodajno skladište.
Ostala polja forme popunite prema načinu vašeg poslovanja.

Definiranje komitenta za krajnju prodaju

Prodaju putem tranzitnog maloprodajnog skladišta možete raditi i za fizičke i za pravne osobe. Ukoliko je kupac fizička osoba potrebno je definirati komitenta za krajnju prodaju (npr. Kupac građanin).
Da biste definirali komitenta za krajnju prodaju sa glavnog izbornika programskog rješenja 4D Wand pozovite Parametre programa i birajte opciju Setiranje dokumenata. Program otvara prozor Parametri dokumenata i vi odaberite karticu Osnovna skladišta. Na ovoj kartici definirate osnovna skladišta i komitenta za krajnju prodaju.
Komitent za krajnju prodaju: pored ovog polja nalazi se tipka sa strelicom prema dolje. Pritiskom na nju program otvara tabelu Lista partnera iz koje je potrebno odabrati partnera koji će se uvijek definirati kao kupac za krajnju prodaju. Preporučamo da u adresaru otvorite poduzeće Kupac građanin kojeg ćete odabrati kao komitenta za krajnju prodaju.
Prilikom rada sa komitentima za krajnju prodaju, ime i prezime kupca možete unijeti u adresar i vezati za poduzeće Kupac građanin i odabrati za ispis na dokumentima. Na taj način možete voditi i ostale podatke o kupcima osobama.

Kreiranje dokumenata

Kada su definirani gore navedeni parametri možete kreirati dokumente komitentima za krajnju prodaju.
Ponudu krajnjem korisniku radite iz modula Maloprodaja. Na formi dokumenta, skladište sa kojega će se skidati roba je maloprodajno. Kod odabira kupca birajte komitenta Kupac građanin (ukoliko je kupac fizička osoba), a adresant će biti osoba koju ste vezali za poduzeće Kupac građanin i za koju radite ponudu.
Kada kupac pristane na ponudu sa tabele ponuda kreirajte otpremnicu. Odobravanjem otpremnice kreira se automatska prijenosnica koja prenosi robu sa veleprodajnog skladišta na maloprodajno, te se ista roba odmah sa maloprodajnog skladišta i razdužuje. Tako maloprodajno tranzitno skladište nikada nema količine na zalihama. Važno je napomenuti da u Parametrima programa - Setiranje dokumenata moraju biti definirana osnovna skladišta da bi se automatske obrade mogle izvršavati. Prijenosnice se kreiraju sa Osnovnog skladišta.
Ovaj automatizam nastaje ne samo u slučaju kada radite prodaju Kupcu građanu, već i kada vršite gotovinsku prodaju pravnim osobama sa maloprodajnog skladišta.
U tabeli otpremnica u koloni T (označava tip skladišta sa kojeg se roba prodaje) možete vidjeti da stoji M, što znači da se radi o maloprodajnom tipu skladišta i da je sa tog skladišta roba izdana. Iz otpremnice tada kreirate račun za krajnjeg korisnika.
Na tabeli prijenosnica možete vidjeti da je zadnja prijenosnica nastala automatski kreiranjem otpremnice iz ponude. Prijenosnica je odobrena i svi artikli koji su bili na ponudi prebačeni su sa veleprodajnog na maloprodajno skladište.
Knjiga popisa o nabavi i prodaji robe i Trgovačka knjiga za trgovinu na malo se automatski ažuriraju, što možete i provjeriti pozivanjem ovih izvještaja iz modula Maloprodaja.

Premještanje stavki iz naloga u nalog

Premještanje stavki iz jednog naloga financijskog knjigovodstva u drugi

Nepažnjom se može dogoditi da dokumente proknjižite u pogrešan nalog za knjiženje dnevnih promjena. Da ne biste brisali sve stavke knjiženja i sve ponovno knjižili napravljen je proces Premještanje stavki iz naloga u nalog.
Pozovite modul Financijsko knjigovodstvo sa glavnog menija programskog rješenja 4D Wand. Otvorite Tabelu naloga za knjiženje financijskih promjena i označite nalog u kojeg ste zabunom knjižili dokumente. Pritiskom na tipku Stavke program otvara tabelu stavki označenog naloga. U tabeli stavki pomoću tipki za označavanje označite one stavke koje želite maknuti iz otvorenog naloga i iz padajućeg izbornika Obrade birajte proces Premještanje označenih stavki. Pritiskom na njega program otvara prozor sa upozorenjem "Ovaj proces će označene stavke prebaciti iz naloga u nalog. Upišite odredišni nalog."
U ponuđeno polje upišite nalog u kojega želite prebaciti stavke. Pritiskom na tipku OK proces se izvršava.


*** Napomena - upute se mogu razlikovati u slikama i tekstu od sadržaja koji se nalazi na vašem računalu, ovisno o inačici 4D Wanda koju trenutno koristite. Posljedica je to stalnog razvoja i nadogradnje 4D Wanda, a koji iz objektivnih razloga dinamikom ne prati i nadogradnja modula Upute. Posebno se to odnosi na zamjenu službene valute RH kuna (kn) u euro (€) i njen prikaz u uputama.